In-between as a poetic of the theatrical event
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339 |
Resumo: | This article reflects the notion of in-between as the poetics of the theatrical event. From the performing arts and philosophy, the in-between is understood in this work as a web of bodies and the artistic event, acting as a relational force. The in-between is presented as conflict and contagion, but also as an extensive bridge and place both for the bodies (of actors and spectators) and for the theatrical event. |
id |
UDESC-1_0a2092e5c142c72d00f27810b6fd1ae4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/21339 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
In-between as a poetic of the theatrical eventEl entre como poética del acontecimento teatralEntre como poética do acontecimento teatralartes cênicasarte - filosofiaacontecimento teatralperforming artsart - philosophytheatrical eventartes escénicasarte - filosofiaacontecimento teatralThis article reflects the notion of in-between as the poetics of the theatrical event. From the performing arts and philosophy, the in-between is understood in this work as a web of bodies and the artistic event, acting as a relational force. The in-between is presented as conflict and contagion, but also as an extensive bridge and place both for the bodies (of actors and spectators) and for the theatrical event.El presente texto refleja la noción de entre como poética del acontecimiento teatral. Desde las artes escénicas y de la filosofía, el entre se entiende en este texto como la red de los cuerpos y del hecho artístico, actuando como una fuerza relacional. El entre se presenta como conflicto y contagio, pero también como una extensa puente y un lugar tanto para los cuerpos (de actores y espectadores) como para el acontecimiento teatral. O presente texto reflete sobre a noção de entre como poética do acontecimento teatral. A partir das artes cênicas e da filosofia, o entre é compreendido neste trabalho como trama dos corpos e do acontecimento artístico, agindo como força relacional. O entre se apresenta como conflito e contágio, mas também como ponte extensiva e lugar tanto para os corpos (de atores e de espectadores), quanto para o acontecimento teatral. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2022-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2133910.5965/1414573102442022e0107Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-252358-695810.5965/10.5965/1414573102442022reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14728https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14729Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLazzareti, Angelene2024-02-29T15:03:03Zoai::article/21339Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T15:03:03Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
In-between as a poetic of the theatrical event El entre como poética del acontecimento teatral Entre como poética do acontecimento teatral |
title |
In-between as a poetic of the theatrical event |
spellingShingle |
In-between as a poetic of the theatrical event Lazzareti, Angelene artes cênicas arte - filosofia acontecimento teatral performing arts art - philosophy theatrical event artes escénicas arte - filosofia acontecimento teatral |
title_short |
In-between as a poetic of the theatrical event |
title_full |
In-between as a poetic of the theatrical event |
title_fullStr |
In-between as a poetic of the theatrical event |
title_full_unstemmed |
In-between as a poetic of the theatrical event |
title_sort |
In-between as a poetic of the theatrical event |
author |
Lazzareti, Angelene |
author_facet |
Lazzareti, Angelene |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lazzareti, Angelene |
dc.subject.por.fl_str_mv |
artes cênicas arte - filosofia acontecimento teatral performing arts art - philosophy theatrical event artes escénicas arte - filosofia acontecimento teatral |
topic |
artes cênicas arte - filosofia acontecimento teatral performing arts art - philosophy theatrical event artes escénicas arte - filosofia acontecimento teatral |
description |
This article reflects the notion of in-between as the poetics of the theatrical event. From the performing arts and philosophy, the in-between is understood in this work as a web of bodies and the artistic event, acting as a relational force. The in-between is presented as conflict and contagion, but also as an extensive bridge and place both for the bodies (of actors and spectators) and for the theatrical event. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339 10.5965/1414573102442022e0107 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102442022e0107 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14728 https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14729 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25 Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25 2358-6958 10.5965/10.5965/1414573102442022 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500941742080 |