Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557 |
Resumo: | This article discusses the use of the resource technological, PHET, as an support in the teaching and learning processes of multiplication. The qualitative research was carried out in the computer lab in May 2017, with group of students seventh class from a state school in the Municipality of Rubim, State of Minas Gerais. The data points out that students want to learn differently, using digital technology. In addition, the use of the PhET simulation used helped the students with dificulty to learn the multiplication. |
id |
UCS-4_5021f127d48403ca37da588c9656b2bc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1557 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplicationSoftware PHET e Matemática: possibilidade para o ensino e aprendizagem da multiplicaçãoTecnologiaAlunoProfessorFerramentaSimulaçõesTechnologyPupilTeacherToolSimulationsThis article discusses the use of the resource technological, PHET, as an support in the teaching and learning processes of multiplication. The qualitative research was carried out in the computer lab in May 2017, with group of students seventh class from a state school in the Municipality of Rubim, State of Minas Gerais. The data points out that students want to learn differently, using digital technology. In addition, the use of the PhET simulation used helped the students with dificulty to learn the multiplication.Este artigo aborda a utilização do recurso tecnológico PhET como auxílio no processo de ensino e de aprendizagem da multiplicação. A pesquisa, qualitativa, foi desenvolvida no laboratório de informática, no mês de maio de 2017, com uma turma do sétimo ano de uma escola estadual do Município de Rubim, estado de Minas Gerais. Os resultados apontam que os alunos demonstram interesse em aprender de forma diferente, por meio de tecnologias digitais computadorizadas. Os resultados ainda apontam que a simulação PhET utilizada auxiliou os alunos com dificuldade no aprendizado da multiplicação.Editora Cruzeiro do Sul2019-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/155710.26843/rencima.v10i1.1557Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 10 n. 1 (2019): jan./mar.; 194-2082179-426X10.26843/rencima.v10i1reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557/1106https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessReis, Erisnaldo FranciscoRehfeldt, Márcia Jussara Repp2023-04-21T01:54:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1557Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-21T01:54:24Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication Software PHET e Matemática: possibilidade para o ensino e aprendizagem da multiplicação |
title |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication |
spellingShingle |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication Reis, Erisnaldo Francisco Tecnologia Aluno Professor Ferramenta Simulações Technology Pupil Teacher Tool Simulations |
title_short |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication |
title_full |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication |
title_fullStr |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication |
title_full_unstemmed |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication |
title_sort |
Software PHET and Mathematics: possibility for the teaching and learning of the multiplication |
author |
Reis, Erisnaldo Francisco |
author_facet |
Reis, Erisnaldo Francisco Rehfeldt, Márcia Jussara Repp |
author_role |
author |
author2 |
Rehfeldt, Márcia Jussara Repp |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reis, Erisnaldo Francisco Rehfeldt, Márcia Jussara Repp |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologia Aluno Professor Ferramenta Simulações Technology Pupil Teacher Tool Simulations |
topic |
Tecnologia Aluno Professor Ferramenta Simulações Technology Pupil Teacher Tool Simulations |
description |
This article discusses the use of the resource technological, PHET, as an support in the teaching and learning processes of multiplication. The qualitative research was carried out in the computer lab in May 2017, with group of students seventh class from a state school in the Municipality of Rubim, State of Minas Gerais. The data points out that students want to learn differently, using digital technology. In addition, the use of the PhET simulation used helped the students with dificulty to learn the multiplication. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557 10.26843/rencima.v10i1.1557 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v10i1.1557 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1557/1106 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 10 n. 1 (2019): jan./mar.; 194-208 2179-426X 10.26843/rencima.v10i1 reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306130241880064 |