Corpos monumentos: fetichismos visuais em moda nas metrópoles
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7948 |
Resumo: | From a basic product and its advertising in outdoors - in this work, the mark of underwears Mash - the concept of fetish and erotic goes beyond the object in itself. Urban and contemporaries, these propagandas behave in dif erent way in the institution of representations, mainly, because the increasing of the image. Anyway, a gap between the image and its receivers confides, constructing ingenuous perceptions nothing between the look, the looked thing and the desire. To be dressed, therefore, becomes much more that a simple act, since to look at, desire and satisfaction are related constantly in the relations of the people. Thus, the fetished bodies for the advertising also are those that, changed by clothes, constantly relates in the transitory spaces of the cities, that follow under the duo however of desire, however of it repulses, but never in total neutrality, exactly that undressed. |
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Corpos monumentos: fetichismos visuais em moda nas metrópolesImageFashionOutdoorsImagemModaOutdoorsFrom a basic product and its advertising in outdoors - in this work, the mark of underwears Mash - the concept of fetish and erotic goes beyond the object in itself. Urban and contemporaries, these propagandas behave in dif erent way in the institution of representations, mainly, because the increasing of the image. Anyway, a gap between the image and its receivers confides, constructing ingenuous perceptions nothing between the look, the looked thing and the desire. To be dressed, therefore, becomes much more that a simple act, since to look at, desire and satisfaction are related constantly in the relations of the people. Thus, the fetished bodies for the advertising also are those that, changed by clothes, constantly relates in the transitory spaces of the cities, that follow under the duo however of desire, however of it repulses, but never in total neutrality, exactly that undressed.A partir de um produto básico e sua publicidade em outdoors - neste trabalho, a marca de cuecas Mash - o conceito de fetiche e erotismo vai muito além do objeto em si. Urbanos e contemporâneos, estas propagandas se comportam de modo diferenciado na instituição de representações, principalmente, devido ao agigantamento da imagem. Logo, abre-se uma lacuna entre a imagem e seus receptores, construindo percepções nada ingênuas entre o olhar, a coisa olhada e o desejo. Vestir-se, portanto, torna-se muito mais que um simples ato, já que olhar, desejo e satisfação se imbricam constantemente nas relações do indivíduo. Assim, os corpos fetichizados pela publicidade também são aqueles que, ressignificados pelas roupas, se relacionam constantemente nos espaços transitórios das cidades, que seguem sob a dualidade ora de desejo, ora de repulsa, mas nunca em total neutralidade, mesmo que despidos. Universidade do Estado de Santa Catarina2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/794810.5965/1982615x03052010017ModaPalavra e-periódico; Vol. 3 No. 5 (2010): ModaPalavraModaPalavra e-periódico; Vol. 3 Núm. 5 (2010): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 3 n. 5 (2010): ModaPalavra1982-615X10.5965/1982615x03052010reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7948/5499Copyright (c) 2016 Silvia Sasakihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSasaki, Silvia2023-03-03T16:11:19Zoai::article/7948Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-03T16:11:19ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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