Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Ivanderson Pereira da
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Dias, Alfrancio Ferreira, Rios, Pedro Paulo Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Formação (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495
Resumo: In this article we carried out a systematic review of the specific literature on gender, published in Tempos e Espaços em Educação Journal from 2014 to 2019. The emphasis was on the methodological process that produced the different results found in the studies, based on the methodology of systematic review. Based on the selection of variables and inclusion / exclusion criteria, it was found that the specific gender literature published in REVTEE suggests a significant expansion in the scientific production of gender studies, contributing to the destabilization of norms, classifications and hierarchies in the field. of education.
id UECE-1_f210afc3437265e969fc6d7c6cd9df30
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/2495
network_acronym_str UECE-1
network_name_str Educação & Formação (Fortaleza)
repository_id_str
spelling Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized ReviewEstudios de género en la Revista Tempos e Espaços em Educação: una revisión sistemáticaOs estudos de Gênero na Revista Tempos e Espaços em Educação: uma Revisão SistematizadaGêneroRevisãoREVTEERevisãoIn this article we carried out a systematic review of the specific literature on gender, published in Tempos e Espaços em Educação Journal from 2014 to 2019. The emphasis was on the methodological process that produced the different results found in the studies, based on the methodology of systematic review. Based on the selection of variables and inclusion / exclusion criteria, it was found that the specific gender literature published in REVTEE suggests a significant expansion in the scientific production of gender studies, contributing to the destabilization of norms, classifications and hierarchies in the field. of education. En este artículo llevamos a cabo una revisión sistemática de la literatura específica sobre género, publicada en Revista Tempos e Espaços em Educação de 2014 a 2019. El énfasis estuvo en el proceso metodológico que produjo los diferentes resultados encontrados en los estudios, basado en la metodología de revisión sistemática Con base en la selección de variables y criterios de inclusión / exclusión, se encontró que la literatura específica de género publicada en REVTEE sugiere una expansión significativa en la producción científica de estudios de género, contribuyendo a la desestabilización de las normas, clasificaciones y jerarquías en el campo. de la educación Nesse artigo realizamos uma revisão sistematizada da literatura específica sobre gênero, publicada na Revista Tempos e Espaços em Educação no período de 2014 a 2019. A ênfase se deu no processo metodológico que produziu os diferentes resultados encontrados nos estudos, a partir da metodologia de revisão sistematizada. Verificou-se, a partir da seleção de variáveis e de critérios de inclusão/exclusão, que a literatura específica sobre gênero publicada na REVTEE sugere significativa ampliação na produção científica dos estudos de gênero, contribuindo para a desestabilização de normatizações, classificações e hierarquizações no campo da educação.EdUECE2020-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/249510.25053/redufor.v5i14mai/ago.2495Educ. Form.; Vol. 5 No. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175Éducation et formation; Vol. 5 No 14 (2020): Educação & Formação; 150-175Educ. Form.; v. 5 n. 14 (2020): Educação & Formação; 150-1752448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2483https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2485https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2601Copyright (c) 2020 Ivanderson Pereira da Silva, Alfrancio Ferreira Dias, Pedro Paulo Souza Rioshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Ivanderson Pereira daDias, Alfrancio FerreiraRios, Pedro Paulo Souza2023-06-29T13:26:23Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/2495Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T13:26:23Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
Estudios de género en la Revista Tempos e Espaços em Educação: una revisión sistemática
Os estudos de Gênero na Revista Tempos e Espaços em Educação: uma Revisão Sistematizada
title Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
spellingShingle Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
Silva, Ivanderson Pereira da
Gênero
Revisão
REVTEE
Revisão
title_short Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
title_full Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
title_fullStr Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
title_full_unstemmed Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
title_sort Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
author Silva, Ivanderson Pereira da
author_facet Silva, Ivanderson Pereira da
Dias, Alfrancio Ferreira
Rios, Pedro Paulo Souza
author_role author
author2 Dias, Alfrancio Ferreira
Rios, Pedro Paulo Souza
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Ivanderson Pereira da
Dias, Alfrancio Ferreira
Rios, Pedro Paulo Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Gênero
Revisão
REVTEE
Revisão
topic Gênero
Revisão
REVTEE
Revisão
description In this article we carried out a systematic review of the specific literature on gender, published in Tempos e Espaços em Educação Journal from 2014 to 2019. The emphasis was on the methodological process that produced the different results found in the studies, based on the methodology of systematic review. Based on the selection of variables and inclusion / exclusion criteria, it was found that the specific gender literature published in REVTEE suggests a significant expansion in the scientific production of gender studies, contributing to the destabilization of norms, classifications and hierarchies in the field. of education.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495
10.25053/redufor.v5i14mai/ago.2495
url https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495
identifier_str_mv 10.25053/redufor.v5i14mai/ago.2495
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2483
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2485
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2601
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Ivanderson Pereira da Silva, Alfrancio Ferreira Dias, Pedro Paulo Souza Rios
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Ivanderson Pereira da Silva, Alfrancio Ferreira Dias, Pedro Paulo Souza Rios
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Educ. Form.; Vol. 5 No. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175
Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175
Éducation et formation; Vol. 5 No 14 (2020): Educação & Formação; 150-175
Educ. Form.; v. 5 n. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175
2448-3583
reponame:Educação & Formação (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Educação & Formação (Fortaleza)
collection Educação & Formação (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br
_version_ 1798329443746316288