The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreira, Maria Elisabete Barata
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Farias Filho, Milton Cordeiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Conhecer (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1223
Resumo: This study brings with it the task of identifying the participatory strategic planning is a tool that contributes to institutional development, in that upper management realizes the importance of this process and how it will help define strategies and policies teaching, research and extension with the participation of senior management and the community. As a general objective, identifies the participatory strategic planning developed at the University of Pará - UEPA the period 2005-2009 enabled the definition of institutional objectives and contributed to the promotion of institutional development. At the end, it appears that the implementation of strategic planning in the research institution enabled the definition of institutional objectives and contributed to the promotion of institutional development.
id UECE-2_921e15bbb57761dfd1cf6973ea5d515a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/1223
network_acronym_str UECE-2
network_name_str Conhecer (Fortaleza)
repository_id_str
spelling The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State UniversityA Participação no Planejamento Universitário:: um Estudo de Caso na Universidade do Estado do Paráuniversidadeplanejamento estratégicogestãoparticipaçãouniversitystrategic planningmanagementparticipationThis study brings with it the task of identifying the participatory strategic planning is a tool that contributes to institutional development, in that upper management realizes the importance of this process and how it will help define strategies and policies teaching, research and extension with the participation of senior management and the community. As a general objective, identifies the participatory strategic planning developed at the University of Pará - UEPA the period 2005-2009 enabled the definition of institutional objectives and contributed to the promotion of institutional development. At the end, it appears that the implementation of strategic planning in the research institution enabled the definition of institutional objectives and contributed to the promotion of institutional development.Este estudo traz em seu bojo a tarefa de identificar se o planejamento estratégico participativo é um instrumento que contribui para o desenvolvimento institucional, na medida em que a administração superior perceba a importância desse processo e de como ele vai auxiliar a definição de estratégias e de políticas de ensino, pesquisa e extensão com a participação da gestão superior e da comunidade. Como objetivo geral, identifica se o planejamento estratégico participativo desenvolvido na Universidade do Estado do Pará - UEPA no período de 2005 a 2009 possibilitou a definição dos objetivos institucionais e contribuiu para a promoção do desenvolvimento institucional. Ao final, infere-se que a implantação de um planejamento estratégico na instituição pesquisada possibilitou a definição dos objetivos institucionais e contribuiu para a promoção do desenvolvimento institucional.EdUECE2012-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1223Conhecer: debate entre o público e o privado; v. 2 n. 05 (2012); 29-522238-0426reponame:Conhecer (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1223/1055Copyright (c) 2019 Conhecer: debate entre o público e o privadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Maria Elisabete BarataFarias Filho, Milton Cordeiro2019-10-03T12:16:16Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/1223Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/oaifhsfgm@gmail.com||revistaconhecer@uece.br2238-04262238-0426opendoar:2019-10-03T12:16:16Conhecer (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
A Participação no Planejamento Universitário:: um Estudo de Caso na Universidade do Estado do Pará
title The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
spellingShingle The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
Moreira, Maria Elisabete Barata
universidade
planejamento estratégico
gestão
participação
university
strategic planning
management
participation
title_short The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
title_full The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
title_fullStr The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
title_full_unstemmed The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
title_sort The Participation in University Planning:: a Case Study at Pará State University
author Moreira, Maria Elisabete Barata
author_facet Moreira, Maria Elisabete Barata
Farias Filho, Milton Cordeiro
author_role author
author2 Farias Filho, Milton Cordeiro
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreira, Maria Elisabete Barata
Farias Filho, Milton Cordeiro
dc.subject.por.fl_str_mv universidade
planejamento estratégico
gestão
participação
university
strategic planning
management
participation
topic universidade
planejamento estratégico
gestão
participação
university
strategic planning
management
participation
description This study brings with it the task of identifying the participatory strategic planning is a tool that contributes to institutional development, in that upper management realizes the importance of this process and how it will help define strategies and policies teaching, research and extension with the participation of senior management and the community. As a general objective, identifies the participatory strategic planning developed at the University of Pará - UEPA the period 2005-2009 enabled the definition of institutional objectives and contributed to the promotion of institutional development. At the end, it appears that the implementation of strategic planning in the research institution enabled the definition of institutional objectives and contributed to the promotion of institutional development.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1223
url https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1223
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1223/1055
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Conhecer: debate entre o público e o privado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Conhecer: debate entre o público e o privado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Conhecer: debate entre o público e o privado; v. 2 n. 05 (2012); 29-52
2238-0426
reponame:Conhecer (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Conhecer (Fortaleza)
collection Conhecer (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Conhecer (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv fhsfgm@gmail.com||revistaconhecer@uece.br
_version_ 1797219788163907584