The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leis, Germán Goday
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Formação (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/170
Resumo: This research is part of an investigation project carried through the Practicum during the Secondary Education and Baccalaureate Teaching Master in the University of Almería. In this period, from a radical change on the methodology used by the teacher, it is attempted to analyse if there is any motivational change in the students of a second of Baccalaureate classroom under the compensatory education program, starting from some really poor results got by them. Additionally, it also dissects how this change in the methodology is reflected on the marks of the students. The project tries to offer, in such a investigated issue as motivation is, an approach in a very different and not so studied context as the compensatory education program. In this way, some teachers may find some new ways of closing up to their students, who may be positively reinforced.
id UECE-1_afe912a805f0f8f980c62a26d40725c4
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/170
network_acronym_str UECE-1
network_name_str Educação & Formação (Fortaleza)
repository_id_str
spelling The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education centerImportancia de la motivación en un aula de un centro de educación compensatoriaThe importance of motivation in a classroom Of a compensatory education centerA importância da motivação em uma sala de aula de um centro de educação compensatórioEducación compensatoriaEducación inclusivaEducación secundariaMetodologíaInglés.Educação compensatóriaEducação inclusivaEducação secundáriaMetodologiaInglêsCompensatory education programInclusive educationElementary secondary educationMethodologyEnglish This research is part of an investigation project carried through the Practicum during the Secondary Education and Baccalaureate Teaching Master in the University of Almería. In this period, from a radical change on the methodology used by the teacher, it is attempted to analyse if there is any motivational change in the students of a second of Baccalaureate classroom under the compensatory education program, starting from some really poor results got by them. Additionally, it also dissects how this change in the methodology is reflected on the marks of the students. The project tries to offer, in such a investigated issue as motivation is, an approach in a very different and not so studied context as the compensatory education program. In this way, some teachers may find some new ways of closing up to their students, who may be positively reinforced.Este trabajo es parte de un proyecto de investigación llevado a cabo durante el período de Prácticas Externas en el Máster en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato en la Universidad de Almería. En este tiempo se intenta ver si, a partir de una modificación radical en la metodología llevada a cabo por el profesor, la motivación del alumnado de una clase de segundo de Bachillerato en un centro de educación compensatoria cambia, partiendo de unos resultados bastante pobres. Además, también estudia cómo se refleja este cambio en la metodología de enseñanza en los resultados obtenidos por los alumnos. El objetivo del proyecto es ofrecer, en un tema tan estudiado como la motivación, un estudio en un contexto muy diferente y tan poco tratado como lo es la educación compensatoria. De esta manera, los profesores podrían encontrar nuevas formas de acercamiento a sus estudiantes, que podrían resultar reforzados positivamente.Este trabalho é parte de um projeto de investigação realizado durante o período de práticas externas no Mestrado em Docência de Educação Fundamental e Média na Universidade de Almería. Neste tempo, tentamos ver se, a partir de uma modificação radical na metodologia levada a cabo pelo professor, a motivação do alunado de uma aula do segundo ano do ensino médio em um centro de educação compensatória muda, partindo de uns resultados muito pobres. Também se estuda como se reflete essa mudança na metodologia de ensino nos resultados obtidos pelos alunos. O objetivo do projeto é oferecer, em um tema tão estudado como é a motivação, um estudo em um contexto muito diferente e também pouco tratado como é a educação compensatória. Dessa forma, os professores poderão encontrar novas formas de aproximação com os alunos, que poderiam resultar reforçados positivamente.EdUECE2018-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/17010.25053/redufor.v3i7.170Educ. Form.; Vol. 3 No. 7 (2018): Educação & Formação; 24-43Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 7 (2018): Educação & Formação; 24-43Éducation et formation; Vol. 3 No 7 (2018): Educação & Formação; 24-43Educ. Form.; v. 3 n. 7 (2018): Educação & Formação; 24-432448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/170/152Copyright (c) 2018 Germán Goday Leishttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLeis, Germán Goday2023-06-29T11:42:49Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/170Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T11:42:49Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
Importancia de la motivación en un aula de un centro de educación compensatoria
The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
A importância da motivação em uma sala de aula de um centro de educação compensatório
title The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
spellingShingle The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
Leis, Germán Goday
Educación compensatoria
Educación inclusiva
Educación secundaria
Metodología
Inglés
.
Educação compensatória
Educação inclusiva
Educação secundária
Metodologia
Inglês
Compensatory education program
Inclusive education
Elementary secondary education
Methodology
English
title_short The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
title_full The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
title_fullStr The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
title_full_unstemmed The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
title_sort The importance of motivation in a classroom Of a compensatory education center
author Leis, Germán Goday
author_facet Leis, Germán Goday
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leis, Germán Goday
dc.subject.por.fl_str_mv Educación compensatoria
Educación inclusiva
Educación secundaria
Metodología
Inglés
.
Educação compensatória
Educação inclusiva
Educação secundária
Metodologia
Inglês
Compensatory education program
Inclusive education
Elementary secondary education
Methodology
English
topic Educación compensatoria
Educación inclusiva
Educación secundaria
Metodología
Inglés
.
Educação compensatória
Educação inclusiva
Educação secundária
Metodologia
Inglês
Compensatory education program
Inclusive education
Elementary secondary education
Methodology
English
description This research is part of an investigation project carried through the Practicum during the Secondary Education and Baccalaureate Teaching Master in the University of Almería. In this period, from a radical change on the methodology used by the teacher, it is attempted to analyse if there is any motivational change in the students of a second of Baccalaureate classroom under the compensatory education program, starting from some really poor results got by them. Additionally, it also dissects how this change in the methodology is reflected on the marks of the students. The project tries to offer, in such a investigated issue as motivation is, an approach in a very different and not so studied context as the compensatory education program. In this way, some teachers may find some new ways of closing up to their students, who may be positively reinforced.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/170
10.25053/redufor.v3i7.170
url https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/170
identifier_str_mv 10.25053/redufor.v3i7.170
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/170/152
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germán Goday Leis
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germán Goday Leis
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Educ. Form.; Vol. 3 No. 7 (2018): Educação & Formação; 24-43
Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 7 (2018): Educação & Formação; 24-43
Éducation et formation; Vol. 3 No 7 (2018): Educação & Formação; 24-43
Educ. Form.; v. 3 n. 7 (2018): Educação & Formação; 24-43
2448-3583
reponame:Educação & Formação (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Educação & Formação (Fortaleza)
collection Educação & Formação (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br
_version_ 1798329443036430336