Fashion Branding: uma relação emocional com o consumidor
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7820 |
Resumo: | This article aims to provide basis for the increasing necessity of Fashion Branding. Through a comprehensive look into the origins of consumer decisions, guided by brands and the emotional ties they create with their consumers, one finds an alternative to traditional means of communication. Fashion companies should abandon traditional views of consolidating a brand through mere systematization of a visual language and rather concentrate in creating discourses, postures, and material elements that will captivate the consumer. |
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Fashion Branding: uma relação emocional com o consumidorThis article aims to provide basis for the increasing necessity of Fashion Branding. Through a comprehensive look into the origins of consumer decisions, guided by brands and the emotional ties they create with their consumers, one finds an alternative to traditional means of communication. Fashion companies should abandon traditional views of consolidating a brand through mere systematization of a visual language and rather concentrate in creating discourses, postures, and material elements that will captivate the consumer.Este artigo objetiva apresentar as bases que defendam a necessidade de Branding de Moda. Através de uma revisão das origens das decisões do consumidor, orientadas pelas marcas e as ligações emocionais que elas criam com o consumidor, chega-se a uma alternativa aos meios tradicionais de comunicação através de Branding. Empresas de moda devem abandonar a visão tradicional de consolidar a marca através da mera sistematização uma linguagem visual e se preocupar em criar discursos, posturas e elementos materiais.Universidade do Estado de Santa Catarina2011-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/782010.5965/1982615x04082011007ModaPalavra e-periódico; Vol. 4 No. 8 (2011): ModaPalavraModaPalavra e-periódico; Vol. 4 Núm. 8 (2011): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 4 n. 8 (2011): ModaPalavra1982-615X10.5965/1982615x04082011reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7820/5385Copyright (c) 2016 Luiz Salomão Ribas Gomez, Magali Olhats, Claudia Pólohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibas Gomez, Luiz SalomãoOlhats, MagaliPólo, Claudia2023-03-03T14:34:39Zoai::article/7820Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-03T14:34:39ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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