To have Faith is to dance on the edge of the abyss

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Dariane Martiol de
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Palíndromo (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/22164
Resumo: The visual essay of this proposition is composed of ten photographs digitally manipulated in an embroidery software. The images present a dance between mother and daughter and their construction process unites two substantial practices in my artistic work: performative photographs with my mother and embroidery research, which now incorporates digital elements. The text discusses aspects that constitute the essay as well as some theoretical and conceptual bases that cross my artistic research. Starting from the articulation between the concepts of Escrevivência, Self-writing and Autopoiesis, I bet on the narration of the self as an erotic act and I understand eroticism as a position before the world, which concerns the aesthetic, ethical and political dimension of life in society.
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spelling To have Faith is to dance on the edge of the abyssTener fe es bailar al borde del abismoTer fé é dançar na beira do abismoProcesso poético FotoperformancesAutorrepresentaçãoErotismoPoetic processPhoto-performancesSelf-representationErotismProceso poéticoFotoperformances AutorrepresentaciónErotismoThe visual essay of this proposition is composed of ten photographs digitally manipulated in an embroidery software. The images present a dance between mother and daughter and their construction process unites two substantial practices in my artistic work: performative photographs with my mother and embroidery research, which now incorporates digital elements. The text discusses aspects that constitute the essay as well as some theoretical and conceptual bases that cross my artistic research. Starting from the articulation between the concepts of Escrevivência, Self-writing and Autopoiesis, I bet on the narration of the self as an erotic act and I understand eroticism as a position before the world, which concerns the aesthetic, ethical and political dimension of life in society.El ensayo visual de esta propuesta consta de diez fotografías manipuladas digitalmente en un software de bordado. Las imágenes presentan una danza entre madre e hija y su proceso de construcción une dos prácticas sustanciales en mi trabajo artístico: las fotografías performativas con mi madre y la investigación del bordado, que ahora incorpora elementos digitales. El texto aborda aspectos que constituyen el ensayo, así como algunas bases teóricas y conceptuales que atraviesan mi investigación artística. Partiendo de la articulación entre los conceptos de Escrevivência, Escritura del Yo y Autopoiesis, apuesto por la narración del yo como acto erótico y entiendo el erotismo como una posición ante el mundo, que se refiere a la dimensión estética, ética y política de vida en sociedad.Este ensaio visual é composto por dez fotografias manipuladas digitalmente em um software de bordado. As imagens que apresentam dois corpos dançando unem duas práticas substanciais na minha pesquisa artística: fotografias performativas com a minha mãe e experimentações com bordado, que agora incorpora elementos digitais. O texto discorre sobre aspectos formais que constituem o ensaio, bem como sobre algumas bases teóricas e conceituais que atravessam o meu processo criativo. Partindo da articulação entre os conceitos de Escrevivência, Escrita de Si e Autopoiesis e entendendo o erotismo como um posicionamento político diante do mundo, que diz respeito a dimensão estética e ética da vida em sociedade, aposto na narração de si enquanto ato erótico de reafirmação da vidaUniversidade do Estado de Santa Catarina2022-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/2216410.5965/2175234614342022213Palíndromo; Vol. 14 No. 34 (2022): A terra dura: potências do sonho e arte; 213-228Palíndromo; v. 14 n. 34 (2022): A terra dura: potências do sonho e arte; 213-2282175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/22164/14705Copyright (c) 2022 Dariane Martiol de Souzahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Dariane Martiol de2024-02-29T13:53:23Zoai::article/22164Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2024-02-29T13:53:23Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
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