Anjo Negro by Nelson Rodrigues: the characterization of the character Ismael
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/22411 |
Resumo: | This paper aims to reflect on the characterization of the character Ismael, in the play Anjo Negro, by Nelson Rodrigues. More specifically, the analysis seeks to demonstrate that Ismael, throughout the play, is constructed – by his words and actions, as well as by the information that the other characters present about him – as a “black angel”; image that evokes negative meanings, such as evil, cruelty and death. Such representation is constructed, mainly, in contrast to the image of Elias, a character who, in most acts, especially for the character Virgínia, reflects kindness, purity and delicacy, and whose physical appearance alludes to the figure of a common angel in the Christian imagination. |
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Anjo Negro by Nelson Rodrigues: the characterization of the character IsmaelAnjo Negro de Nelson Rodrigues: la caracterización del personaje IsmaelAnjo Negro, de Nelson Rodrigues: a caracterização do personagem IsmaelAnjo NegroQuestão racialTeatro brasileiroAnjo NegroRacial IssueBrazilian TheaterAnjo NegroCuestión RacialTeatro BrasileñoThis paper aims to reflect on the characterization of the character Ismael, in the play Anjo Negro, by Nelson Rodrigues. More specifically, the analysis seeks to demonstrate that Ismael, throughout the play, is constructed – by his words and actions, as well as by the information that the other characters present about him – as a “black angel”; image that evokes negative meanings, such as evil, cruelty and death. Such representation is constructed, mainly, in contrast to the image of Elias, a character who, in most acts, especially for the character Virgínia, reflects kindness, purity and delicacy, and whose physical appearance alludes to the figure of a common angel in the Christian imagination.Este artículo tiene el objetivo de reflexionar sobre la caracterización del personaje Ismael, en la obra teatral Anjo Negro, de Nelson Rodrigues. De manera más específica, el análisis busca demostrar que Ismael, a lo largo de la obra, es construido – por sus palabras y acciones, así como por la información que los demás personajes presentan sobre él – como un “ángel negro”; imagen que evoca significados negativos, como el mal, la crueldad y la muerte. Tal representación es construida, principalmente, en contraste con la imagen de Elias, personaje que, en la mayoría de los actos, especialmente para el personaje de Virgínia, refleja bondad, pureza y delicadeza, y cuyo aspecto físico alude a la figura de un ángel común en la imaginación cristiana.Este artigo tem como objetivo refletir sobre a caracterização do personagem Ismael, na peça Anjo Negro, de Nelson Rodrigues. De modo mais específico, a análise busca demonstrar que Ismael, ao longo da peça, é construído – por suas palavras e ações, bem como pelas informações que os outros personagens apresentam sobre ele – como um “anjo negro”; imagem que evoca sentidos negativos, como a maldade, a crueldade e a morte. Tal representação é construída, principalmente, em contraste com a imagem de Elias, personagem que, na maioria dos atos, sobretudo para a personagem Virgínia, reflete a bondade, a pureza e a delicadeza, e cuja aparência física faz alusão à figura de um anjo comum do imaginário cristão.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2022-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelo paresapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2241110.5965/1414573103452022e0203Urdimento; Vol. 3 Núm. 45 (2022): Cidades, espaços teatrais e experiência artística; 1-29Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 45 (2022): Cidades, espaços teatrais e experiência artística; 1-29Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 45 (2022): Cidades, espaços teatrais e experiência artística; 1-292358-695810.5965/10.5965/1414573103452022reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/22411/14992https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/22411/14993Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Silva, Mayara Nunes da2022-12-12T17:58:15Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/22411Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2022-12-12T17:58:15Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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This paper aims to reflect on the characterization of the character Ismael, in the play Anjo Negro, by Nelson Rodrigues. More specifically, the analysis seeks to demonstrate that Ismael, throughout the play, is constructed – by his words and actions, as well as by the information that the other characters present about him – as a “black angel”; image that evokes negative meanings, such as evil, cruelty and death. Such representation is constructed, mainly, in contrast to the image of Elias, a character who, in most acts, especially for the character Virgínia, reflects kindness, purity and delicacy, and whose physical appearance alludes to the figure of a common angel in the Christian imagination. |
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