The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Formação (Fortaleza) |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371 |
Resumo: | With the aim of evaluate the hybrid extension course named “Volleyball, teaching & Sport Pedagogy” regarding their structure and organization and their relationship with Information and Comunication Technology (ICT), 33 participants who concluded the course answered a questionnaire with closed-ended questions, on a Likert-type scale, and open-ended questions characterizing the study as mixed methodology, on four topics that refer to the use of ICT throughout the process: a) infrastructure; b) materials; c) assessments; and d) former profile. Most of the analyzed items along the scale received positive and satisfactory ratings, and a very few of those received unsatisfactory ratings, which may indicate that the extension course met the expected proposal. Furthermore, it is understood that hybrid courses, which combine ICT and practical and presential classes, are a viable possibility for Physical Education further education, both for undergraduate students as well as professionals. |
id |
UECE-1_b427bda5bf8db8d2fa3c79fbec6ac6eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/11371 |
network_acronym_str |
UECE-1 |
network_name_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluationEl uso de la tecnología en un curso de extensión sobre voleibol: evaluación de los participantesO uso das tecnologias em um curso de extensão sobre voleibol: avaliação pelos participantesFormação complementarCurso de extensãoEducação FísicaTecnologia da Informação e ComunicaçãoFormaçãoVoleibolEducação FísicaCursosFurther educationExtension coursePhysical EducationInformation and Comunication TechnologyFormación complementariaCurso de extensiónEducación FísicaTecnología de la Informacion e ComunicaciónWith the aim of evaluate the hybrid extension course named “Volleyball, teaching & Sport Pedagogy” regarding their structure and organization and their relationship with Information and Comunication Technology (ICT), 33 participants who concluded the course answered a questionnaire with closed-ended questions, on a Likert-type scale, and open-ended questions characterizing the study as mixed methodology, on four topics that refer to the use of ICT throughout the process: a) infrastructure; b) materials; c) assessments; and d) former profile. Most of the analyzed items along the scale received positive and satisfactory ratings, and a very few of those received unsatisfactory ratings, which may indicate that the extension course met the expected proposal. Furthermore, it is understood that hybrid courses, which combine ICT and practical and presential classes, are a viable possibility for Physical Education further education, both for undergraduate students as well as professionals.Con el objetivo de evaluar el curso de extensión híbrido "Voleibol, enseñanza y pedagogía deportiva" en cuanto a su estructura y organización y la relación con las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC), 33 alumnos del curso respondieron a un cuestionario con preguntas abiertas y cerradas, en una escala tipo Likert, caracterizando el estudio como de metodología mixta, sobre cuatro temas que hacen referencia al uso de las TIC a lo largo del proceso: a) infraestructura; b) materiales; c) evaluaciones; y d) perfil del formador. En general, la mayoría de los ítems analizados a lo largo de la escala recibió evaluaciones positivas y satisfactorias, siendo pocos los que tuvieron evaluaciones insatisfactorias, lo que puede indicar que el curso de extensión cumplió con la propuesta esperada. Además, se entiende que los cursos en este formato, que combinan las TIC con clases prácticas presenciales, son una alternativa viable para la formación complementaria en Educación Física, tanto para estudiantes universitarios como para profesionales.Com o objetivo de avaliar o curso de extensão híbrido “Voleibol, ensino & Pedagogia do Esporte” no que diz respeito a sua estrutura e organização e a relação com as Tecnologias da Informação e Comunicação (TIC), 33 concluintes do curso responderam um questionário com questões fechadas, em escala do tipo-Likert, e dissertativas, caracterizando o estudo como de metodologia mista, sobre quatro tópicos que remetem ao uso das TIC ao longo do processo: a) infraestrutura; b) materiais; c) avaliações; e d) perfil do formador. A maioria dos itens analisados ao longo da escala receberam avaliações positivas e satisfatórias, sendo poucos aqueles com avaliações insatisfatórias, o que pode indicar que o curso de extensão atendeu a proposta prevista. Além disso, entende-se que cursos híbridos, que aliam as TIC com aulas práticas presenciais, são uma alternativa viável para a formação complementar em Educação Física, tanto para graduandos(as) como para profissionais.EdUECE2023-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/1137110.25053/redufor.v8.e11371Educ. Form.; Vol. 8 (2023): Educação & Formação; e11371Educ. Form.; Vol. 8 (2023): Educação & Formação; e11371Éducation et formation; Vol. 8 (2023): Educação & Formação; e11371Educ. Form.; v. 8 (2023): Educação & Formação; e113712448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371/10505https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371/10761https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371/11002Copyright (c) 2023 Thomás Augusto Parente, Fernanda Moreto Impolcettohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessParente, Thomás AugustoImpolcetto, Fernanda Moreto2024-04-17T10:15:07Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/11371Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2024-04-17T10:15:07Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation El uso de la tecnología en un curso de extensión sobre voleibol: evaluación de los participantes O uso das tecnologias em um curso de extensão sobre voleibol: avaliação pelos participantes |
title |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation |
spellingShingle |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation Parente, Thomás Augusto Formação complementar Curso de extensão Educação Física Tecnologia da Informação e Comunicação Formação Voleibol Educação Física Cursos Further education Extension course Physical Education Information and Comunication Technology Formación complementaria Curso de extensión Educación Física Tecnología de la Informacion e Comunicación |
title_short |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation |
title_full |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation |
title_fullStr |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation |
title_full_unstemmed |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation |
title_sort |
The use of technology in an extension course on volleyball: participants' evaluation |
author |
Parente, Thomás Augusto |
author_facet |
Parente, Thomás Augusto Impolcetto, Fernanda Moreto |
author_role |
author |
author2 |
Impolcetto, Fernanda Moreto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Parente, Thomás Augusto Impolcetto, Fernanda Moreto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação complementar Curso de extensão Educação Física Tecnologia da Informação e Comunicação Formação Voleibol Educação Física Cursos Further education Extension course Physical Education Information and Comunication Technology Formación complementaria Curso de extensión Educación Física Tecnología de la Informacion e Comunicación |
topic |
Formação complementar Curso de extensão Educação Física Tecnologia da Informação e Comunicação Formação Voleibol Educação Física Cursos Further education Extension course Physical Education Information and Comunication Technology Formación complementaria Curso de extensión Educación Física Tecnología de la Informacion e Comunicación |
description |
With the aim of evaluate the hybrid extension course named “Volleyball, teaching & Sport Pedagogy” regarding their structure and organization and their relationship with Information and Comunication Technology (ICT), 33 participants who concluded the course answered a questionnaire with closed-ended questions, on a Likert-type scale, and open-ended questions characterizing the study as mixed methodology, on four topics that refer to the use of ICT throughout the process: a) infrastructure; b) materials; c) assessments; and d) former profile. Most of the analyzed items along the scale received positive and satisfactory ratings, and a very few of those received unsatisfactory ratings, which may indicate that the extension course met the expected proposal. Furthermore, it is understood that hybrid courses, which combine ICT and practical and presential classes, are a viable possibility for Physical Education further education, both for undergraduate students as well as professionals. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371 10.25053/redufor.v8.e11371 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371 |
identifier_str_mv |
10.25053/redufor.v8.e11371 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371/10505 https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371/10761 https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/11371/11002 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Thomás Augusto Parente, Fernanda Moreto Impolcetto http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Thomás Augusto Parente, Fernanda Moreto Impolcetto http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educ. Form.; Vol. 8 (2023): Educação & Formação; e11371 Educ. Form.; Vol. 8 (2023): Educação & Formação; e11371 Éducation et formation; Vol. 8 (2023): Educação & Formação; e11371 Educ. Form.; v. 8 (2023): Educação & Formação; e11371 2448-3583 reponame:Educação & Formação (Fortaleza) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
collection |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br |
_version_ |
1798329444640751616 |