Fashion Design for Sustainability Teaching Project: action in 2019 at IFRS campus Erechim

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mesacasa, Andréia
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino em Artes, Moda e Design
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/ensinarmode/article/view/17724
Resumo: The clothing industry presenting chemical and social impacts throughout its cycle. Thus,environmental awareness about these impacts as well as their confrontation is urgent amongprofessionals in the area. In view of this scenario, this paper aims to present the conceptionand action of the Fashion Design for Sustainability Teaching Project throughout 2019 at IFRScampus Erechim. For that, it uses the experience report as a method, exposing the context ofcreation, the procedures used and the actions implemented throughout the project. As a result,the project provided an approximation between the disciplines of courses in the Fashionarea and the theme design for sustainability, fostering the environmental awareness of futureprofessionals.
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spelling Fashion Design for Sustainability Teaching Project: action in 2019 at IFRS campus ErechimProgetto di Insegnamento Design di Moda per la Sostenibilitá: andamento del 2019 al campus IFRS ErechimProjeto de ensino design de moda para a sustentabilidade: atuação no ano de 2019 no IFRS Campus ERECHIMdesing fashion sustainability desing moda sustentabilidade desing moda sostenilitáThe clothing industry presenting chemical and social impacts throughout its cycle. Thus,environmental awareness about these impacts as well as their confrontation is urgent amongprofessionals in the area. In view of this scenario, this paper aims to present the conceptionand action of the Fashion Design for Sustainability Teaching Project throughout 2019 at IFRScampus Erechim. For that, it uses the experience report as a method, exposing the context ofcreation, the procedures used and the actions implemented throughout the project. As a result,the project provided an approximation between the disciplines of courses in the Fashionarea and the theme design for sustainability, fostering the environmental awareness of futureprofessionals.(ITALIANO) L’industria dell’abbigliamento presenta impatti chimici e sociali durante tutto il suo ciclo.Pertanto, la consapevolezza ambientale di questi impatti e il loro confronto è urgente tra iprofessionisti della zona di occupazione. Alla luce di questo scenario, questo articolo mira apresentare l’ideazione e le prestazioni del progetto di Insegnamento Design di Moda per laSostenibilitá per tutto il 2019 presso il campus IFRS di Erechim. Per fare ciò, utilizza il rapportosull’esperienza come metodo, esponendo il contesto della creazione, le procedure utilizzatee le azioni implementate durante il projeto. Di conseguenza, il progetto ha fornito un’approssimazionetra le discipline dei corsi nel campo della Moda e il tema design per la sostenibilitá,favorendo la consapevolezza ambientale dei futuri professionisti.A indústria do vestuário apresenta ao longo de seu ciclo impactos ambientais e sociais. Desse modo, a conscientização ambiental acerca desses impactos bem como seu enfrentamento é premente entre os profissionais da área. Tendo em vista esse cenário, este artigo tem como objetivo apresentar a concepção e atuação do Projeto de Ensino Design de Moda para a Sustentabilidade ao longo do ano de 2019 no IFRS campus Erechim. Para tanto, utiliza como método o relato de experiência, expondo o contexto de criação, os procedimentos utilizados e as ações implementadas ao longo do projeto. Como resultado, o projeto proporcionou a aproximação entre as disciplinas dos cursos da área de Moda e a temática design para a sustentabilidade, fomentando a consciência ambiental dos futuros profissionais.Universidade do Estado de Santa Catarina2020-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/ensinarmode/article/view/1772410.5965/25944630432020118Revista de Ensino em Artes, Moda e Design; v. 4 n. 3 (2020): Dossiê 7 Educação e design participativo; 118-1342594-463010.5965/25944630432020001reponame:Revista de Ensino em Artes, Moda e Designinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/ensinarmode/article/view/17724/12234Copyright (c) 2020 Andréia Mesacasahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ptinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesacasa, Andréia2023-06-06T13:01:24Zoai::article/17724Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/ensinarmode/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/Ensinarmode/oaireamd.ceart@udesc.br || portal.periodicos@udesc.br2594-46302594-4630opendoar:2023-06-06T13:01:24Revista de Ensino em Artes, Moda e Design - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
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