To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496 |
Resumo: | The article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice. |
id |
UDESC-1_38bd59133737fbb9ab0e55f0d5c8deef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20496 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challengeProducir y disfrutar imágenes digitales: Un desafío pedagógicoProduzir e fruir imagens digitais: Um desafio pedagógicoInteraçãoAulas digitaisJogos onlineMediação artística onlineEnsino remotoInteractionDigital lessonsOnline gamesArtistic online mediationRemote teachingInteracciónClases digitalesJuegos en líneaMediación artística en líneaEnseñanza a distanciaThe article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice. El artículo examina propuestas de enseñanza de las artes de la escena para niños y jóvenes en escuelas a través de encuentros virtuales, en razón de la imposibilidad de clases presenciales provocada por la pandemia. Interesantes soluciones inventadas por los profesores en el campo de la representación, los juegos y las performances son resaltadas. Sin embargo, problemas educacionales de carácter estructural, así como dificultades materiales que afectan particularmente a los estratos de menores ingresos, constituyen fuertes obstáculos para la efectividad de esta enseñanza. O artigo examina proposições de ensino das artes da cena para crianças e jovens em escolas mediante encontros virtuais, em razão da impossibilidade de aulas presenciais acarretada pela pandemia. São destacadas interessantes soluções inventadas por docentes no campo da representação, de jogos e performances. No entanto, problemas educacionais de caráter estrutural, assim como dificuldades de ordem material que atingem particularmente as camadas de menor renda constituem fortes obstáculos à efetividade desse ensino.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2049610.5965/1414573102412021e0118Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-162358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496/13413Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPupo, Maria Lucia de Souza Barros2024-02-29T14:47:50Zoai::article/20496Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:47:50Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge Producir y disfrutar imágenes digitales: Un desafío pedagógico Produzir e fruir imagens digitais: Um desafio pedagógico |
title |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge |
spellingShingle |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge Pupo, Maria Lucia de Souza Barros Interação Aulas digitais Jogos online Mediação artística online Ensino remoto Interaction Digital lessons Online games Artistic online mediation Remote teaching Interacción Clases digitales Juegos en línea Mediación artística en línea Enseñanza a distancia |
title_short |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge |
title_full |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge |
title_fullStr |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge |
title_full_unstemmed |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge |
title_sort |
To produce and enjoy digital images: A pedagogical challenge |
author |
Pupo, Maria Lucia de Souza Barros |
author_facet |
Pupo, Maria Lucia de Souza Barros |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pupo, Maria Lucia de Souza Barros |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Interação Aulas digitais Jogos online Mediação artística online Ensino remoto Interaction Digital lessons Online games Artistic online mediation Remote teaching Interacción Clases digitales Juegos en línea Mediación artística en línea Enseñanza a distancia |
topic |
Interação Aulas digitais Jogos online Mediação artística online Ensino remoto Interaction Digital lessons Online games Artistic online mediation Remote teaching Interacción Clases digitales Juegos en línea Mediación artística en línea Enseñanza a distancia |
description |
The article considers proposals for teaching children and adolescents theater arts in schools through virtual meetings, due to the impossibility of having on-site classes brought by the pandemic. It highlights interesting solutions devised by teachers in the field of acting games and performances. However, structural educational problems, as well as material difficulties that meet particularly the lower income classes, set up strong obstacles to the effectiveness of that practice. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496 10.5965/1414573102412021e0118 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102412021e0118 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20496/13413 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16 Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-16 2358-6958 10.5965/1414573102412021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500489805824 |