The State of São Paulo’s curriculum: what teachers think
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/525 |
Resumo: | This work aims to investigate what teachers of chemistry who work in high school think about the Currículo de Química do Estado São Paulo, which has been used since the year 2009. For this we ask these teachers "What do you think of the Chemistry Curriculum proposed by the State Department of Education?" The analysis of answers to this question led us to interpret the conceptions of teachers in three open categories: the school curriculum, curriculum and content, resistance to curriculum. From these categories we can conclude that for these teachers, the curriculum is a sequence of content and curriculum proposed by the Department of Education does not follow the sequence of content they're used to it, taking it to a rejection and resistance to this curriculum. |
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The State of São Paulo’s curriculum: what teachers thinkO currículo do Estado de São Paulo: o que pensam os professoresCurrículo de São PauloQuímicaSão Paulo CurriculumChemistryThis work aims to investigate what teachers of chemistry who work in high school think about the Currículo de Química do Estado São Paulo, which has been used since the year 2009. For this we ask these teachers "What do you think of the Chemistry Curriculum proposed by the State Department of Education?" The analysis of answers to this question led us to interpret the conceptions of teachers in three open categories: the school curriculum, curriculum and content, resistance to curriculum. From these categories we can conclude that for these teachers, the curriculum is a sequence of content and curriculum proposed by the Department of Education does not follow the sequence of content they're used to it, taking it to a rejection and resistance to this curriculum.Este trabalho tem como objetivo investigar o que os professores de Química que atuam no Ensino Médio pensam a respeito do Currículo do Estado de São Paulo, o qual vem sendo utilizado desde o ano de 2009. Para isso indagamos a esses professores “O que você acha do Currículo de Química proposto pela Secretaria Estadual de Educação?” A análise das respostas a essa indagação nos levou a interpretar as concepções dos professores dentro de três categorias abertas: o currículo escolar, currículo e conteúdo, resistência a proposta curricular. A partir dessas categorias pudemos concluir que para esses professores, o Currículo é uma sequencia de conteúdos e que o Currículo de Química proposto pela Secretaria de Educação não segue a sequência de conteúdos que ele está acostumado a utilizar, levando-o a rejeição e resistência a esse Currículo.Editora Cruzeiro do Sul2012-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/52510.26843/rencima.v3i3.525Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 3 n. 3 (2012): out.; 627-6342179-426X10.26843/rencima.v3i3reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/525/450https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessDias, Solange de FátimaAmaral, Carmem Lúcia Costa2023-04-20T20:59:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/525Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-20T20:59:57Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
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This work aims to investigate what teachers of chemistry who work in high school think about the Currículo de Química do Estado São Paulo, which has been used since the year 2009. For this we ask these teachers "What do you think of the Chemistry Curriculum proposed by the State Department of Education?" The analysis of answers to this question led us to interpret the conceptions of teachers in three open categories: the school curriculum, curriculum and content, resistance to curriculum. From these categories we can conclude that for these teachers, the curriculum is a sequence of content and curriculum proposed by the Department of Education does not follow the sequence of content they're used to it, taking it to a rejection and resistance to this curriculum. |
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