Ian #conectados
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , , , , , , , , , , , |
Tipo de documento: | Livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
Texto Completo: | http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759 |
Resumo: | This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life. |
id |
UEA_954d2213e603b89b6605aadb3905e0d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorioinstitucional:riuea/1759 |
network_acronym_str |
UEA |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
spelling |
Ian #conectadosGibi - HQConsciência ambientalEducação AmbientalRedes sociais - Web 2.0This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life.Este gibi, resultado de trabalho de graduandos de pedagogia da universidade do Estado do Amazonas, visa preencher a uma lacuna na abordagem do tema Saúde dentro da sala de aula e paralelamente, auxiliar na prática pedagógica. A obra discute, de forma interdisciplinar, a Saúde e suas vitórias implicações no cotidiano. Possibilita integrar os conhecimentos e potencializar os saberes adquiridos na escola em prol de uma vida saudável.Universidade do Estado do AmazonasBrasilUEACleusa Suzana Oliveira de AraújoMaria Astrid Rocha LiberatoSilvia Cássia Brandão JustinianoFerreira, Ana Ester SouzaSouza, Ana Patricia Machado deAires, Arlene XavierFerreira, BeatrizAzevedo, Carla ValériaPrintes, Cilmara BatistaNapolis, Francinayra Araujo deAllefy, GilsonAssis, Hugo Alexandre Paiva deCosta, Karla Bianca Lima daGama, Maria de Lourdes GomesCosta, Nayara FerreiraVargas, PriscilaRodrigo, RoldinerSouza, Rosilane Araújo de2019-10-162019-10-16T13:25:20Z2019-10-162019-10-16T13:25:20Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instacron:UEA2019-10-16T13:25:20ZRepositório de Publicaçõeshttp://repositorioinstitucional.uea.edu.br/ |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ian #conectados |
title |
Ian #conectados |
spellingShingle |
Ian #conectados Ferreira, Ana Ester Souza Gibi - HQ Consciência ambiental Educação Ambiental Redes sociais - Web 2.0 |
title_short |
Ian #conectados |
title_full |
Ian #conectados |
title_fullStr |
Ian #conectados |
title_full_unstemmed |
Ian #conectados |
title_sort |
Ian #conectados |
author |
Ferreira, Ana Ester Souza |
author_facet |
Ferreira, Ana Ester Souza Souza, Ana Patricia Machado de Aires, Arlene Xavier Ferreira, Beatriz Azevedo, Carla Valéria Printes, Cilmara Batista Napolis, Francinayra Araujo de Allefy, Gilson Assis, Hugo Alexandre Paiva de Costa, Karla Bianca Lima da Gama, Maria de Lourdes Gomes Costa, Nayara Ferreira Vargas, Priscila Rodrigo, Roldiner Souza, Rosilane Araújo de |
author_role |
author |
author2 |
Souza, Ana Patricia Machado de Aires, Arlene Xavier Ferreira, Beatriz Azevedo, Carla Valéria Printes, Cilmara Batista Napolis, Francinayra Araujo de Allefy, Gilson Assis, Hugo Alexandre Paiva de Costa, Karla Bianca Lima da Gama, Maria de Lourdes Gomes Costa, Nayara Ferreira Vargas, Priscila Rodrigo, Roldiner Souza, Rosilane Araújo de |
author2_role |
author author author author author author author author author author author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Cleusa Suzana Oliveira de Araújo Maria Astrid Rocha Liberato Silvia Cássia Brandão Justiniano |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Ana Ester Souza Souza, Ana Patricia Machado de Aires, Arlene Xavier Ferreira, Beatriz Azevedo, Carla Valéria Printes, Cilmara Batista Napolis, Francinayra Araujo de Allefy, Gilson Assis, Hugo Alexandre Paiva de Costa, Karla Bianca Lima da Gama, Maria de Lourdes Gomes Costa, Nayara Ferreira Vargas, Priscila Rodrigo, Roldiner Souza, Rosilane Araújo de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gibi - HQ Consciência ambiental Educação Ambiental Redes sociais - Web 2.0 |
topic |
Gibi - HQ Consciência ambiental Educação Ambiental Redes sociais - Web 2.0 |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life. Este gibi, resultado de trabalho de graduandos de pedagogia da universidade do Estado do Amazonas, visa preencher a uma lacuna na abordagem do tema Saúde dentro da sala de aula e paralelamente, auxiliar na prática pedagógica. A obra discute, de forma interdisciplinar, a Saúde e suas vitórias implicações no cotidiano. Possibilita integrar os conhecimentos e potencializar os saberes adquiridos na escola em prol de uma vida saudável. |
description |
This article, the result of undergraduate work in pedagogy at the university of the state of amazonas, aims to fill a gap in the approach of the theme Health in the classroom and in parallel, auxiliary pedagogical practice. The work discusses, in an interdisciplinary way, Health and its victorious implications in daily life. Possibility of integrating knowledge and enhancing the sabers acquired at school for a healthy life. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-16 2019-10-16T13:25:20Z 2019-10-16 2019-10-16T13:25:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/book |
status_str |
publishedVersion |
format |
book |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759 |
url |
http://repositorioinstitucional.uea.edu.br//handle/riuea/1759 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Amazonas Brasil UEA |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Amazonas Brasil UEA |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA) instacron:UEA |
instname_str |
Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
instacron_str |
UEA |
institution |
UEA |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1724829747444187136 |