The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Palíndromo (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547 |
Resumo: | This paper is a reflection on Nicola Costantino's work The True Garden is Never Green (2016), a reinterpretation of The Garden of Delights (1490-1500), by Hieronymus Bosch. The work develops in three acts, under the banner of three female mythological figures: Tethys, Aphrodite/Venus and Artemis/Diana. We will argue that representation, as used in this work, opens up a path of inquire on reality itself, and constitutes itself as an active interpretive gesture, reformulating the ways of seeing. This gesture allows Costantino to practice conjectures of herself and, by emphasizing the productive dimension of representation, builds a transforming personal experience. |
id |
UDESC-5_6fbfa4f5029c6adedd0a97e5018efa78 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20547 |
network_acronym_str |
UDESC-5 |
network_name_str |
Palíndromo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino El Jardín de las Tres Diosas: la representación como experiencia del yo en Nicola CostantinoO Jardim de Três Deusas: a representação como experiência de si em Nicola ConstantinoRepresentationDiscourseVisualityNicola ConstantinoRepresentaçãoDiscursoVisualidadeNicola ConstantinoRepresentaciónDiscursoVisualidadNicola ConstantinoThis paper is a reflection on Nicola Costantino's work The True Garden is Never Green (2016), a reinterpretation of The Garden of Delights (1490-1500), by Hieronymus Bosch. The work develops in three acts, under the banner of three female mythological figures: Tethys, Aphrodite/Venus and Artemis/Diana. We will argue that representation, as used in this work, opens up a path of inquire on reality itself, and constitutes itself as an active interpretive gesture, reformulating the ways of seeing. This gesture allows Costantino to practice conjectures of herself and, by emphasizing the productive dimension of representation, builds a transforming personal experience.Este artículo es una reflexión sobre la obra de Nicola Costantino, El verdadero jardín nunca es verde (2016), una reinterpretación de El jardín de las delicias (1490-1500), de Hieronymus Bosch. La obra se desarrolla en tres actos, bajo el estandarte de tres figuras mitológicas femeninas: Tetis, Afrodita/Venus y Artemisa/Diana. Argumentaremos que la representación, tal como se utiliza en este trabajo, abre un camino de indagación sobre la realidad misma, y se constituye como un gesto interpretativo activo, reformulando los modos de ver. Este gesto le permite a Costantino practicar conjeturas de sí misma y, al enfatizar la dimensión productiva de la representación, construye una experiencia personal transformadora.O artigo apresenta uma reflexão sobre a obra O verdadeiro jardim nunca é verde (2016), de Nicola Costantino, uma releitura de O jardim das delícias (1490-1500), de Bosch. A obra desdobra-se em três atos, sob o signo de três figuras mitológicas femininas: Tétis, Afrodite/Vênus e Ártemis/Diana. Será argumentado que, nessa obra, a representação oferece uma possibilidade de indagar sobre a realidade e apresenta-se como um gesto de interpretação ativo, que reformula o modo de aparição das coisas. Tal gesto permite a Costantino praticar conjecturas de si e, ao enfatizar a dimensão produtiva da representação, construir uma experiência pessoal transformadora.Universidade do Estado de Santa Catarina2022-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/2054710.5965/2175234614332022400Palíndromo; Vol. 14 No. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 420Palíndromo; v. 14 n. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 4202175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547/14339Copyright (c) 2022 Rafaela Lins Travassos Sarinho, Caduhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Sarinho, Rafaela Lins TravassosCosta, Carlos Eduardo Félix da 2022-05-01T19:38:04Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20547Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2022-05-01T19:38:04Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino El Jardín de las Tres Diosas: la representación como experiencia del yo en Nicola Costantino O Jardim de Três Deusas: a representação como experiência de si em Nicola Constantino |
title |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino |
spellingShingle |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino Sarinho, Rafaela Lins Travassos Representation Discourse Visuality Nicola Constantino Representação Discurso Visualidade Nicola Constantino Representación Discurso Visualidad Nicola Constantino |
title_short |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino |
title_full |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino |
title_fullStr |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino |
title_full_unstemmed |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino |
title_sort |
The Garden of Three Goddesses: Representation as Self-experience in Nicola Costantino |
author |
Sarinho, Rafaela Lins Travassos |
author_facet |
Sarinho, Rafaela Lins Travassos Costa, Carlos Eduardo Félix da |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Carlos Eduardo Félix da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sarinho, Rafaela Lins Travassos Costa, Carlos Eduardo Félix da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Representation Discourse Visuality Nicola Constantino Representação Discurso Visualidade Nicola Constantino Representación Discurso Visualidad Nicola Constantino |
topic |
Representation Discourse Visuality Nicola Constantino Representação Discurso Visualidade Nicola Constantino Representación Discurso Visualidad Nicola Constantino |
description |
This paper is a reflection on Nicola Costantino's work The True Garden is Never Green (2016), a reinterpretation of The Garden of Delights (1490-1500), by Hieronymus Bosch. The work develops in three acts, under the banner of three female mythological figures: Tethys, Aphrodite/Venus and Artemis/Diana. We will argue that representation, as used in this work, opens up a path of inquire on reality itself, and constitutes itself as an active interpretive gesture, reformulating the ways of seeing. This gesture allows Costantino to practice conjectures of herself and, by emphasizing the productive dimension of representation, builds a transforming personal experience. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547 10.5965/2175234614332022400 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547 |
identifier_str_mv |
10.5965/2175234614332022400 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20547/14339 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Rafaela Lins Travassos Sarinho, Cadu http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Rafaela Lins Travassos Sarinho, Cadu http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Palíndromo; Vol. 14 No. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 420 Palíndromo; v. 14 n. 33 (2022): A questão do detalhe na história da arte; 400 - 420 2175-2346 1984-9532 reponame:Palíndromo (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Palíndromo (Online) |
collection |
Palíndromo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br |
_version_ |
1797041816118231040 |