Current panorama of social commerce in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060 |
Resumo: | Social networks have exploded in recent years, about a billion people are embedded in this environment. E-commerce has also spread rapidly over the past decade. A highly profitable and strategic field was perceived in social networks, therefore, so was the need to unite e-commerce with this information-rich environment. This work will address the concepts of this aspect of e-commerce, its formation, and the formats found in the network. It will address the types of actions carried out in the field of e-commerce based on the interaction between people, as well as examples found on the Internet. |
id |
UDESC-3_63bdea9c98e4b2ecc6f4915fb41e60bf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/4060 |
network_acronym_str |
UDESC-3 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
repository_id_str |
|
spelling |
Current panorama of social commerce in BrazilPanorama actual del commerce social en BrasilPanorama atual do social commerce no Brasilcomércio socialcomércio eletrônicoE-commerceredes sociaissocial commerceE-commercesocial networkscomercio socialcomercio electrónicoredes socialesSocial networks have exploded in recent years, about a billion people are embedded in this environment. E-commerce has also spread rapidly over the past decade. A highly profitable and strategic field was perceived in social networks, therefore, so was the need to unite e-commerce with this information-rich environment. This work will address the concepts of this aspect of e-commerce, its formation, and the formats found in the network. It will address the types of actions carried out in the field of e-commerce based on the interaction between people, as well as examples found on the Internet.Las redes sociales se han disparado en los últimos años, cerca de mil millones de personas forman parte de este entorno. El comercio electrónico también se ha extendido de forma acelerada durante la última década. Se percibió un campo altamente rentable y estratégico en las redes sociales y, por lo tanto, la necesidad de combinar el comercio electrónico con este entorno rico en información. El presente trabajo abordará los conceptos de esta vertiente del comercio electrónico, su formación y los formatos que se encuentran en la red. Se abordarán los tipos de acciones que se llevan a cabo en el ámbito del comercio electrónico con base en la interacción entre las personas, así como los ejemplos encontrados.As redes sociais explodiram nos últimos anos, cerca de um bilhão de pessoas estão inseridas nesse ambiente. O comércio eletrônico também se difundiu de forma acelerada na última década. Percebeu-se um campo altamente lucrativo e estratégico nas redes sociais e, portanto, a necessidade de unir o comércio eletrônico com esse ambiente rico em informações. O presente trabalho abordará os conceitos dessa vertente do comércio eletrônico, sua formação e os formatos encontrados na rede. Abordar-se-á os tipos de ações realizadas no campo do comércio eletrônico com base na interação entre as pessoas, bem como exemplos encontrados na Internet.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2013-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/406010.5965/2764747102042013161Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 No. 4 (2013); 161-164Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 Núm. 4 (2013); 161-164Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 2 n. 4 (2013); 161-1642764-747110.5965/2764747102042013reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060/2919Copyright (c) 2015 Marcelo de Souza, Pablo Schoeffelhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Marcelo deSchoeffel, Pablo2023-09-03T17:58:51Zoai::article/4060Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-09-03T17:58:51Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Current panorama of social commerce in Brazil Panorama actual del commerce social en Brasil Panorama atual do social commerce no Brasil |
title |
Current panorama of social commerce in Brazil |
spellingShingle |
Current panorama of social commerce in Brazil Souza, Marcelo de comércio social comércio eletrônico E-commerce redes sociais social commerce E-commerce social networks comercio social comercio electrónico redes sociales |
title_short |
Current panorama of social commerce in Brazil |
title_full |
Current panorama of social commerce in Brazil |
title_fullStr |
Current panorama of social commerce in Brazil |
title_full_unstemmed |
Current panorama of social commerce in Brazil |
title_sort |
Current panorama of social commerce in Brazil |
author |
Souza, Marcelo de |
author_facet |
Souza, Marcelo de Schoeffel, Pablo |
author_role |
author |
author2 |
Schoeffel, Pablo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Marcelo de Schoeffel, Pablo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comércio social comércio eletrônico E-commerce redes sociais social commerce E-commerce social networks comercio social comercio electrónico redes sociales |
topic |
comércio social comércio eletrônico E-commerce redes sociais social commerce E-commerce social networks comercio social comercio electrónico redes sociales |
description |
Social networks have exploded in recent years, about a billion people are embedded in this environment. E-commerce has also spread rapidly over the past decade. A highly profitable and strategic field was perceived in social networks, therefore, so was the need to unite e-commerce with this information-rich environment. This work will address the concepts of this aspect of e-commerce, its formation, and the formats found in the network. It will address the types of actions carried out in the field of e-commerce based on the interaction between people, as well as examples found on the Internet. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060 10.5965/2764747102042013161 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060 |
identifier_str_mv |
10.5965/2764747102042013161 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060/2919 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Marcelo de Souza, Pablo Schoeffel https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Marcelo de Souza, Pablo Schoeffel https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 No. 4 (2013); 161-164 Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 Núm. 4 (2013); 161-164 Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 2 n. 4 (2013); 161-164 2764-7471 10.5965/2764747102042013 reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
collection |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br |
_version_ |
1797048020347387904 |