Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268 |
Resumo: | This article analyses how structure and topics presented in the online performance Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth address the spectator regarding the psico-social context created by the Covid-19 pandemia. It asks how these formal and thematic traits relate to unstable social relations and excited subjectivities as elements through which the capitalist system nowadays sustains its functioning. Within this focus, the article analyses the tecnocomunal proposal that designs this online performance as an example of a production of events and pseudo-events, molded by the tension between escapist and transformative gestures. |
id |
UDESC-1_5a78493197ee2cb3bbd0093391db9a9f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20268 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo MagiluthPrometendo a cena online como acontecimento: Uma análise de Tudo que coube numa VHS, do Grupo MagiluthAcontecimento teatralPerformatividade onlineRepresentação onlineTeatro na pandemiaTeatro onlineOnline performativityOnline representationOnline theatreTheatrical eventTheatre within the pandemiaAcontecimiento teatralPerformatividad onlineRepresentación onlineTeatro en la pandemiaTeatro onlineThis article analyses how structure and topics presented in the online performance Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth address the spectator regarding the psico-social context created by the Covid-19 pandemia. It asks how these formal and thematic traits relate to unstable social relations and excited subjectivities as elements through which the capitalist system nowadays sustains its functioning. Within this focus, the article analyses the tecnocomunal proposal that designs this online performance as an example of a production of events and pseudo-events, molded by the tension between escapist and transformative gestures.Este artículo investiga de que manera estructural y temática Tudo que coube numa VHS, del Grupo Magiluth, se dirige al espectador dentro del contexto psicosocial pandémico de Covid 19. Se pregunta cómo los rasgos formales y temáticos de la obra se relacionan con la forma actual de sustentación del sistema capitalista a través de las relaciones sociales inestables y subjetividades destacadas. En este ámbito, el artículo analiza la oferta tecno-vivencial que ofrece esta obra escénica online como ejemplo de una producción rellena de pseudo-acontecimientos escapistas y hechos transformadores. Este artigo interroga de que maneira estrutural e temática Tudo que coube numa VHS, do Grupo Magiluth, se endereça ao espectador dentro do contexto psicossocial de pandemia de Covid 19. Indaga como os traços formais e temáticos do trabalho se relacionam com modos atuais de sustentação do sistema capitalista através de relações sociais instáveis e subjetividades exacerbadas. Dentro desse escopo, o artigo analisa a oferta tecnovivencial feita por esse trabalho cênico online como exemplo de uma produção tensionada de pseudo-acontecimentos escapistas e acontecimentos transformadores. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2026810.5965/1414573102412021e0123Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-322358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/13420https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/14862Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBaumgärtel, Stephan ArnulfGislon, Giórgio Zimann Cupertino, Karine de Oliveira2024-02-29T14:47:34Zoai::article/20268Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:47:34Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth Prometendo a cena online como acontecimento: Uma análise de Tudo que coube numa VHS, do Grupo Magiluth |
title |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth |
spellingShingle |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth Baumgärtel, Stephan Arnulf Acontecimento teatral Performatividade online Representação online Teatro na pandemia Teatro online Online performativity Online representation Online theatre Theatrical event Theatre within the pandemia Acontecimiento teatral Performatividad online Representación online Teatro en la pandemia Teatro online |
title_short |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth |
title_full |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth |
title_fullStr |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth |
title_full_unstemmed |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth |
title_sort |
Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth |
author |
Baumgärtel, Stephan Arnulf |
author_facet |
Baumgärtel, Stephan Arnulf Gislon, Giórgio Zimann Cupertino, Karine de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Gislon, Giórgio Zimann Cupertino, Karine de Oliveira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Baumgärtel, Stephan Arnulf Gislon, Giórgio Zimann Cupertino, Karine de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Acontecimento teatral Performatividade online Representação online Teatro na pandemia Teatro online Online performativity Online representation Online theatre Theatrical event Theatre within the pandemia Acontecimiento teatral Performatividad online Representación online Teatro en la pandemia Teatro online |
topic |
Acontecimento teatral Performatividade online Representação online Teatro na pandemia Teatro online Online performativity Online representation Online theatre Theatrical event Theatre within the pandemia Acontecimiento teatral Performatividad online Representación online Teatro en la pandemia Teatro online |
description |
This article analyses how structure and topics presented in the online performance Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth address the spectator regarding the psico-social context created by the Covid-19 pandemia. It asks how these formal and thematic traits relate to unstable social relations and excited subjectivities as elements through which the capitalist system nowadays sustains its functioning. Within this focus, the article analyses the tecnocomunal proposal that designs this online performance as an example of a production of events and pseudo-events, molded by the tension between escapist and transformative gestures. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268 10.5965/1414573102412021e0123 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102412021e0123 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/13420 https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/14862 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32 Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32 2358-6958 10.5965/1414573102412021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500425842688 |