Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Linguagem em Foco (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815 |
Resumo: | With dynamic of multimodal texts and his presence in the social practices, the reading teaching demands of investments on the critical reader training and the readers forming. That formation is possible with a Pedagogical approach based in Multiliteracies desing social futures in the language teaching. Therefore, we choses the languages teaching anchored in the Multiliteracies, to open spaces to incluison of identities questions and for Human rights promotion at the school. In this ways the aims of article is analyse a event off teacher continuing training teacher about multiliteracies stem from about the advertisiment audiovisual of beer Skol, entitled “Reposter- redondo é sair do seu passado”, disseminate in the 2017 year. The problematization falls upon how language has been used on the suport condition for the gender diferences. Inscribed in the applied linguistics fied, the research is caracterised like a case study with a interpretative approach. The data in this case study help to understanding the necessary that investiment in training teacher to understand that, talk cultural diversety, envolves too speak of gender identities. |
id |
UECE-3_6e67e7d3ff888e98a590d6e51305910c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/3815 |
network_acronym_str |
UECE-3 |
network_name_str |
Revista Linguagem em Foco (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachersEstereótipos de gênero e leitura multimodal crítica na formação continuada de professores de línguasLeitura críticaMultiletramentosGêneroAnúncio audiovisualCritical ReadingMultiliteraciesGenderAudiovisualWith dynamic of multimodal texts and his presence in the social practices, the reading teaching demands of investments on the critical reader training and the readers forming. That formation is possible with a Pedagogical approach based in Multiliteracies desing social futures in the language teaching. Therefore, we choses the languages teaching anchored in the Multiliteracies, to open spaces to incluison of identities questions and for Human rights promotion at the school. In this ways the aims of article is analyse a event off teacher continuing training teacher about multiliteracies stem from about the advertisiment audiovisual of beer Skol, entitled “Reposter- redondo é sair do seu passado”, disseminate in the 2017 year. The problematization falls upon how language has been used on the suport condition for the gender diferences. Inscribed in the applied linguistics fied, the research is caracterised like a case study with a interpretative approach. The data in this case study help to understanding the necessary that investiment in training teacher to understand that, talk cultural diversety, envolves too speak of gender identities.Com a dinâmica de textos multimodais e a sua presença nas práticas sociais, o ensino de leitura vem demandando investimento na formação crítica do leitor e dos formadores de leitores. Essa formação é possível por intermédio da Pedagogia dos Multiletramentos no ensino de línguas. Assim, optar por um ensino de línguas que esteja ancorado nos multiletramentos abre espaço para a inclusão das questões identitárias e para a divulgação dos direitos humanos na Escola. A partir desse recorte, o objetivo do trabalho é analisar um evento de formação de professores que versou sobre o anúncio audiovisual da cerveja Skol, intitulado “Reposter - Redondo é sair do seu passado”, veiculado no ano de 2017. A problematização da discussão recai sobre como a linguagem tem sido usada na condição de suporte para as diferenças de gênero. Inscrita no campo da Linguística Aplicada, a pesquisa caracteriza-se como um estudo de caso, com uma abordagem interpretativista. Os dados obtidos nesse estudo de caso ajudam na compreensão de que é necessário investir na agenda de formação que auxilie no entendimento de que tratar de diversidade cultural também envolve tratar das identidades de gênero.EdUECE2021-01-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziphttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/381510.46230/2674-8266-12-3815Revista Linguagem em Foco; Vol. 12 No. 3 (2020): Número atemático; 321-338Revista Linguagem em Foco; v. 12 n. 3 (2020): Número atemático; 321-3382674-82662176-7955reponame:Revista Linguagem em Foco (Online)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3845https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3846Copyright (c) 2021 Roziane Keila Grandoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGrando, Roziane Keila2021-10-06T01:00:20Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3815Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfocoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/oailinguagememfoco@uece.br||2674-82662176-7955opendoar:2021-10-06T01:00:20Revista Linguagem em Foco (Online) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers Estereótipos de gênero e leitura multimodal crítica na formação continuada de professores de línguas |
title |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers |
spellingShingle |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers Grando, Roziane Keila Leitura crítica Multiletramentos Gênero Anúncio audiovisual Critical Reading Multiliteracies Gender Audiovisual |
title_short |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers |
title_full |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers |
title_fullStr |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers |
title_full_unstemmed |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers |
title_sort |
Gender stereotypes and critical multimodal reading in continuing education of language teachers |
author |
Grando, Roziane Keila |
author_facet |
Grando, Roziane Keila |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Grando, Roziane Keila |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Leitura crítica Multiletramentos Gênero Anúncio audiovisual Critical Reading Multiliteracies Gender Audiovisual |
topic |
Leitura crítica Multiletramentos Gênero Anúncio audiovisual Critical Reading Multiliteracies Gender Audiovisual |
description |
With dynamic of multimodal texts and his presence in the social practices, the reading teaching demands of investments on the critical reader training and the readers forming. That formation is possible with a Pedagogical approach based in Multiliteracies desing social futures in the language teaching. Therefore, we choses the languages teaching anchored in the Multiliteracies, to open spaces to incluison of identities questions and for Human rights promotion at the school. In this ways the aims of article is analyse a event off teacher continuing training teacher about multiliteracies stem from about the advertisiment audiovisual of beer Skol, entitled “Reposter- redondo é sair do seu passado”, disseminate in the 2017 year. The problematization falls upon how language has been used on the suport condition for the gender diferences. Inscribed in the applied linguistics fied, the research is caracterised like a case study with a interpretative approach. The data in this case study help to understanding the necessary that investiment in training teacher to understand that, talk cultural diversety, envolves too speak of gender identities. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815 10.46230/2674-8266-12-3815 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815 |
identifier_str_mv |
10.46230/2674-8266-12-3815 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3845 https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/3815/3846 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Roziane Keila Grando info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Roziane Keila Grando |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Linguagem em Foco; Vol. 12 No. 3 (2020): Número atemático; 321-338 Revista Linguagem em Foco; v. 12 n. 3 (2020): Número atemático; 321-338 2674-8266 2176-7955 reponame:Revista Linguagem em Foco (Online) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Revista Linguagem em Foco (Online) |
collection |
Revista Linguagem em Foco (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Linguagem em Foco (Online) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
linguagememfoco@uece.br|| |
_version_ |
1797068887012933632 |