Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mundim, Ana Carolina da Rocha
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Caetano, Patrícia de Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20525
Resumo: This article seeks to share the experiences produced in the intertwining of the disciplines Creation Laboratory: Corporal Research and Creation Laboratory: Corpographies, assumed respectively by Patrícia Caetano and Ana Mundim, in the graduation courses in Dance at the Federal University of Ceará. In the context of COVID-19's sanitary crisis, remote emergency teaching of the respective disciplines occurred from the intersection of the somatic approach of Body-Mind Centering™ and the philosophical approach of Anthroposophy, providing opportunities for the development of creative works based on the relationship of the body with the four elements of nature in visual and/or audiovisual formats.
id UDESC-1_292b82723610f302d99550c46f7ad68a
oai_identifier_str oai::article/20525
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movementPoética del paisaje: Experiencias de enseñanza a distancia a partir de texturas de imagen y movimientoPoéticas da paisagem: Experiências do ensino remoto a partir de texturas imagéticas e movimentoDançaImprovisaçãoBody-Mind Centering℠. AntroposofiaDanceImprovisationBody-Mind Centering™AnthroposophyDanzaImprovisaciónBody-Mind Centering™Antroposofía This article seeks to share the experiences produced in the intertwining of the disciplines Creation Laboratory: Corporal Research and Creation Laboratory: Corpographies, assumed respectively by Patrícia Caetano and Ana Mundim, in the graduation courses in Dance at the Federal University of Ceará. In the context of COVID-19's sanitary crisis, remote emergency teaching of the respective disciplines occurred from the intersection of the somatic approach of Body-Mind Centering™ and the philosophical approach of Anthroposophy, providing opportunities for the development of creative works based on the relationship of the body with the four elements of nature in visual and/or audiovisual formats. Este artículo busca compartir las experiencias producidas en el entrelazamiento de las disciplinas Laboratorio de Creación: Investigación Corporal y Laboratorio de Creación: Corpografías, asumidas respectivamente por Patrícia Caetano y Ana Mundim, en los cursos de graduación en Danza de la Universidad Federal de Ceará. En el contexto de la crisis sanitaria de COVID-19, la enseñanza de emergencia remota de las respectivas disciplinas se dio a partir de la intersección del enfoque somático de Body-Mind Centering™ y el enfoque filosófico de la Antroposofía, brindando oportunidades para el desarrollo de trabajos creativos basados ​​en la relación. del cuerpo con los cuatro elementos de la naturaleza en formatos visuales y / o audiovisuales. O presente artigo busca compartilhar as experiências produzidas no entrelaçamento das disciplinas Laboratório de Criação: Pesquisa Corporal e Laboratório de Criação: Corpografias, assumidos respectivamente por Patrícia Caetano e Ana Mundim, nos cursos de graduação em Dança da Universidade Federal do Ceará. No contexto da crise sanitária da COVID-19, o ensino emergencial remoto das respectivas disciplinas ocorreu a partir do cruzamento da abordagem somática do Body-Mind Centering℠ e da abordagem filosófica da Antroposofia, oportunizando o desenvolvimento de trabalhos criativos pautados na relação do corpo com os quatro elementos da natureza em formatos visuais e/ou audiovisuais. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2052510.5965/1414573103422021e0109Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-32Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-322358-6958reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20525/13706Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMundim, Ana Carolina da RochaCaetano, Patrícia de Lima 2024-02-29T14:46:18Zoai::article/20525Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:46:18Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
Poética del paisaje: Experiencias de enseñanza a distancia a partir de texturas de imagen y movimiento
Poéticas da paisagem: Experiências do ensino remoto a partir de texturas imagéticas e movimento
title Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
spellingShingle Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
Mundim, Ana Carolina da Rocha
Dança
Improvisação
Body-Mind Centering℠.
Antroposofia
Dance
Improvisation
Body-Mind Centering™
Anthroposophy
Danza
Improvisación
Body-Mind Centering™
Antroposofía
title_short Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
title_full Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
title_fullStr Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
title_full_unstemmed Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
title_sort Poetics of landscape: Experiences of remote teaching from image textures and movement
author Mundim, Ana Carolina da Rocha
author_facet Mundim, Ana Carolina da Rocha
Caetano, Patrícia de Lima
author_role author
author2 Caetano, Patrícia de Lima
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mundim, Ana Carolina da Rocha
Caetano, Patrícia de Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Dança
Improvisação
Body-Mind Centering℠.
Antroposofia
Dance
Improvisation
Body-Mind Centering™
Anthroposophy
Danza
Improvisación
Body-Mind Centering™
Antroposofía
topic Dança
Improvisação
Body-Mind Centering℠.
Antroposofia
Dance
Improvisation
Body-Mind Centering™
Anthroposophy
Danza
Improvisación
Body-Mind Centering™
Antroposofía
description This article seeks to share the experiences produced in the intertwining of the disciplines Creation Laboratory: Corporal Research and Creation Laboratory: Corpographies, assumed respectively by Patrícia Caetano and Ana Mundim, in the graduation courses in Dance at the Federal University of Ceará. In the context of COVID-19's sanitary crisis, remote emergency teaching of the respective disciplines occurred from the intersection of the somatic approach of Body-Mind Centering™ and the philosophical approach of Anthroposophy, providing opportunities for the development of creative works based on the relationship of the body with the four elements of nature in visual and/or audiovisual formats.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20525
10.5965/1414573103422021e0109
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20525
identifier_str_mv 10.5965/1414573103422021e0109
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20525/13706
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-32
Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-32
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-32
2358-6958
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042500511825920