Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Stürmer, Fernanda de Lannoy
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Meimes, Luzia Ainhoren, Barp, Nathalia Scapin, Lima, Rodrigo Azevedo de, Silva, Tatiana Cardoso da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860
Resumo: This article serves as a report and reflection on the university community engagement program Time of impermanence: theater in female prisons in Rio Grande do Sul, which was developed in 2018 at the Montenegro Modulated Penitentiary and the Torres Female State Prison by the theatre teacher training course at the Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Using references from theater, philosophy, and the social sciences and analyzing the notion of space, we reflect on the impact of theater in prison. The project consisted of presentations from the play The Cherry Orchard, discussions, theatrical workshops and other activities with incarcerated women.
id UDESC-1_665563c7a48d3f28c7122e654fbf46b0
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/18860
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons Otros territorios: Relato de una experiencia teatral en prisiones femeninas Outros territórios: Relato de uma experiência teatral em penitenciárias femininasTeatroPrisãoEducaçãoMulheres em privação de liberdadeTerritórioTheaterPrisonEducationWomen deprived of libertyDomainsTeatroPrisión EducaciónMujeres privadas de libertadTerritorioThis article serves as a report and reflection on the university community engagement program Time of impermanence: theater in female prisons in Rio Grande do Sul, which was developed in 2018 at the Montenegro Modulated Penitentiary and the Torres Female State Prison by the theatre teacher training course at the Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Using references from theater, philosophy, and the social sciences and analyzing the notion of space, we reflect on the impact of theater in prison. The project consisted of presentations from the play The Cherry Orchard, discussions, theatrical workshops and other activities with incarcerated women.Este texto es un relato de experiencia de actividad de extensión universitaria nombrada “Tempo de Impermanência: teatro em penitenciárias femininas do Rio Grande do Sul”. Experiencia desarrollada en el 2018 por profesora y alumnos del Curso de Grado en Teatro, Licenciatura de la Universidad Estadual do Rio Grande do Sul en la Penitenciaria Modulada de Montenegro y en el Presidio Estadual Femenino de Torres. La actividad consistió en presentaciones del espectáculo O jardim das cerejeiras, debates, oficinas teatrales y otras actividades propuestas a las mujeres privadas de libertad. A partir de referenciales del Teatro, de la Filosofía y de las Ciencias Humanas, se reflexionó sobre el impacto de actividades teatrales realizadas en la cárcel.Este texto é um relato de experiência sobre a ação de extensão universitária nomeada “Tempo de impermanência: teatro em penitenciárias femininas do Rio Grande do Sul”, desenvolvida em 2018 por professora e estudantes do curso Graduação em Teatro: Licenciatura, da Universidade Estadual do Rio Grande do Sul na Penitenciária Modulada de Montenegro e no Presídio Estadual Feminino de Torres. A ação contou com apresentações do espetáculo O jardim das cerejeiras, debates, oficinas teatrais e outras atividades junto às mulheres privadas de liberdade. A partir de referenciais do Teatro, da Filosofia e das Ciências Humanas, são feitas reflexões sobre o impacto de ações teatrais no cárcere.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1886010.5965/14145731033920200302Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-232358-695810.5965/1414573103392020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860/12601Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessStürmer, Fernanda de Lannoy Meimes, Luzia AinhorenBarp, Nathalia ScapinLima, Rodrigo Azevedo deSilva, Tatiana Cardoso da 2020-12-30T23:13:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/18860Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-12-30T23:13:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
Otros territorios: Relato de una experiencia teatral en prisiones femeninas
Outros territórios: Relato de uma experiência teatral em penitenciárias femininas
title Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
spellingShingle Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
Stürmer, Fernanda de Lannoy
Teatro
Prisão
Educação
Mulheres em privação de liberdade
Território
Theater
Prison
Education
Women deprived of liberty
Domains
Teatro
Prisión
Educación
Mujeres privadas de libertad
Territorio
title_short Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
title_full Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
title_fullStr Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
title_full_unstemmed Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
title_sort Other domains: Report of a theatrical experience in female prisons
author Stürmer, Fernanda de Lannoy
author_facet Stürmer, Fernanda de Lannoy
Meimes, Luzia Ainhoren
Barp, Nathalia Scapin
Lima, Rodrigo Azevedo de
Silva, Tatiana Cardoso da
author_role author
author2 Meimes, Luzia Ainhoren
Barp, Nathalia Scapin
Lima, Rodrigo Azevedo de
Silva, Tatiana Cardoso da
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Stürmer, Fernanda de Lannoy
Meimes, Luzia Ainhoren
Barp, Nathalia Scapin
Lima, Rodrigo Azevedo de
Silva, Tatiana Cardoso da
dc.subject.por.fl_str_mv Teatro
Prisão
Educação
Mulheres em privação de liberdade
Território
Theater
Prison
Education
Women deprived of liberty
Domains
Teatro
Prisión
Educación
Mujeres privadas de libertad
Territorio
topic Teatro
Prisão
Educação
Mulheres em privação de liberdade
Território
Theater
Prison
Education
Women deprived of liberty
Domains
Teatro
Prisión
Educación
Mujeres privadas de libertad
Territorio
description This article serves as a report and reflection on the university community engagement program Time of impermanence: theater in female prisons in Rio Grande do Sul, which was developed in 2018 at the Montenegro Modulated Penitentiary and the Torres Female State Prison by the theatre teacher training course at the Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Using references from theater, philosophy, and the social sciences and analyzing the notion of space, we reflect on the impact of theater in prison. The project consisted of presentations from the play The Cherry Orchard, discussions, theatrical workshops and other activities with incarcerated women.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860
10.5965/14145731033920200302
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860
identifier_str_mv 10.5965/14145731033920200302
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18860/12601
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-23
2358-6958
10.5965/1414573103392020
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042506933305344