To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pupo, Maria Lucia de Souza Barros
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496
Resumo: The article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice.
id UDESC-1_38bd59133737fbb9ab0e55f0d5c8deef
oai_identifier_str oai::article/20496
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling To produce and enjoy digital images: A pedagogical challengeProducir y disfrutar imágenes digitales: Un desafío pedagógicoProduzir e fruir imagens digitais: Um desafio pedagógicoInteraçãoAulas digitaisJogos onlineMediação artística onlineEnsino remotoInteractionDigital lessonsOnline gamesArtistic online mediationRemote teachingInteracciónClases digitalesJuegos en líneaMediación artística en líneaEnseñanza a distanciaThe article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice. El artículo examina propuestas de enseñanza de las artes de la escena para niños y jóvenes en escuelas a través de encuentros virtuales, en razón de la imposibilidad de clases presenciales provocada por la pandemia. Interesantes soluciones inventadas por los profesores en el campo de la representación, los juegos y las performances son resaltadas. Sin embargo, problemas educacionales de carácter estructural, así como dificultades materiales que afectan particularmente a los estratos de menores ingresos, constituyen fuertes obstáculos para la efectividad de esta enseñanza. O artigo examina proposições de ensino das artes da cena para crianças e jovens em escolas mediante encontros virtuais, em razão da impossibilidade de aulas presenciais acarretada pela pandemia. São destacadas interessantes soluções inventadas por docentes no campo da representação, de jogos e performances. No entanto, problemas educacionais de caráter estrutural, assim como dificuldades de ordem material que atingem particularmente as camadas de menor renda constituem fortes obstáculos à efetividade desse ensino.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2049610.5965/1414573102412021e0118Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-162358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496/13413Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPupo, Maria Lucia de Souza Barros2024-02-29T14:47:50Zoai::article/20496Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:47:50Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
Producir y disfrutar imágenes digitales: Un desafío pedagógico
Produzir e fruir imagens digitais: Um desafio pedagógico
title To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
spellingShingle To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
Pupo, Maria Lucia de Souza Barros
Interação
Aulas digitais
Jogos online
Mediação artística online
Ensino remoto
Interaction
Digital lessons
Online games
Artistic online mediation
Remote teaching
Interacción
Clases digitales
Juegos en línea
Mediación artística en línea
Enseñanza a distancia
title_short To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
title_full To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
title_fullStr To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
title_full_unstemmed To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
title_sort To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
author Pupo, Maria Lucia de Souza Barros
author_facet Pupo, Maria Lucia de Souza Barros
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pupo, Maria Lucia de Souza Barros
dc.subject.por.fl_str_mv Interação
Aulas digitais
Jogos online
Mediação artística online
Ensino remoto
Interaction
Digital lessons
Online games
Artistic online mediation
Remote teaching
Interacción
Clases digitales
Juegos en línea
Mediación artística en línea
Enseñanza a distancia
topic Interação
Aulas digitais
Jogos online
Mediação artística online
Ensino remoto
Interaction
Digital lessons
Online games
Artistic online mediation
Remote teaching
Interacción
Clases digitales
Juegos en línea
Mediación artística en línea
Enseñanza a distancia
description The article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496
10.5965/1414573102412021e0118
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496
identifier_str_mv 10.5965/1414573102412021e0118
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496/13413
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16
Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16
2358-6958
10.5965/1414573102412021
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042500489805824