Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Albuquerque, Iara Cerqueira Linhares de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20931
Resumo: This article, describe a process of creation in dance, based on theoretical/practical studies, under the co-evolutionary bias of understanding the body as a media of itself, supported by the Teoria Corpomídia, by the method developed by the North American director Anne Bogart, the Viewpoints are based on the classroom experience with young residents of the Alto de Santa Cruz neighborhood.  These young people, marked by violence and daily deaths, and the precarious reality of the public school teacher, are references to the assembly of the work Seven Tons of a Poetry.  This  writing, present personal inferences as an artist and teacher in the Municipal Network of Salvador, which understands both as political action, whose focus is on singular and local issues.
id UDESC-1_8b275c6c63a171c23b5a3ec8404f61c1
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20931
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry" Caminos interactivos en puntos de vista: notas e inflexiones en "Siete tonos de poesía"Caminhos interativos em Viewpoints: Apontamentos e inflexões em “Sete tons de uma poesia”ViewpointsDançaEducaçãoProfessorTeoria CorpomídiaViewpointsDanceEducationTeacherTeoria CorpomídiaMiradoresDanzaEducaciónMaestroTeoría CorpomídiaThis article, describe a process of creation in dance, based on theoretical/practical studies, under the co-evolutionary bias of understanding the body as a media of itself, supported by the Teoria Corpomídia, by the method developed by the North American director Anne Bogart, the Viewpoints are based on the classroom experience with young residents of the Alto de Santa Cruz neighborhood.  These young people, marked by violence and daily deaths, and the precarious reality of the public school teacher, are references to the assembly of the work Seven Tons of a Poetry.  This  writing, present personal inferences as an artist and teacher in the Municipal Network of Salvador, which understands both as political action, whose focus is on singular and local issues.Este artículo describe un proceso de creación en danza, basado en estudios teórico-prácticos, bajo la perspectiva coevolutiva de entender el cuerpo como un medio de sí mismo, apoyado en la Teoría Corpomídia, mediante el método desarrollado por la directora norteamericana Anne Bogart, o Miradores y desde el aula con jóvenes vecinos del barrio Alto de Santa Cruz. Estos jóvenes, marcados por la violencia y las muertes cotidianas, y la precaria realidad del maestro de escuela pública, son también referencias al montaje de la obra Sete Tons de uma Poesia. El escrito presenta inferencias personales como artista y docente en la Red Municipal de Salvador, que entiende a ambos como acción política, cuyo enfoque está en temas singulares y locales.   Esse artigo descreve um processo de criação em dança, partindo de estudos teóricos/prático, sob o viés co-evolutivo de entendimento de corpo como mídia de si mesmo, amparada pela Teoria Corpomídia, pelo método desenvolvido pela diretora norte-americana Anne Bogart, o Viewpoints e a partir da experiência em sala de aula com jovens moradores do bairro Alto de Santa Cruz. Esses jovens marcados por violência e mortes diárias e a realidade precária do professor de escola pública, são referências à montagem da obra Sete Tons de uma Poesia. A escrita apresenta inferências pessoais como artista e docente na Rede Municipal de Salvador, que entende ambos como ação política, cujo foco se encontra em questões singulares e locais.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2093110.5965/1414573103422021e0104Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-20Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-20Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-202358-6958reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20931/13785Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Albuquerque, Iara Cerqueira Linhares de2022-04-07T02:16:42Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20931Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2022-04-07T02:16:42Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
Caminos interactivos en puntos de vista: notas e inflexiones en "Siete tonos de poesía"
Caminhos interativos em Viewpoints: Apontamentos e inflexões em “Sete tons de uma poesia”
title Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
spellingShingle Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
Albuquerque, Iara Cerqueira Linhares de
Viewpoints
Dança
Educação
Professor
Teoria Corpomídia
Viewpoints
Dance
Education
Teacher
Teoria Corpomídia
Miradores
Danza
Educación
Maestro
Teoría Corpomídia
title_short Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
title_full Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
title_fullStr Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
title_full_unstemmed Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
title_sort Interactive Paths in Viewpoints: Notes and Inflections in "Seven Tones of Poetry"
author Albuquerque, Iara Cerqueira Linhares de
author_facet Albuquerque, Iara Cerqueira Linhares de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Albuquerque, Iara Cerqueira Linhares de
dc.subject.por.fl_str_mv Viewpoints
Dança
Educação
Professor
Teoria Corpomídia
Viewpoints
Dance
Education
Teacher
Teoria Corpomídia
Miradores
Danza
Educación
Maestro
Teoría Corpomídia
topic Viewpoints
Dança
Educação
Professor
Teoria Corpomídia
Viewpoints
Dance
Education
Teacher
Teoria Corpomídia
Miradores
Danza
Educación
Maestro
Teoría Corpomídia
description This article, describe a process of creation in dance, based on theoretical/practical studies, under the co-evolutionary bias of understanding the body as a media of itself, supported by the Teoria Corpomídia, by the method developed by the North American director Anne Bogart, the Viewpoints are based on the classroom experience with young residents of the Alto de Santa Cruz neighborhood.  These young people, marked by violence and daily deaths, and the precarious reality of the public school teacher, are references to the assembly of the work Seven Tons of a Poetry.  This  writing, present personal inferences as an artist and teacher in the Municipal Network of Salvador, which understands both as political action, whose focus is on singular and local issues.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20931
10.5965/1414573103422021e0104
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20931
identifier_str_mv 10.5965/1414573103422021e0104
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20931/13785
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-20
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-20
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-20
2358-6958
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507561402368