The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sarinho, Rafaela Lins Travassos
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Costa, Carlos Eduardo Félix da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Palíndromo (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547
Resumo: This paper is a reflection on Nicola Costantino's work The True Garden is Never Green (2016), a reinterpretation of The Garden of Delights (1490-1500), by Hieronymus Bosch. The work develops in three acts, under the banner of three female mythological figures: Tethys, Aphrodite/Venus and Artemis/Diana. We will argue that representation, as used in this work, opens up a path of inquire on reality itself, and constitutes itself as an active interpretive gesture, reformulating the ways of seeing. This gesture allows Costantino to practice conjectures of herself and, by emphasizing the productive dimension of representation, builds a transforming personal experience.
id UDESC-5_6fbfa4f5029c6adedd0a97e5018efa78
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20547
network_acronym_str UDESC-5
network_name_str Palíndromo (Online)
repository_id_str
spelling The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino El Jardín de las Tres Diosas: la representación como experiencia del yo en Nicola CostantinoO Jardim de Três Deusas: a representação como experiência de si em Nicola ConstantinoRepresentationDiscourseVisualityNicola ConstantinoRepresentaçãoDiscursoVisualidadeNicola ConstantinoRepresentaciónDiscursoVisualidadNicola ConstantinoThis paper is a reflection on Nicola Costantino's work The True Garden is Never Green (2016), a reinterpretation of The Garden of Delights (1490-1500), by Hieronymus Bosch. The work develops in three acts, under the banner of three female mythological figures: Tethys, Aphrodite/Venus and Artemis/Diana. We will argue that representation, as used in this work, opens up a path of inquire on reality itself, and constitutes itself as an active interpretive gesture, reformulating the ways of seeing. This gesture allows Costantino to practice conjectures of herself and, by emphasizing the productive dimension of representation, builds a transforming personal experience.Este artículo es una reflexión sobre la obra de Nicola Costantino, El verdadero jardín nunca es verde (2016), una reinterpretación de El jardín de las delicias (1490-1500), de Hieronymus Bosch. La obra se desarrolla en tres actos, bajo el estandarte de tres figuras mitológicas femeninas: Tetis, Afrodita/Venus y Artemisa/Diana. Argumentaremos que la representación, tal como se utiliza en este trabajo, abre un camino de indagación sobre la realidad misma, y se constituye como un gesto interpretativo activo, reformulando los modos de ver. Este gesto le permite a Costantino practicar conjeturas de sí misma y, al enfatizar la dimensión productiva de la representación, construye una experiencia personal transformadora.O artigo apresenta uma reflexão sobre a obra O verdadeiro jardim nunca é verde (2016), de Nicola Costantino, uma releitura de O jardim das delícias (1490-1500), de Bosch. A obra desdobra-se em três atos, sob o signo de três figuras mitológicas femininas: Tétis, Afrodite/Vênus e Ártemis/Diana. Será argumentado que, nessa obra, a representação oferece uma possibilidade de indagar sobre a realidade e apresenta-se como um gesto de interpretação ativo, que reformula o modo de aparição das coisas. Tal gesto permite a Costantino praticar conjecturas de si e, ao enfatizar a dimensão produtiva da representação, construir uma experiência pessoal transformadora.Universidade do Estado de Santa Catarina2022-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/2054710.5965/2175234614332022400Palíndromo; Vol. 14 No. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 420Palíndromo; v. 14 n. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 4202175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547/14339Copyright (c) 2022 Rafaela Lins Travassos Sarinho, Caduhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Sarinho, Rafaela Lins TravassosCosta, Carlos Eduardo Félix da 2022-05-01T19:38:04Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20547Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2022-05-01T19:38:04Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
El Jardín de las Tres Diosas: la representación como experiencia del yo en Nicola Costantino
O Jardim de Três Deusas: a representação como experiência de si em Nicola Constantino
title The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
spellingShingle The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
Sarinho, Rafaela Lins Travassos
Representation
Discourse
Visuality
Nicola Constantino
Representação
Discurso
Visualidade
Nicola Constantino
Representación
Discurso
Visualidad
Nicola Constantino
title_short The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
title_full The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
title_fullStr The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
title_full_unstemmed The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
title_sort The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
author Sarinho, Rafaela Lins Travassos
author_facet Sarinho, Rafaela Lins Travassos
Costa, Carlos Eduardo Félix da
author_role author
author2 Costa, Carlos Eduardo Félix da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sarinho, Rafaela Lins Travassos
Costa, Carlos Eduardo Félix da
dc.subject.por.fl_str_mv Representation
Discourse
Visuality
Nicola Constantino
Representação
Discurso
Visualidade
Nicola Constantino
Representación
Discurso
Visualidad
Nicola Constantino
topic Representation
Discourse
Visuality
Nicola Constantino
Representação
Discurso
Visualidade
Nicola Constantino
Representación
Discurso
Visualidad
Nicola Constantino
description This paper is a reflection on Nicola Costantino's work The True Garden is Never Green (2016), a reinterpretation of The Garden of Delights (1490-1500), by Hieronymus Bosch. The work develops in three acts, under the banner of three female mythological figures: Tethys, Aphrodite/Venus and Artemis/Diana. We will argue that representation, as used in this work, opens up a path of inquire on reality itself, and constitutes itself as an active interpretive gesture, reformulating the ways of seeing. This gesture allows Costantino to practice conjectures of herself and, by emphasizing the productive dimension of representation, builds a transforming personal experience.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547
10.5965/2175234614332022400
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547
identifier_str_mv 10.5965/2175234614332022400
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547/14339
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Rafaela Lins Travassos Sarinho, Cadu
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Rafaela Lins Travassos Sarinho, Cadu
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Palíndromo; Vol. 14 No. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 420
Palíndromo; v. 14 n. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 420
2175-2346
1984-9532
reponame:Palíndromo (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Palíndromo (Online)
collection Palíndromo (Online)
repository.name.fl_str_mv Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br
_version_ 1797041816118231040