Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860 |
Resumo: | This article serves as a report and reflection on the university community engagement program Time of impermanence: theater in female prisons in Rio Grande do Sul, which was developed in 2018 at the Montenegro Modulated Penitentiary and the Torres Female State Prison by the theatre teacher training course at the Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Using references from theater, philosophy, and the social sciences and analyzing the notion of space, we reflect on the impact of theater in prison. The project consisted of presentations from the play The Cherry Orchard, discussions, theatrical workshops and other activities with incarcerated women. |
id |
UDESC-1_665563c7a48d3f28c7122e654fbf46b0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/18860 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons Otros territorios: Relato de una experiencia teatral en prisiones femeninas Outros territórios: Relato de uma experiência teatral em penitenciárias femininasTeatroPrisãoEducaçãoMulheres em privação de liberdadeTerritórioTheaterPrisonEducationWomen deprived of libertyDomainsTeatroPrisión EducaciónMujeres privadas de libertadTerritorioThis article serves as a report and reflection on the university community engagement program Time of impermanence: theater in female prisons in Rio Grande do Sul, which was developed in 2018 at the Montenegro Modulated Penitentiary and the Torres Female State Prison by the theatre teacher training course at the Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Using references from theater, philosophy, and the social sciences and analyzing the notion of space, we reflect on the impact of theater in prison. The project consisted of presentations from the play The Cherry Orchard, discussions, theatrical workshops and other activities with incarcerated women.Este texto es un relato de experiencia de actividad de extensión universitaria nombrada “Tempo de Impermanência: teatro em penitenciárias femininas do Rio Grande do Sul”. Experiencia desarrollada en el 2018 por profesora y alumnos del Curso de Grado en Teatro, Licenciatura de la Universidad Estadual do Rio Grande do Sul en la Penitenciaria Modulada de Montenegro y en el Presidio Estadual Femenino de Torres. La actividad consistió en presentaciones del espectáculo O jardim das cerejeiras, debates, oficinas teatrales y otras actividades propuestas a las mujeres privadas de libertad. A partir de referenciales del Teatro, de la Filosofía y de las Ciencias Humanas, se reflexionó sobre el impacto de actividades teatrales realizadas en la cárcel.Este texto é um relato de experiência sobre a ação de extensão universitária nomeada “Tempo de impermanência: teatro em penitenciárias femininas do Rio Grande do Sul”, desenvolvida em 2018 por professora e estudantes do curso Graduação em Teatro: Licenciatura, da Universidade Estadual do Rio Grande do Sul na Penitenciária Modulada de Montenegro e no Presídio Estadual Feminino de Torres. A ação contou com apresentações do espetáculo O jardim das cerejeiras, debates, oficinas teatrais e outras atividades junto às mulheres privadas de liberdade. A partir de referenciais do Teatro, da Filosofia e das Ciências Humanas, são feitas reflexões sobre o impacto de ações teatrais no cárcere.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1886010.5965/14145731033920200302Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-232358-695810.5965/1414573103392020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860/12601Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessStürmer, Fernanda de Lannoy Meimes, Luzia AinhorenBarp, Nathalia ScapinLima, Rodrigo Azevedo deSilva, Tatiana Cardoso da 2020-12-30T23:13:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/18860Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-12-30T23:13:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons Otros territorios: Relato de una experiencia teatral en prisiones femeninas Outros territórios: Relato de uma experiência teatral em penitenciárias femininas |
title |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons |
spellingShingle |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons Stürmer, Fernanda de Lannoy Teatro Prisão Educação Mulheres em privação de liberdade Território Theater Prison Education Women deprived of liberty Domains Teatro Prisión Educación Mujeres privadas de libertad Territorio |
title_short |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons |
title_full |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons |
title_fullStr |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons |
title_full_unstemmed |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons |
title_sort |
Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons |
author |
Stürmer, Fernanda de Lannoy |
author_facet |
Stürmer, Fernanda de Lannoy Meimes, Luzia Ainhoren Barp, Nathalia Scapin Lima, Rodrigo Azevedo de Silva, Tatiana Cardoso da |
author_role |
author |
author2 |
Meimes, Luzia Ainhoren Barp, Nathalia Scapin Lima, Rodrigo Azevedo de Silva, Tatiana Cardoso da |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Stürmer, Fernanda de Lannoy Meimes, Luzia Ainhoren Barp, Nathalia Scapin Lima, Rodrigo Azevedo de Silva, Tatiana Cardoso da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teatro Prisão Educação Mulheres em privação de liberdade Território Theater Prison Education Women deprived of liberty Domains Teatro Prisión Educación Mujeres privadas de libertad Territorio |
topic |
Teatro Prisão Educação Mulheres em privação de liberdade Território Theater Prison Education Women deprived of liberty Domains Teatro Prisión Educación Mujeres privadas de libertad Territorio |
description |
This article serves as a report and reflection on the university community engagement program Time of impermanence: theater in female prisons in Rio Grande do Sul, which was developed in 2018 at the Montenegro Modulated Penitentiary and the Torres Female State Prison by the theatre teacher training course at the Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Using references from theater, philosophy, and the social sciences and analyzing the notion of space, we reflect on the impact of theater in prison. The project consisted of presentations from the play The Cherry Orchard, discussions, theatrical workshops and other activities with incarcerated women. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860 10.5965/14145731033920200302 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860 |
identifier_str_mv |
10.5965/14145731033920200302 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860/12601 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23 2358-6958 10.5965/1414573103392020 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042506933305344 |