DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lignelli, César
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Mayer, Guilherme
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20470
Resumo: The purpose of this article is to discuss facets that make up the path of the popular musical spectacle DeBanda, aiming to unveil aspects of its complexity. To this end, multiples were considered regarding the meanings and versions that involve the aforementioned aesthetic experience, which contain: memories from recent to the most distant, places, spaces, simultaneities and concurrencies. Etymological and denotative paths, as well as popular imagination, permeate the first section. The writing continues with tour, formats, sounds, audience, passers-by, Junkers, technologies and misadventure as a modus operandi. These multiples support the reflections that range from the laboratory to seven countries in the five years of DeBanda's wanderings.
id UDESC-1_3192680be3a59a65a2b112fa407725d6
oai_identifier_str oai::article/20470
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrencyDeBanda y sus múltiples: lugares, espacios, simultaneidad y concurrenciaDeBanda e seus múltiplos: Lugares, espaços, simultaneidades e concomitânciasTeatro popular musicalMúltiplosEspaçosSimultaneidadeConcomitânciaPopular musical theaterMultiplesSpacesSimultaneityConcurrencyTeatro musical popularMúltiplosEspaciosSimultaneidadConcurrenciaThe purpose of this article is to discuss facets that make up the path of the popular musical spectacle DeBanda, aiming to unveil aspects of its complexity. To this end, multiples were considered regarding the meanings and versions that involve the aforementioned aesthetic experience, which contain: memories from recent to the most distant, places, spaces, simultaneities and concurrencies. Etymological and denotative paths, as well as popular imagination, permeate the first section. The writing continues with tour, formats, sounds, audience, passers-by, Junkers, technologies and misadventure as a modus operandi. These multiples support the reflections that range from the laboratory to seven countries in the five years of DeBanda's wanderings.El propósito de este artículo es discutir las facetas que configuran el recorrido del popular espectáculo musical DeBanda, con el objetivo de desvelar aspectos de su complejidad. Para ello, se consideraron múltiples en cuanto a los significados y versiones que envuelven la experiencia estética mencionada, que contienen: recuerdos de lo más reciente a lo más lejano, lugares, espacios, simultaneidades y concurrencias. Caminos etimológicos y denotativos, así como la imaginación popular, impregnan el primer tramo. La escritura continúa con temporadas, formatos, sonidos, público, transeúntes, traquitanas, tecnologías y desventuras como modus operandi. Estos múltiplos respaldan las reflexiones que van desde el laboratorio hasta siete países en los cinco años de andanzas de DeBanda.O objetivo deste artigo consiste em discutir facetas que compõem o percurso do espetáculo popular musical DeBanda, visando desvelar aspectos de sua complexidade. Para tal, foram considerados múltiplos relativos a acepções e versões que envolvem a referida experiência estética, as quais contém: memórias das recentes às mais longínquas, lugares, espaços, simultaneidades e concomitâncias.  Percursos etimológicos e denotativos, bem como do imaginário popular, permeiam a primeira seção. A escrita segue com temporadas, formatos, sonoridades, público, transeuntes, traquitanas, tecnologias e a desventura enquanto modus operandi. Estes múltiplos embasam as reflexões que vão do laboratório a sete países nos cinco anos de perambulações de DeBanda.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelo paresapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2047010.5965/1414573103422021e0204Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-26Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-26Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-262358-6958reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20470/13688Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLignelli, CésarMayer, Guilherme2024-02-29T14:46:37Zoai::article/20470Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:46:37Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
DeBanda y sus múltiples: lugares, espacios, simultaneidad y concurrencia
DeBanda e seus múltiplos: Lugares, espaços, simultaneidades e concomitâncias
title DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
spellingShingle DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
Lignelli, César
Teatro popular musical
Múltiplos
Espaços
Simultaneidade
Concomitância
Popular musical theater
Multiples
Spaces
Simultaneity
Concurrency
Teatro musical popular
Múltiplos
Espacios
Simultaneidad
Concurrencia
title_short DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
title_full DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
title_fullStr DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
title_full_unstemmed DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
title_sort DeBanda and its multiples: places, spaces, simultaneity and concurrency
author Lignelli, César
author_facet Lignelli, César
Mayer, Guilherme
author_role author
author2 Mayer, Guilherme
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lignelli, César
Mayer, Guilherme
dc.subject.por.fl_str_mv Teatro popular musical
Múltiplos
Espaços
Simultaneidade
Concomitância
Popular musical theater
Multiples
Spaces
Simultaneity
Concurrency
Teatro musical popular
Múltiplos
Espacios
Simultaneidad
Concurrencia
topic Teatro popular musical
Múltiplos
Espaços
Simultaneidade
Concomitância
Popular musical theater
Multiples
Spaces
Simultaneity
Concurrency
Teatro musical popular
Múltiplos
Espacios
Simultaneidad
Concurrencia
description The purpose of this article is to discuss facets that make up the path of the popular musical spectacle DeBanda, aiming to unveil aspects of its complexity. To this end, multiples were considered regarding the meanings and versions that involve the aforementioned aesthetic experience, which contain: memories from recent to the most distant, places, spaces, simultaneities and concurrencies. Etymological and denotative paths, as well as popular imagination, permeate the first section. The writing continues with tour, formats, sounds, audience, passers-by, Junkers, technologies and misadventure as a modus operandi. These multiples support the reflections that range from the laboratory to seven countries in the five years of DeBanda's wanderings.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelo pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20470
10.5965/1414573103422021e0204
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20470
identifier_str_mv 10.5965/1414573103422021e0204
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20470/13688
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-26
Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-26
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-26
2358-6958
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042500469882880