Mathematics and Technology: Public Policies for Learning
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4325 |
Resumo: | The proposal for the Curriculum of the City of São Paulo considers the training of students, emphasizing their potential and their usefulness in society, being a protagonist, aiming at improving the knowledge construction process, considering methodological possibilities with the use of technology in this process of learning. Mathematical knowledge is necessary for all students, either because of its great application in contemporary society, or because of its potential in forming critical citizens. The National Common Curricular Base presents specific competences in mathematics for Elementary Education. Digital information and communication technologies are increasingly present in everyone's lives. As a result, much of the information produced by humanity is stored digitally, showing how much the productive world and everyday life are being moved by digital technologies, a situation that tends to become strongly accentuated in the future (BNCC, 2018). |
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Mathematics and Technology: Public Policies for LearningMatemáticas y Tecnología: Políticas Públicas para el AprendizajeMatemática e Tecnologia: Políticas Públicas para AprendizagemMatemáticaTecnologiaAprendizagemPolíticas PúblicasMathTechnologyLearningPublic PolicyMatemáticasTecnologíaAprendizajePolíticas PúblicasThe proposal for the Curriculum of the City of São Paulo considers the training of students, emphasizing their potential and their usefulness in society, being a protagonist, aiming at improving the knowledge construction process, considering methodological possibilities with the use of technology in this process of learning. Mathematical knowledge is necessary for all students, either because of its great application in contemporary society, or because of its potential in forming critical citizens. The National Common Curricular Base presents specific competences in mathematics for Elementary Education. Digital information and communication technologies are increasingly present in everyone's lives. As a result, much of the information produced by humanity is stored digitally, showing how much the productive world and everyday life are being moved by digital technologies, a situation that tends to become strongly accentuated in the future (BNCC, 2018).La propuesta de Currículo de la Ciudad de São Paulo considera la formación de los estudiantes, enfatizando su potencial y su utilidad en la sociedad, siendo protagonista, visando mejorar el proceso de construcción del conocimiento, considerando posibilidades metodológicas con el uso de la tecnología en ese proceso de aprendizaje. El conocimiento matemático es necesario para todos los estudiantes, ya sea por su amplia aplicación en la sociedad contemporánea, o por su potencial en la formación de ciudadanos críticos. La Base Curricular Común Nacional presenta competencias específicas en el área de matemáticas para la Educación Básica. Las tecnologías digitales de la información y la comunicación están cada vez más presentes en la vida de todas las personas. Como resultado, gran parte de la información que produce la humanidad se almacena digitalmente, mostrando cuánto el mundo productivo y la vida cotidiana están siendo movidos por las tecnologías digitales, situación que tiende a acentuarse fuertemente en el futuro (BNCC, 2018).A proposta do Currículo da Cidade de São Paulo considera a formação dos estudantes, sendo protagonistas e dando ênfase às suas potencialidades e utilidade na sociedade, visando à melhoria do processo de construção de conhecimentos, considerando possibilidades metodológicas com o uso da tecnologia nesse processo de aprendizagem. O conhecimento matemático é necessário para todos os estudantes, seja por sua grande aplicação no mundo contemporâneo, seja por suas potencialidades na formação de cidadãos críticos. Para isso, a Base Nacional Comum Curricular apresenta competências especificas da área da matemática para o Ensino Fundamental, as quais tendem a corroborar sua integração crítica com as tecnologias digitais de informação e comunicação, cada vez mais presentes na vida de todos. Com isso, grande parte das informações produzidas pela humanidade está armazenada digitalmente, mostrando o quanto o mundo produtivo e o cotidiano estão sendo movidos por tecnologias digitais, situação que tende a se acentuar fortemente no futuro (BNCC, 2018).Editora Cruzeiro do Sul2023-11-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/432510.26843/rencima.v14n5a18Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 14 n. 5 (2023): nov.; 1-162179-426Xreponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4325/2174https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessMazzaro, PaolaSchimiguel, Juliano2024-04-24T03:58:14Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4325Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2024-04-24T03:58:14Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
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