It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20410 |
Resumo: | Angel and Klauss Vianna are important researchers of the body and gesture in Brazil. Since the 1950s, with the School and the Ballet Klauss Vianna, in Belo Horizonte, they have influenced many generations, strongly contributing with the artistic and pedagogical fields. In this interview, Angel Vianna presents the highlights of her trajectory in dance and it's interface with theater and therapeutics, focusing on Grupo Teatro do Movimento, a dance company founded in Rio de Janeiro in the 70s and considered to be one of the first contemporary dance companies in the city. The text reveals Vianna’s thinking and her creative processes towards dance. |
id |
UDESC-1_cb2cdfba56ab5995f45007c09685d828 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20410 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel ViannaEs así, mañana es otro día! Entrevista con Angel ViannaÉ assim mesmo. Amanhã é outro dia! | Entrevista com Angel Vianna concedida a Marina Magalhães e Juliana RibeiroAngel ViannaKlauss ViannaDançaEntrevistaGrupo Teatro do MovimentoAngel ViannaKlauss ViannaDanceInterviewGrupo Teatro do MovimentoAngel Vianna Klauss ViannaDanzaEntrevista Grupo Teatro do MovimentoAngel and Klauss Vianna are important researchers of the body and gesture in Brazil. Since the 1950s, with the School and the Ballet Klauss Vianna, in Belo Horizonte, they have influenced many generations, strongly contributing with the artistic and pedagogical fields. In this interview, Angel Vianna presents the highlights of her trajectory in dance and it's interface with theater and therapeutics, focusing on Grupo Teatro do Movimento, a dance company founded in Rio de Janeiro in the 70s and considered to be one of the first contemporary dance companies in the city. The text reveals Vianna’s thinking and her creative processes towards dance.Angel y Klauss Vianna son importantes investigadores sobre el cuerpo y el gesto en Brasil. Desde la década de 1950, con la Escola y el Ballet Klauss Vianna, en Belo Horizonte, han influido en varias generaciones, contribuyendo fuertemente al entorno artístico y pedagógico. En esta entrevista, Angel Vianna presenta los principales puntos de su trayectoria en la danza y su interfaz con el teatro y el área terapéutica. Vianna se enfoca en el Grupo Teatro do Movimento, una compañía de danza fundada en Río de Janeiro en la década de 1970, considerada una de las compañías precursoras de danza contemporánea de la cuidad. El texto revela el pensamiento de Vianna y sus procesos creativos con la compañía de danza.Angel e Klauss Vianna são importantes pesquisadores sobre o corpo e o gesto no Brasil. Desde a década de 1950, com a Escola e o Ballet Klauss Vianna, em Belo Horizonte, vêm influenciando várias gerações, contribuindo fortemente com o meio artístico e pedagógico. Nesta entrevista, Angel Vianna apresenta os principais pontos de sua trajetória na dança e sua interface com o teatro e a área terapêutica, focando no Grupo Teatro do Movimento, companhia de dança fundada no Rio de Janeiro na década de 1970, considerada uma das companhias precursoras da dança contemporânea carioca. O texto revela o pensamento de Vianna e de seus processos criativos junto à companhia de dança.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2041010.5965/1414573102412021e0501Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-24Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-24Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-242358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20410/13236Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVianna, AngelMagalhães, MarinaRibeiro, Juliana2021-12-13T23:28:28Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20410Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-12-13T23:28:28Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna Es así, mañana es otro día! Entrevista con Angel Vianna É assim mesmo. Amanhã é outro dia! | Entrevista com Angel Vianna concedida a Marina Magalhães e Juliana Ribeiro |
title |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna |
spellingShingle |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna Vianna, Angel Angel Vianna Klauss Vianna Dança Entrevista Grupo Teatro do Movimento Angel Vianna Klauss Vianna Dance Interview Grupo Teatro do Movimento Angel Vianna Klauss Vianna Danza Entrevista Grupo Teatro do Movimento |
title_short |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna |
title_full |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna |
title_fullStr |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna |
title_full_unstemmed |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna |
title_sort |
It’s what it is, tomorrow is another day! Interview with Angel Vianna |
author |
Vianna, Angel |
author_facet |
Vianna, Angel Magalhães, Marina Ribeiro, Juliana |
author_role |
author |
author2 |
Magalhães, Marina Ribeiro, Juliana |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vianna, Angel Magalhães, Marina Ribeiro, Juliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Angel Vianna Klauss Vianna Dança Entrevista Grupo Teatro do Movimento Angel Vianna Klauss Vianna Dance Interview Grupo Teatro do Movimento Angel Vianna Klauss Vianna Danza Entrevista Grupo Teatro do Movimento |
topic |
Angel Vianna Klauss Vianna Dança Entrevista Grupo Teatro do Movimento Angel Vianna Klauss Vianna Dance Interview Grupo Teatro do Movimento Angel Vianna Klauss Vianna Danza Entrevista Grupo Teatro do Movimento |
description |
Angel and Klauss Vianna are important researchers of the body and gesture in Brazil. Since the 1950s, with the School and the Ballet Klauss Vianna, in Belo Horizonte, they have influenced many generations, strongly contributing with the artistic and pedagogical fields. In this interview, Angel Vianna presents the highlights of her trajectory in dance and it's interface with theater and therapeutics, focusing on Grupo Teatro do Movimento, a dance company founded in Rio de Janeiro in the 70s and considered to be one of the first contemporary dance companies in the city. The text reveals Vianna’s thinking and her creative processes towards dance. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20410 10.5965/1414573102412021e0501 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20410 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102412021e0501 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20410/13236 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-24 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-24 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-24 2358-6958 10.5965/1414573102412021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042507438718976 |