Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Formação (Fortaleza) |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495 |
Resumo: | In this article we carried out a systematic review of the specific literature on gender, published in Tempos e Espaços em Educação Journal from 2014 to 2019. The emphasis was on the methodological process that produced the different results found in the studies, based on the methodology of systematic review. Based on the selection of variables and inclusion / exclusion criteria, it was found that the specific gender literature published in REVTEE suggests a significant expansion in the scientific production of gender studies, contributing to the destabilization of norms, classifications and hierarchies in the field. of education. |
id |
UECE-1_f210afc3437265e969fc6d7c6cd9df30 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/2495 |
network_acronym_str |
UECE-1 |
network_name_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository_id_str |
|
spelling |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized ReviewEstudios de género en la Revista Tempos e Espaços em Educação: una revisión sistemáticaOs estudos de Gênero na Revista Tempos e Espaços em Educação: uma Revisão SistematizadaGêneroRevisãoREVTEERevisãoIn this article we carried out a systematic review of the specific literature on gender, published in Tempos e Espaços em Educação Journal from 2014 to 2019. The emphasis was on the methodological process that produced the different results found in the studies, based on the methodology of systematic review. Based on the selection of variables and inclusion / exclusion criteria, it was found that the specific gender literature published in REVTEE suggests a significant expansion in the scientific production of gender studies, contributing to the destabilization of norms, classifications and hierarchies in the field. of education. En este artículo llevamos a cabo una revisión sistemática de la literatura específica sobre género, publicada en Revista Tempos e Espaços em Educação de 2014 a 2019. El énfasis estuvo en el proceso metodológico que produjo los diferentes resultados encontrados en los estudios, basado en la metodología de revisión sistemática Con base en la selección de variables y criterios de inclusión / exclusión, se encontró que la literatura específica de género publicada en REVTEE sugiere una expansión significativa en la producción científica de estudios de género, contribuyendo a la desestabilización de las normas, clasificaciones y jerarquías en el campo. de la educación Nesse artigo realizamos uma revisão sistematizada da literatura específica sobre gênero, publicada na Revista Tempos e Espaços em Educação no período de 2014 a 2019. A ênfase se deu no processo metodológico que produziu os diferentes resultados encontrados nos estudos, a partir da metodologia de revisão sistematizada. Verificou-se, a partir da seleção de variáveis e de critérios de inclusão/exclusão, que a literatura específica sobre gênero publicada na REVTEE sugere significativa ampliação na produção científica dos estudos de gênero, contribuindo para a desestabilização de normatizações, classificações e hierarquizações no campo da educação.EdUECE2020-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/249510.25053/redufor.v5i14mai/ago.2495Educ. Form.; Vol. 5 No. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175Éducation et formation; Vol. 5 No 14 (2020): Educação & Formação; 150-175Educ. Form.; v. 5 n. 14 (2020): Educação & Formação; 150-1752448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2483https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2485https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2601Copyright (c) 2020 Ivanderson Pereira da Silva, Alfrancio Ferreira Dias, Pedro Paulo Souza Rioshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Ivanderson Pereira daDias, Alfrancio FerreiraRios, Pedro Paulo Souza2023-06-29T13:26:23Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/2495Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T13:26:23Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review Estudios de género en la Revista Tempos e Espaços em Educação: una revisión sistemática Os estudos de Gênero na Revista Tempos e Espaços em Educação: uma Revisão Sistematizada |
title |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review |
spellingShingle |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review Silva, Ivanderson Pereira da Gênero Revisão REVTEE Revisão |
title_short |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review |
title_full |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review |
title_fullStr |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review |
title_full_unstemmed |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review |
title_sort |
Gender studies in the Tempos e Espaços em Educação Journal: a Systematized Review |
author |
Silva, Ivanderson Pereira da |
author_facet |
Silva, Ivanderson Pereira da Dias, Alfrancio Ferreira Rios, Pedro Paulo Souza |
author_role |
author |
author2 |
Dias, Alfrancio Ferreira Rios, Pedro Paulo Souza |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Ivanderson Pereira da Dias, Alfrancio Ferreira Rios, Pedro Paulo Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gênero Revisão REVTEE Revisão |
topic |
Gênero Revisão REVTEE Revisão |
description |
In this article we carried out a systematic review of the specific literature on gender, published in Tempos e Espaços em Educação Journal from 2014 to 2019. The emphasis was on the methodological process that produced the different results found in the studies, based on the methodology of systematic review. Based on the selection of variables and inclusion / exclusion criteria, it was found that the specific gender literature published in REVTEE suggests a significant expansion in the scientific production of gender studies, contributing to the destabilization of norms, classifications and hierarchies in the field. of education. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495 10.25053/redufor.v5i14mai/ago.2495 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495 |
identifier_str_mv |
10.25053/redufor.v5i14mai/ago.2495 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2483 https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2485 https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2495/2601 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Ivanderson Pereira da Silva, Alfrancio Ferreira Dias, Pedro Paulo Souza Rios http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Ivanderson Pereira da Silva, Alfrancio Ferreira Dias, Pedro Paulo Souza Rios http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educ. Form.; Vol. 5 No. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175 Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175 Éducation et formation; Vol. 5 No 14 (2020): Educação & Formação; 150-175 Educ. Form.; v. 5 n. 14 (2020): Educação & Formação; 150-175 2448-3583 reponame:Educação & Formação (Fortaleza) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
collection |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br |
_version_ |
1798329443746316288 |