“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Palíndromo (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/9308 |
Resumo: | The article approaches a set of five installations of the artist Armanda Duarte. This reflection explores how the artist contrasts the ephemeral character of the works and the frailty of their materials with a geometric or mathematical rigor. The operations of measurement and displacement articulated at these artworks, as well as the the floor as a space for presentation, are issues addressed in this text, highlighting the vulnerability of this place and the adhesion to a reversible and open montage. The article places the belonging of Armanda Duarte´s installations to a private collection in deposit in the Serralves Museum of Contemporary Art, Portugal and their different exhibitions. |
id |
UDESC-5_89e8ad08c0c8e6b3ff1ed0700a7ed9e8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/9308 |
network_acronym_str |
UDESC-5 |
network_name_str |
Palíndromo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte“Transporte aos quadradinhos”: O chão como espaço de montagem nos trabalhos de Armanda DuarteContemporary ArtMontageCollectionExhibitionInstallationArte contemporâneaMontagemColeçãoExposiçãoInstalaçãoThe article approaches a set of five installations of the artist Armanda Duarte. This reflection explores how the artist contrasts the ephemeral character of the works and the frailty of their materials with a geometric or mathematical rigor. The operations of measurement and displacement articulated at these artworks, as well as the the floor as a space for presentation, are issues addressed in this text, highlighting the vulnerability of this place and the adhesion to a reversible and open montage. The article places the belonging of Armanda Duarte´s installations to a private collection in deposit in the Serralves Museum of Contemporary Art, Portugal and their different exhibitions.O artigo aborda um conjunto de cinco instalações da artista Armanda Duarte. A reflexão explora o modo como a artista contrapõe o caráter efêmero dos trabalhos e a precariedade de seus materiais com um rigor geométrico ou matemático. As operações de medição e deslocamento articuladas no trabalho, assim como a adoção do chão como espaço de apresentação são questões abordadas no texto, destacando sua vulnerabilidade e a adesão a uma montagem reversível e aberta. O artigo situa o pertencimento deste conjunto de instalações a uma coleção particular em comodato no Museu de Arte Contemporânea da Fundação de Serralves, em Portugal e as diferentes situações de exposição realizadas.Universidade do Estado de Santa Catarina2017-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/930810.5965/2175234609172017004Palíndromo; Vol. 9 No. 17 (2017): Palídromo; 04-24Palíndromo; v. 9 n. 17 (2017): Palídromo; 04-242175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/9308/6627Copyright (c) 2017 Palíndromohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDias, Aline Maria2017-05-16T17:05:27Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/9308Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2017-05-16T17:05:27Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte “Transporte aos quadradinhos”: O chão como espaço de montagem nos trabalhos de Armanda Duarte |
title |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte |
spellingShingle |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte Dias, Aline Maria Contemporary Art Montage Collection Exhibition Installation Arte contemporânea Montagem Coleção Exposição Instalação |
title_short |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte |
title_full |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte |
title_fullStr |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte |
title_full_unstemmed |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte |
title_sort |
“Transporte aos quadradinhos”: The floor as an montage space in the artworks of Armanda Duarte |
author |
Dias, Aline Maria |
author_facet |
Dias, Aline Maria |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dias, Aline Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Contemporary Art Montage Collection Exhibition Installation Arte contemporânea Montagem Coleção Exposição Instalação |
topic |
Contemporary Art Montage Collection Exhibition Installation Arte contemporânea Montagem Coleção Exposição Instalação |
description |
The article approaches a set of five installations of the artist Armanda Duarte. This reflection explores how the artist contrasts the ephemeral character of the works and the frailty of their materials with a geometric or mathematical rigor. The operations of measurement and displacement articulated at these artworks, as well as the the floor as a space for presentation, are issues addressed in this text, highlighting the vulnerability of this place and the adhesion to a reversible and open montage. The article places the belonging of Armanda Duarte´s installations to a private collection in deposit in the Serralves Museum of Contemporary Art, Portugal and their different exhibitions. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/9308 10.5965/2175234609172017004 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/9308 |
identifier_str_mv |
10.5965/2175234609172017004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/9308/6627 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Palíndromo http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Palíndromo http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Palíndromo; Vol. 9 No. 17 (2017): Palídromo; 04-24 Palíndromo; v. 9 n. 17 (2017): Palídromo; 04-24 2175-2346 1984-9532 reponame:Palíndromo (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Palíndromo (Online) |
collection |
Palíndromo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br |
_version_ |
1797041814761373696 |