Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Grando, Roziane Keila
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Linguagem em Foco (Online)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815
Resumo: With dynamic of multimodal texts and his presence in the social practices, the reading teaching demands of investments on the critical reader training and the readers forming. That formation is possible with a Pedagogical approach based in Multiliteracies desing social futures in the language teaching. Therefore, we choses the languages teaching anchored in the Multiliteracies, to open spaces to incluison of identities questions and for Human rights promotion at the school. In this ways the aims of article is analyse a event off teacher continuing training teacher about multiliteracies stem from about the advertisiment audiovisual of beer Skol, entitled “Reposter- redondo é sair do seu passado”, disseminate in the 2017 year. The problematization falls upon how language has been used on the suport condition for the gender diferences. Inscribed in the applied linguistics fied, the research is caracterised like a case study with a interpretative approach. The data in this case study help to understanding the necessary that investiment in training teacher to understand that, talk cultural diversety, envolves too speak of gender identities.
id UECE-3_6e67e7d3ff888e98a590d6e51305910c
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/3815
network_acronym_str UECE-3
network_name_str Revista Linguagem em Foco (Online)
repository_id_str
spelling Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachersEstereótipos de gênero e leitura multimodal crítica na formação continuada de professores de línguasLeitura críticaMultiletramentosGêneroAnúncio audiovisualCritical ReadingMultiliteraciesGenderAudiovisualWith dynamic of multimodal texts and his presence in the social practices, the reading teaching demands of investments on the critical reader training and the readers forming. That formation is possible with a Pedagogical approach based in Multiliteracies desing social futures in the language teaching. Therefore, we choses the languages teaching anchored in the Multiliteracies, to open spaces to incluison of identities questions and for Human rights promotion at the school. In this ways the aims of article is analyse a event off teacher continuing training teacher about multiliteracies stem from about the advertisiment audiovisual of beer Skol, entitled “Reposter- redondo é sair do seu passado”, disseminate in the 2017 year. The problematization falls upon how language has been used on the suport condition for the gender diferences. Inscribed in the applied linguistics fied, the research is caracterised like a case study with a interpretative approach. The data in this case study help to understanding the necessary that investiment in training teacher to understand that, talk cultural diversety, envolves too speak of gender identities.Com a dinâmica de textos multimodais e a sua presença nas práticas sociais, o ensino de leitura vem demandando investimento na formação crítica do leitor e dos formadores de leitores. Essa formação é possível por intermédio da Pedagogia dos Multiletramentos no ensino de línguas. Assim, optar por um ensino de línguas que esteja ancorado nos multiletramentos abre espaço para a inclusão das questões identitárias e para a divulgação dos direitos humanos na Escola. A partir desse recorte, o objetivo do trabalho é analisar um evento de formação de professores que versou sobre o anúncio audiovisual da cerveja Skol, intitulado “Reposter - Redondo é sair do seu passado”, veiculado no ano de 2017. A problematização da discussão recai sobre como a linguagem tem sido usada na condição de suporte para as diferenças de gênero. Inscrita no campo da Linguística Aplicada, a pesquisa caracteriza-se como um estudo de caso, com uma abordagem interpretativista. Os dados obtidos nesse estudo de caso ajudam na compreensão de que é necessário investir na agenda de formação que auxilie no entendimento de que tratar de diversidade cultural também envolve tratar das identidades de gênero.EdUECE2021-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziphttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/381510.46230/2674-8266-12-3815Revista Linguagem em Foco; Vol. 12 No. 3 (2020): Número atemático; 321-338Revista Linguagem em Foco; v. 12 n. 3 (2020): Número atemático; 321-3382674-82662176-7955reponame:Revista Linguagem em Foco (Online)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3845https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3846Copyright (c) 2021 Roziane Keila Grandoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGrando, Roziane Keila2021-10-06T01:00:20Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3815Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfocoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/oailinguagememfoco@uece.br||2674-82662176-7955opendoar:2021-10-06T01:00:20Revista Linguagem em Foco (Online) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
Estereótipos de gênero e leitura multimodal crítica na formação continuada de professores de línguas
title Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
spellingShingle Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
Grando, Roziane Keila
Leitura crítica
Multiletramentos
Gênero
Anúncio audiovisual
Critical Reading
Multiliteracies
Gender
Audiovisual
title_short Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
title_full Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
title_fullStr Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
title_full_unstemmed Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
title_sort Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
author Grando, Roziane Keila
author_facet Grando, Roziane Keila
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Grando, Roziane Keila
dc.subject.por.fl_str_mv Leitura crítica
Multiletramentos
Gênero
Anúncio audiovisual
Critical Reading
Multiliteracies
Gender
Audiovisual
topic Leitura crítica
Multiletramentos
Gênero
Anúncio audiovisual
Critical Reading
Multiliteracies
Gender
Audiovisual
description With dynamic of multimodal texts and his presence in the social practices, the reading teaching demands of investments on the critical reader training and the readers forming. That formation is possible with a Pedagogical approach based in Multiliteracies desing social futures in the language teaching. Therefore, we choses the languages teaching anchored in the Multiliteracies, to open spaces to incluison of identities questions and for Human rights promotion at the school. In this ways the aims of article is analyse a event off teacher continuing training teacher about multiliteracies stem from about the advertisiment audiovisual of beer Skol, entitled “Reposter- redondo é sair do seu passado”, disseminate in the 2017 year. The problematization falls upon how language has been used on the suport condition for the gender diferences. Inscribed in the applied linguistics fied, the research is caracterised like a case study with a interpretative approach. The data in this case study help to understanding the necessary that investiment in training teacher to understand that, talk cultural diversety, envolves too speak of gender identities.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815
10.46230/2674-8266-12-3815
url https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815
identifier_str_mv 10.46230/2674-8266-12-3815
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3845
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3846
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Roziane Keila Grando
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Roziane Keila Grando
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Revista Linguagem em Foco; Vol. 12 No. 3 (2020): Número atemático; 321-338
Revista Linguagem em Foco; v. 12 n. 3 (2020): Número atemático; 321-338
2674-8266
2176-7955
reponame:Revista Linguagem em Foco (Online)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Revista Linguagem em Foco (Online)
collection Revista Linguagem em Foco (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Linguagem em Foco (Online) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv linguagememfoco@uece.br||
_version_ 1797068887012933632