Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reis, Erisnaldo Francisco
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Rehfeldt, Márcia Jussara Repp
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557
Resumo: This article discusses the use of the resource technological, PHET, as an support in the teaching and learning processes of multiplication. The qualitative research was carried out in the computer lab in May 2017, with group of students seventh class from a state school in the Municipality of Rubim, State of Minas Gerais. The data points out that students want to learn differently, using digital technology. In addition, the use of the PhET simulation used helped the students with dificulty to learn the multiplication.
id UCS-4_5021f127d48403ca37da588c9656b2bc
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1557
network_acronym_str UCS-4
network_name_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository_id_str
spelling Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplicationSoftware PHET e Matemática: possibilidade para o ensino e aprendizagem da multiplicaçãoTecnologiaAlunoProfessorFerramentaSimulaçõesTechnologyPupilTeacherToolSimulationsThis article discusses the use of the resource technological, PHET, as an support in the teaching and learning processes of multiplication. The qualitative research was carried out in the computer lab in May 2017, with group of students seventh class from a state school in the Municipality of Rubim, State of Minas Gerais. The data points out that students want to learn differently, using digital technology. In addition, the use of the PhET simulation used helped the students with dificulty to learn the multiplication.Este artigo aborda a utilização do recurso tecnológico PhET como auxílio no processo de ensino e de aprendizagem da multiplicação. A pesquisa, qualitativa, foi desenvolvida no laboratório de informática, no mês de maio de 2017, com uma turma do sétimo ano de uma escola estadual do Município de Rubim, estado de Minas Gerais. Os resultados apontam que os alunos demonstram interesse em aprender de forma diferente, por meio de tecnologias digitais computadorizadas. Os resultados ainda apontam que a simulação PhET utilizada auxiliou os alunos com dificuldade no aprendizado da multiplicação.Editora Cruzeiro do Sul2019-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/155710.26843/rencima.v10i1.1557Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 10 n. 1 (2019): jan./mar.; 194-2082179-426X10.26843/rencima.v10i1reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557/1106https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessReis, Erisnaldo FranciscoRehfeldt, Márcia Jussara Repp2023-04-21T01:54:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1557Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-21T01:54:24Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
dc.title.none.fl_str_mv Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
Software PHET e Matemática: possibilidade para o ensino e aprendizagem da multiplicação
title Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
spellingShingle Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
Reis, Erisnaldo Francisco
Tecnologia
Aluno
Professor
Ferramenta
Simulações
Technology
Pupil
Teacher
Tool
Simulations
title_short Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
title_full Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
title_fullStr Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
title_full_unstemmed Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
title_sort Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
author Reis, Erisnaldo Francisco
author_facet Reis, Erisnaldo Francisco
Rehfeldt, Márcia Jussara Repp
author_role author
author2 Rehfeldt, Márcia Jussara Repp
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Reis, Erisnaldo Francisco
Rehfeldt, Márcia Jussara Repp
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologia
Aluno
Professor
Ferramenta
Simulações
Technology
Pupil
Teacher
Tool
Simulations
topic Tecnologia
Aluno
Professor
Ferramenta
Simulações
Technology
Pupil
Teacher
Tool
Simulations
description This article discusses the use of the resource technological, PHET, as an support in the teaching and learning processes of multiplication. The qualitative research was carried out in the computer lab in May 2017, with group of students seventh class from a state school in the Municipality of Rubim, State of Minas Gerais. The data points out that students want to learn differently, using digital technology. In addition, the use of the PhET simulation used helped the students with dificulty to learn the multiplication.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557
10.26843/rencima.v10i1.1557
url https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557
identifier_str_mv 10.26843/rencima.v10i1.1557
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557/1106
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 10 n. 1 (2019): jan./mar.; 194-208
2179-426X
10.26843/rencima.v10i1
reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron:UCS
instname_str Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron_str UCS
institution UCS
reponame_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
collection Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository.name.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)
repository.mail.fl_str_mv ||rencima@cruzeirodosul.edu.br
_version_ 1799306130241880064