Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424 |
Resumo: | The article analyses two songs created by Eduardo Dussek and Luiz Carlos Góes for the Brazilian Musical Theater. Here the songs analyzed are Alô, Alô, Brasil, composed by Dussek for the show Feiticeira, casting Marília Pêra, in 1975, and A Loura do Carteado, written by him alongside Góes. This was written for the travesti Rogéria to sing in Rio Gay, acting that starred in Teatro Alaska, Rio de Janeiro. The cast composed by travestis whose aesthetics brought back to life the golden times of Teatro de Revista in Brazil. In the article there is as well the description of the beginning of Dussek’s theatrical career, revisiting his acting, when he was still a teenager, in the show As Desgraças de uma Criança, by Martins Pena, directed by Antônio Pedro. |
id |
UDESC-1_a47152f5d2b0b8a9a3193ba4280fff6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20424 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Notes about the Musical Theater of Eduardo DussekNotas acerca del Teatro Musical de Eduardo DussekNotas sobre o Teatro Musical de Eduardo DussekEduardo DussekTeatro MusicalTeatro de Revista no BrasilEduardo DussekMusical TheaterTeatro de Revista in BrazilEduardo DussekTeatro MusicalTeatro de Revista en BrasilThe article analyses two songs created by Eduardo Dussek and Luiz Carlos Góes for the Brazilian Musical Theater. Here the songs analyzed are Alô, Alô, Brasil, composed by Dussek for the show Feiticeira, casting Marília Pêra, in 1975, and A Loura do Carteado, written by him alongside Góes. This was written for the travesti Rogéria to sing in Rio Gay, acting that starred in Teatro Alaska, Rio de Janeiro. The cast composed by travestis whose aesthetics brought back to life the golden times of Teatro de Revista in Brazil. In the article there is as well the description of the beginning of Dussek’s theatrical career, revisiting his acting, when he was still a teenager, in the show As Desgraças de uma Criança, by Martins Pena, directed by Antônio Pedro.El artículo se estudian dos canciones, creadas por Eduardo Dussek y Luiz Carlos Góes para el Teatro Musical Brasileño. Se analizan las canciones Alô, Alô, Brasil, compuesta por Dussek para el espectáculo Feiticeira, protagonizado por Marília Pêra, en 1975, y A Loura do Carteado, escrita por el mismo Dussek junto a Góes. La última se la escribieron para que la travesti Rogéria la cantara en Rio Gay. Esta actuación que estrenó en el Teatro Alaska, en Rio de Janeiro. Era presentada por un elenco de travestis cuya estética remontaba a los áureos tiempos del Teatro de Revista en Brasil. En el artículo también hay la descripción del empiezo de la carrera teatral de Dussek, mirando hacia su actuación, todavía adolescente, en la escena As Desgraças de uma Criança, de Martins Pena, con la dirección de Antônio Pedro.O artigo estuda duas canções criadas por Eduardo Dussek e Luiz Carlos Góes para o Teatro Musical Brasileiro. São analisadas as canções Alô, Alô, Brasil, composta por Dussek para o show Feiticeira, protagonizado por Marília Pêra, em 1975, e A Loura do Carteado, engendrada por ele em parceria com Góes. Esta foi escrita para a travesti Rogéria cantar em Rio Gay, encenação que estreou no Teatro Alaska, no Rio de Janeiro. A montagem possuía um elenco composto por travestis e sua concepção estética revivia os áureos tempos do Teatro de Revista no Brasil. No artigo também há a descrição do começo da carreira teatral de Dussek, revisitando sua atuação, quando ainda era adolescente, no espetáculo As Desgraças de uma Criança, de Martins Pena, sob direção de Antônio Pedro.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2042410.5965/1414573102412021e0107Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-172358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424/13400Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWasilewski, Luís Francisco2021-12-13T23:28:28Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20424Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-12-13T23:28:28Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek Notas acerca del Teatro Musical de Eduardo Dussek Notas sobre o Teatro Musical de Eduardo Dussek |
title |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek |
spellingShingle |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek Wasilewski, Luís Francisco Eduardo Dussek Teatro Musical Teatro de Revista no Brasil Eduardo Dussek Musical Theater Teatro de Revista in Brazil Eduardo Dussek Teatro Musical Teatro de Revista en Brasil |
title_short |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek |
title_full |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek |
title_fullStr |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek |
title_full_unstemmed |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek |
title_sort |
Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek |
author |
Wasilewski, Luís Francisco |
author_facet |
Wasilewski, Luís Francisco |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Wasilewski, Luís Francisco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Eduardo Dussek Teatro Musical Teatro de Revista no Brasil Eduardo Dussek Musical Theater Teatro de Revista in Brazil Eduardo Dussek Teatro Musical Teatro de Revista en Brasil |
topic |
Eduardo Dussek Teatro Musical Teatro de Revista no Brasil Eduardo Dussek Musical Theater Teatro de Revista in Brazil Eduardo Dussek Teatro Musical Teatro de Revista en Brasil |
description |
The article analyses two songs created by Eduardo Dussek and Luiz Carlos Góes for the Brazilian Musical Theater. Here the songs analyzed are Alô, Alô, Brasil, composed by Dussek for the show Feiticeira, casting Marília Pêra, in 1975, and A Loura do Carteado, written by him alongside Góes. This was written for the travesti Rogéria to sing in Rio Gay, acting that starred in Teatro Alaska, Rio de Janeiro. The cast composed by travestis whose aesthetics brought back to life the golden times of Teatro de Revista in Brazil. In the article there is as well the description of the beginning of Dussek’s theatrical career, revisiting his acting, when he was still a teenager, in the show As Desgraças de uma Criança, by Martins Pena, directed by Antônio Pedro. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424 10.5965/1414573102412021e0107 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102412021e0107 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424/13400 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17 2358-6958 10.5965/1414573102412021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042507440816128 |