Educacional policies and the evaluative state - a conflictive relationship
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Sociedade em Debate (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ucpel.edu.br/rsd/article/view/351 |
Resumo: | This article describes a research carried out with the aim of measuring the use of the concept of Evaluator State considering the scientific outputs of political science, education, social work and sociology. The impact of the concept on political science, social work and sociology was null or of little relevance, while the impact on education was multiple and varied, including theses, dissertations and scientific articles. Nonetheless, the concept of Evaluator State have not yet favored researches that aggregate empirical evidence aiming to measure the effective transformation of the State role in the education arena. |
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Educacional policies and the evaluative state - a conflictive relationshipPolíticas educacionais e o estado avaliador: uma relação conflitantePolicy EvaluationEvaluator StateEducation Policy State ReformAvaliação de Políticas PúblicasEstado Avaliadorpolítica educacionalreforma do EstadoThis article describes a research carried out with the aim of measuring the use of the concept of Evaluator State considering the scientific outputs of political science, education, social work and sociology. The impact of the concept on political science, social work and sociology was null or of little relevance, while the impact on education was multiple and varied, including theses, dissertations and scientific articles. Nonetheless, the concept of Evaluator State have not yet favored researches that aggregate empirical evidence aiming to measure the effective transformation of the State role in the education arena.O artigo descreve a pesquisa realizada com o objetivo de dimensionar a utilização do conceito de Estado Avaliador nas produções científicas da Ciência Política, da Educação, do Serviço Social e da Sociologia. Constatou-se que é nulo ou pouco relevante o impacto do conceito na Ciência Política, no Serviço Social e na Sociologia, ao passo que na Educação o impacto foi múltiplo e diversificado, incluindo teses, dissertações, e artigos científicos. Entretanto, o conceito de Estado Avaliador não estimulou a realização de pesquisas que reúnam evidência empírica visando dimensionar a transformação efetiva no papel do Estado em matéria educacional.PPG em Política Social e Direitos Humanos2012-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ucpel.edu.br/rsd/article/view/351Sociedade em Debate; Vol. 15 No. 2 (2009): Sociedade em Debate; 55-67Sociedade em Debate; Vol. 15 Núm. 2 (2009): Sociedade em Debate; 55-67Sociedade em Debate; v. 15 n. 2 (2009): Sociedade em Debate; 55-672317-02041414-9869reponame:Sociedade em Debate (Online)instname:Universidade Católica de Pelotas (UCPEL)instacron:UCPELporhttps://revistas.ucpel.edu.br/rsd/article/view/351/309Yannoulas, Silvia CristinaSouza, Camila Rosa Fernandes deAssis, Samuel Gabrielinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-05-16T16:31:20Zoai:www.rle.ucpel.tche.br:article/351Revistahttps://revistas.ucpel.edu.br/index.php/rsdPUBhttps://revistas.ucpel.edu.br/index.php/rsd/oaiveramrn@gmail.com||revista@phoenix.ucpel.tche.br2317-02041414-9869opendoar:2024-05-16T16:31:20Sociedade em Debate (Online) - Universidade Católica de Pelotas (UCPEL)false |
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