Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Wasilewski, Luís Francisco
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424
Resumo: The article analyses two songs created by Eduardo Dussek and Luiz Carlos Góes for the Brazilian Musical Theater. Here the songs analyzed are Alô, Alô, Brasil, composed by Dussek for the show Feiticeira, casting Marília Pêra, in 1975, and A Loura do Carteado, written by him alongside Góes. This was written for the travesti Rogéria to sing in Rio Gay, acting that starred in Teatro Alaska, Rio de Janeiro. The cast composed by travestis whose aesthetics brought back to life the golden times of Teatro de Revista in Brazil. In the article there is as well the description of the beginning of Dussek’s theatrical career, revisiting his acting, when he was still a teenager, in the show As Desgraças de uma Criança, by Martins Pena, directed by Antônio Pedro.
id UDESC-1_a47152f5d2b0b8a9a3193ba4280fff6c
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20424
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Notes about the Musical Theater of Eduardo DussekNotas acerca del Teatro Musical de Eduardo DussekNotas sobre o Teatro Musical de Eduardo DussekEduardo DussekTeatro MusicalTeatro de Revista no BrasilEduardo DussekMusical TheaterTeatro de Revista in BrazilEduardo DussekTeatro MusicalTeatro de Revista en BrasilThe article analyses two songs created by Eduardo Dussek and Luiz Carlos Góes for the Brazilian Musical Theater. Here the songs analyzed are Alô, Alô, Brasil, composed by Dussek for the show Feiticeira, casting Marília Pêra, in 1975, and A Loura do Carteado, written by him alongside Góes. This was written for the travesti Rogéria to sing in Rio Gay, acting that starred in Teatro Alaska, Rio de Janeiro. The cast composed by travestis whose aesthetics brought back to life the golden times of Teatro de Revista in Brazil. In the article there is as well the description of the beginning of Dussek’s theatrical career, revisiting his acting, when he was still a teenager, in the show As Desgraças de uma Criança, by Martins Pena, directed by Antônio Pedro.El artículo se estudian dos canciones, creadas por Eduardo Dussek y Luiz Carlos Góes para el Teatro Musical Brasileño. Se analizan las canciones Alô, Alô, Brasil, compuesta por Dussek para el espectáculo Feiticeira, protagonizado por Marília Pêra, en 1975, y A Loura do Carteado, escrita por el mismo Dussek junto a Góes. La última se la escribieron para que la travesti Rogéria la cantara en Rio Gay. Esta actuación que estrenó en el Teatro Alaska, en Rio de Janeiro. Era presentada por un elenco de travestis cuya estética remontaba a los áureos tiempos del Teatro de Revista en Brasil. En el artículo también hay la descripción del empiezo de la carrera teatral de Dussek, mirando hacia su actuación, todavía adolescente, en la escena As Desgraças de uma Criança, de Martins Pena, con la dirección de Antônio Pedro.O artigo estuda duas canções criadas por Eduardo Dussek e Luiz Carlos Góes para o Teatro Musical Brasileiro. São analisadas as canções Alô, Alô, Brasil, composta por Dussek para o show Feiticeira, protagonizado por Marília Pêra, em 1975, e A Loura do Carteado, engendrada por ele em parceria com Góes. Esta foi escrita para a travesti Rogéria cantar em Rio Gay, encenação que estreou no Teatro Alaska, no Rio de Janeiro. A montagem possuía um elenco composto por travestis e sua concepção estética revivia os áureos tempos do Teatro de Revista no Brasil.  No artigo também há a descrição do começo da carreira teatral de Dussek, revisitando sua atuação, quando ainda era adolescente, no espetáculo As Desgraças de uma Criança, de Martins Pena, sob direção de Antônio Pedro.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2042410.5965/1414573102412021e0107Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-172358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424/13400Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWasilewski, Luís Francisco2021-12-13T23:28:28Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20424Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-12-13T23:28:28Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
Notas acerca del Teatro Musical de Eduardo Dussek
Notas sobre o Teatro Musical de Eduardo Dussek
title Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
spellingShingle Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
Wasilewski, Luís Francisco
Eduardo Dussek
Teatro Musical
Teatro de Revista no Brasil
Eduardo Dussek
Musical Theater
Teatro de Revista in Brazil
Eduardo Dussek
Teatro Musical
Teatro de Revista en Brasil
title_short Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
title_full Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
title_fullStr Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
title_full_unstemmed Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
title_sort Notes about the Musical Theater of Eduardo Dussek
author Wasilewski, Luís Francisco
author_facet Wasilewski, Luís Francisco
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Wasilewski, Luís Francisco
dc.subject.por.fl_str_mv Eduardo Dussek
Teatro Musical
Teatro de Revista no Brasil
Eduardo Dussek
Musical Theater
Teatro de Revista in Brazil
Eduardo Dussek
Teatro Musical
Teatro de Revista en Brasil
topic Eduardo Dussek
Teatro Musical
Teatro de Revista no Brasil
Eduardo Dussek
Musical Theater
Teatro de Revista in Brazil
Eduardo Dussek
Teatro Musical
Teatro de Revista en Brasil
description The article analyses two songs created by Eduardo Dussek and Luiz Carlos Góes for the Brazilian Musical Theater. Here the songs analyzed are Alô, Alô, Brasil, composed by Dussek for the show Feiticeira, casting Marília Pêra, in 1975, and A Loura do Carteado, written by him alongside Góes. This was written for the travesti Rogéria to sing in Rio Gay, acting that starred in Teatro Alaska, Rio de Janeiro. The cast composed by travestis whose aesthetics brought back to life the golden times of Teatro de Revista in Brazil. In the article there is as well the description of the beginning of Dussek’s theatrical career, revisiting his acting, when he was still a teenager, in the show As Desgraças de uma Criança, by Martins Pena, directed by Antônio Pedro.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424
10.5965/1414573102412021e0107
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424
identifier_str_mv 10.5965/1414573102412021e0107
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20424/13400
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-17
2358-6958
10.5965/1414573102412021
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507440816128