Ian #conectados

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Ana Ester Souza
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Souza, Ana Patricia Machado de, Aires, Arlene Xavier, Ferreira, Beatriz, Azevedo, Carla Valéria, Printes, Cilmara Batista, Napolis, Francinayra Araujo de, Allefy, Gilson, Assis, Hugo Alexandre Paiva de, Costa, Karla Bianca Lima da, Gama, Maria de Lourdes Gomes, Costa, Nayara Ferreira, Vargas, Priscila, Rodrigo, Roldiner, Souza, Rosilane Araújo de
Tipo de documento: Livro
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
Texto Completo: http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759
Resumo: This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life.
id UEA_954d2213e603b89b6605aadb3905e0d6
oai_identifier_str oai:repositorioinstitucional:riuea/1759
network_acronym_str UEA
network_name_str Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
spelling Ian #conectadosGibi - HQConsciência ambientalEducação AmbientalRedes sociais - Web 2.0This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life.Este gibi, resultado de trabalho de graduandos de pedagogia da universidade do Estado do Amazonas, visa preencher a uma lacuna na abordagem do tema Saúde dentro da sala de aula e paralelamente, auxiliar na prática pedagógica. A obra discute, de forma interdisciplinar, a Saúde e suas vitórias implicações no cotidiano. Possibilita integrar os conhecimentos e potencializar os saberes adquiridos na escola em prol de uma vida saudável.Universidade do Estado do AmazonasBrasilUEACleusa Suzana Oliveira de AraújoMaria Astrid Rocha LiberatoSilvia Cássia Brandão JustinianoFerreira, Ana Ester SouzaSouza, Ana Patricia Machado deAires, Arlene XavierFerreira, BeatrizAzevedo, Carla ValériaPrintes, Cilmara BatistaNapolis, Francinayra Araujo deAllefy, GilsonAssis, Hugo Alexandre Paiva deCosta, Karla Bianca Lima daGama, Maria de Lourdes GomesCosta, Nayara FerreiraVargas, PriscilaRodrigo, RoldinerSouza, Rosilane Araújo de2019-10-162019-10-16T13:25:20Z2019-10-162019-10-16T13:25:20Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instacron:UEA2019-10-16T13:25:20ZRepositório de Publicaçõeshttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br/
dc.title.none.fl_str_mv Ian #conectados
title Ian #conectados
spellingShingle Ian #conectados
Ferreira, Ana Ester Souza
Gibi - HQ
Consciência ambiental
Educação Ambiental
Redes sociais - Web 2.0
title_short Ian #conectados
title_full Ian #conectados
title_fullStr Ian #conectados
title_full_unstemmed Ian #conectados
title_sort Ian #conectados
author Ferreira, Ana Ester Souza
author_facet Ferreira, Ana Ester Souza
Souza, Ana Patricia Machado de
Aires, Arlene Xavier
Ferreira, Beatriz
Azevedo, Carla Valéria
Printes, Cilmara Batista
Napolis, Francinayra Araujo de
Allefy, Gilson
Assis, Hugo Alexandre Paiva de
Costa, Karla Bianca Lima da
Gama, Maria de Lourdes Gomes
Costa, Nayara Ferreira
Vargas, Priscila
Rodrigo, Roldiner
Souza, Rosilane Araújo de
author_role author
author2 Souza, Ana Patricia Machado de
Aires, Arlene Xavier
Ferreira, Beatriz
Azevedo, Carla Valéria
Printes, Cilmara Batista
Napolis, Francinayra Araujo de
Allefy, Gilson
Assis, Hugo Alexandre Paiva de
Costa, Karla Bianca Lima da
Gama, Maria de Lourdes Gomes
Costa, Nayara Ferreira
Vargas, Priscila
Rodrigo, Roldiner
Souza, Rosilane Araújo de
author2_role author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Cleusa Suzana Oliveira de Araújo
Maria Astrid Rocha Liberato
Silvia Cássia Brandão Justiniano
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Ana Ester Souza
Souza, Ana Patricia Machado de
Aires, Arlene Xavier
Ferreira, Beatriz
Azevedo, Carla Valéria
Printes, Cilmara Batista
Napolis, Francinayra Araujo de
Allefy, Gilson
Assis, Hugo Alexandre Paiva de
Costa, Karla Bianca Lima da
Gama, Maria de Lourdes Gomes
Costa, Nayara Ferreira
Vargas, Priscila
Rodrigo, Roldiner
Souza, Rosilane Araújo de
dc.subject.por.fl_str_mv Gibi - HQ
Consciência ambiental
Educação Ambiental
Redes sociais - Web 2.0
topic Gibi - HQ
Consciência ambiental
Educação Ambiental
Redes sociais - Web 2.0
dc.description.none.fl_txt_mv This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life.
Este gibi, resultado de trabalho de graduandos de pedagogia da universidade do Estado do Amazonas, visa preencher a uma lacuna na abordagem do tema Saúde dentro da sala de aula e paralelamente, auxiliar na prática pedagógica. A obra discute, de forma interdisciplinar, a Saúde e suas vitórias implicações no cotidiano. Possibilita integrar os conhecimentos e potencializar os saberes adquiridos na escola em prol de uma vida saudável.
description This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-16
2019-10-16T13:25:20Z
2019-10-16
2019-10-16T13:25:20Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/book
status_str publishedVersion
format book
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759
url http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Amazonas
Brasil
UEA
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Amazonas
Brasil
UEA
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
instacron:UEA
instname_str Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
instacron_str UEA
institution UEA
reponame_str Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
collection Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1724829747444187136