Branding Consciente: o desafio da Gestão de Marcas para o século XXI
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7957 |
Resumo: | This paper deals with a relevant theme in the present business society: the trademark management. Due to the market language which focused on simbols and signals appropriated to the products available to the consumers, it is necessary that the companies invest in this sector. Concerning this issue, this study seeks to deepen in the aspect of biodiversity as a conscious branding, because it refers to the trademark management with social responsibility and sustainable development. In this view, the trademark management serves as a counterpoint to the discussion that needs to be done regarding the development of trademarks in relation to universal precepts of conservation and life maintenance by means of a new management alternative: the conscious branding that is seen as an environment supporter. |
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Branding Consciente: o desafio da Gestão de Marcas para o século XXIBrandingFashionSustainabilityBrandingModasustentabilidadeThis paper deals with a relevant theme in the present business society: the trademark management. Due to the market language which focused on simbols and signals appropriated to the products available to the consumers, it is necessary that the companies invest in this sector. Concerning this issue, this study seeks to deepen in the aspect of biodiversity as a conscious branding, because it refers to the trademark management with social responsibility and sustainable development. In this view, the trademark management serves as a counterpoint to the discussion that needs to be done regarding the development of trademarks in relation to universal precepts of conservation and life maintenance by means of a new management alternative: the conscious branding that is seen as an environment supporter.Este artigo trata de um tema de relevância na atual sociedade dos negócios: a gestão de marca. Em função da linguagem mercadológica que aporta em simbologias e sinais, apropriados aos produtos colocados ao dispor dos consumidores, faz-se necessário que as empresas façam investimentos nesse setor. No caso em questão, o estudo busca se aprofundarno aspecto da biodiversidade como um branding consciente, porque se refere à gestão de marcas com responsabilidade social e desenvolvimento sustentável. A gestão de marca, nesta visão, serve de contraponto à discussão que precisa ser feita sobre o desenvolvimento das marcas em relação aos preceitos universais de conservação e manutenção da vida, através de uma nova alternativa gestorial: o branding consciente, que se projeta como colaborador do meio ambiente.Universidade do Estado de Santa Catarina2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7957ModaPalavra e-periódico; Vol. 3 No. 5 (2010): ModaPalavraModaPalavra e-periódico; Vol. 3 Núm. 5 (2010): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 3 n. 5 (2010): ModaPalavra1982-615Xreponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7957/5513Copyright (c) 2016 Cariane Weydmann Camargo, Silvana Bernardeshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCamargo, Cariane WeydmannBernardes, Silvana2017-05-11T11:45:27Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/7957Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2017-05-11T11:45:27ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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