Remote creative processes in the theater: Stanislavski's Active Analysis and RPG
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20436 |
Resumo: | This paper investigates methodological procedures used to create a virtual theater play, based on Stanislavski's active analysis and elements of RPG (role playing games). It discusses theoretical concepts, describes methodological choices, and, in conclusion, reflects upon the creative process in a remote context. This reflection intends to emphasize that, even though the experience of virtual theater does not equate with live theater, virtual theater has the potential to be more than a remedial production alternative in the context of a pandemic, aggregating formal possibilities within the great array of experiences that we understand as contemporary theater. |
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Remote creative processes in the theater: Stanislavski's Active Analysis and RPGProcesos creativos remotos en teatro: un dialogo entre la Análisis Activa de Stanislavski y el RPGProcessos criativos remotos em teatro: Um diálogo entre a Análise Ativa de Stanislavski e o RPG Análise AtivaStanislavskiRPGTeatro virtualActive AnalysisStanislavskiRPGVirtual theaterAnálisis ActivaStanislavskiRPGTeatro virtual.This paper investigates methodological procedures used to create a virtual theater play, based on Stanislavski's active analysis and elements of RPG (role playing games). It discusses theoretical concepts, describes methodological choices, and, in conclusion, reflects upon the creative process in a remote context. This reflection intends to emphasize that, even though the experience of virtual theater does not equate with live theater, virtual theater has the potential to be more than a remedial production alternative in the context of a pandemic, aggregating formal possibilities within the great array of experiences that we understand as contemporary theater.El texto presenta los resultados de la pesquisa que investigó procedimientos metodológicos para la creación de una pieza de teatro virtual, a partir del dialogo entre el Análisis Activa de Stanislavski y los elementos del RPG. Discute conceptos teóricos, describe los caminos metodológicos adoptados y, por fin, teje una reflexión acerca del proceso de creación escénica en formato remoto. La reflexión busca evidenciar que, aunque la experiencia del teatro virtual no se puede ser simetrizada al teatro presencial, el teatro virtual tiene potencia para ser más que una alternativa de emergencia de la producción escénica en un contexto pandémico, agregando posibilidades formales dentro de la gran lista de experiencias que se entiende como teatro contemporáneo.O texto apresenta os resultados de pesquisa que investigou procedimentos metodológicos para criação de uma peça de teatro virtual, a partir do diálogo entre a Análise Ativa de Stanislavski e elementos do RPG. Discute conceitos teóricos, descreve os caminhos metodológicos adotados e, por fim, tece uma reflexão sobre o processo de criação cênica em formato remoto. A reflexão busca evidenciar que, ainda que experiência do teatro virtual não possa ser simetrizada ao teatro presencial, o teatro virtual possui potência para ser mais do que uma alternativa emergencial de produção cênica em contexto pandêmico, agregando possibilidades formais dentro do grande rol de experiências que se entende por teatro contemporâneo.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2043610.5965/1414573102412021e0119Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-22Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-22Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-222358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20436/13414Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLeite, Martha Dias da CruzCompadre, Vitor Hugo Moreira Lima2021-12-13T23:28:28Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20436Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-12-13T23:28:28Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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This paper investigates methodological procedures used to create a virtual theater play, based on Stanislavski's active analysis and elements of RPG (role playing games). It discusses theoretical concepts, describes methodological choices, and, in conclusion, reflects upon the creative process in a remote context. This reflection intends to emphasize that, even though the experience of virtual theater does not equate with live theater, virtual theater has the potential to be more than a remedial production alternative in the context of a pandemic, aggregating formal possibilities within the great array of experiences that we understand as contemporary theater. |
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