Art and Citizenship in Prison Context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18800 |
Resumo: | This text traces a brief trajectory a prison theatre workshop called PELE, developed in Portugal in recent years. The projects presented are Sign in, developed with men in the Porto Prison, and Unforgettable Emília in the Santa Cruz do Bispo Prison for women. Finally, the article discusses the ECOAR project supported by the Active Citizenship Gulbenkian Foundation. This article describes an artistic practice that integrates the dimension of citizenship in prison contexts. |
id |
UDESC-1_a0cca3b0b54c349dab11b6e739c89ac6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/18800 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Art and Citizenship in Prison ContextArte y Ciudadanía en el Contexto CarcelarioArte e Cidadania em Contexto Prisional ArtCitizenshipPrisonProjectArteCiudadaníaPrisiónProyectoArte CidadaniaPrisãoProjetoThis text traces a brief trajectory a prison theatre workshop called PELE, developed in Portugal in recent years. The projects presented are Sign in, developed with men in the Porto Prison, and Unforgettable Emília in the Santa Cruz do Bispo Prison for women. Finally, the article discusses the ECOAR project supported by the Active Citizenship Gulbenkian Foundation. This article describes an artistic practice that integrates the dimension of citizenship in prison contexts.Este texto traza una breve trayectoria de las experiencias en el contexto carcelario desarrolladas en Portugal en los últimos años en el contexto de la acción de PELE y su autor. Se presentan los proyectos de Registrarse, desarrollados con hombres en la Prisión de Porto y Emília Inolvidable en la Prisión de Santa Cruz do Bispo, con la participación de mujeres en el contexto de un proyecto internacional. Finalmente, se comenta la experiencia incluida en el proyecto ECOAR apoyado por el Programa de Ciudadanía Activa impulsionado por la Fundación Calouste Gulbenkian. Se discute la relevancia de una concepción de la práctica artística que integre la dimensión de ciudadanía en contextos carcelarios.Este texto traça um breve percurso das experiências em contexto prisional desenvolvidas em Portugal nos últimos anos no contexto da ação da PELE e do seu autor. São apresentados os projetos Entrado, desenvolvido com homens no Estabelecimento Prisional do Porto e Inesquecível Emília no Estabelecimento Prisional de Santa Cruz do Bispo com a participação de mulheres no contexto de um projeto internacional. Finalmente, é abordada a experiência inserida no projeto ECOAR apoiado pelo Programa Cidadania Ativa promovido pela Fundação Calouste Gulbenkian. É discutida a relevância de uma concepção de prática artística que integre a dimensão de cidadania, nomeadamente, em contextos prisionais. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1880010.5965/14145731033920200102Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-10Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-10Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-102358-695810.5965/1414573103392020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18800/12407Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Hugo2020-12-30T23:13:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/18800Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-12-30T23:13:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Art and Citizenship in Prison Context Arte y Ciudadanía en el Contexto Carcelario Arte e Cidadania em Contexto Prisional |
title |
Art and Citizenship in Prison Context |
spellingShingle |
Art and Citizenship in Prison Context Cruz, Hugo Art Citizenship Prison Project Arte Ciudadanía Prisión Proyecto Arte Cidadania Prisão Projeto |
title_short |
Art and Citizenship in Prison Context |
title_full |
Art and Citizenship in Prison Context |
title_fullStr |
Art and Citizenship in Prison Context |
title_full_unstemmed |
Art and Citizenship in Prison Context |
title_sort |
Art and Citizenship in Prison Context |
author |
Cruz, Hugo |
author_facet |
Cruz, Hugo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Hugo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Art Citizenship Prison Project Arte Ciudadanía Prisión Proyecto Arte Cidadania Prisão Projeto |
topic |
Art Citizenship Prison Project Arte Ciudadanía Prisión Proyecto Arte Cidadania Prisão Projeto |
description |
This text traces a brief trajectory a prison theatre workshop called PELE, developed in Portugal in recent years. The projects presented are Sign in, developed with men in the Porto Prison, and Unforgettable Emília in the Santa Cruz do Bispo Prison for women. Finally, the article discusses the ECOAR project supported by the Active Citizenship Gulbenkian Foundation. This article describes an artistic practice that integrates the dimension of citizenship in prison contexts. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18800 10.5965/14145731033920200102 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18800 |
identifier_str_mv |
10.5965/14145731033920200102 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18800/12407 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-10 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-10 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-10 2358-6958 10.5965/1414573103392020 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042506913382400 |