Health education strategies for promoting self-care among a group of hypertensive patients
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/11138 |
Resumo: | Systemic arterial hypertension (SAH) is an important public health problem, recognized as a risk factor for cardiac and cerebrovascular complications. This report describes the actions resulting from the participation of a Resident of the Multiprofessional Residency in Primary Care in leading a group of hypertensive users in a family health unit. The methodology was based on carrying out educational interventions with health strategies in the municipality of Caicó, in the state of Rio Grande do Norte. Participants showed active participation, favoring the collective construction of knowledge. The results indicated that the activities were beneficial in raising awareness among users about self-care, the promotion of healthy habits, and the importance of proper follow-up. In this sense, this experience is relevant for raising awareness among hypertensive patients about adopting healthy habits and the need for proper monitoring. |
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Health education strategies for promoting self-care among a group of hypertensive patientsEstratégias de educação em saúde para promoção do autocuidado com um grupo de usuários hipertensosHipertensãoQualidade de vidaEstilo de Vida SaudávelAtenção Primária à Saúde.HypertensionQuality of lifeHealthy LifestylePrimary Health CareSystemic arterial hypertension (SAH) is an important public health problem, recognized as a risk factor for cardiac and cerebrovascular complications. This report describes the actions resulting from the participation of a Resident of the Multiprofessional Residency in Primary Care in leading a group of hypertensive users in a family health unit. The methodology was based on carrying out educational interventions with health strategies in the municipality of Caicó, in the state of Rio Grande do Norte. Participants showed active participation, favoring the collective construction of knowledge. The results indicated that the activities were beneficial in raising awareness among users about self-care, the promotion of healthy habits, and the importance of proper follow-up. In this sense, this experience is relevant for raising awareness among hypertensive patients about adopting healthy habits and the need for proper monitoring.A hipertensão arterial sistêmica (HAS) é um importante problema de saúde pública, reconhecida como fator de risco para complicações cardíacas e cerebrovasculares. Este relato descreve as ações decorrentes da participação de um Residente da Residência Multiprofissional em Atenção Básica na condução de um grupo de usuários hipertensos em uma unidade de saúde da família. A metodologia foi baseada na realização de intervenções educativas com estratégias de saúde no município de Caicó, no estado do Rio Grande do Norte. Os participantes demonstraram participação ativa, favorecendo a construção coletiva de conhecimento. Os resultados indicaram que as atividades foram benéficas para a conscientização dos usuários sobre o autocuidado, a promoção de hábitos saudáveis e a importância do acompanhamento adequado. Nesse sentido, a presente experiência mostra-se relevante para promover a conscientização dos hipertensos quanto à adoção de hábitos saudáveis e à necessidade de monitoramento adequado.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2024-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/1113810.47149/pemo.v6.e11138Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e11138Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e11138Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e111382675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/11138/11034https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/11138/11035Copyright (c) 2024 Wagner Pereira dos Santos, Olivia Morais de Medeiros Neta, Erico Gurgel Amorim (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Wagner Pereira dosMedeiros Neta, Olivia Morais deAmorim, Erico Gurgel2024-04-22T18:19:26Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/11138Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2024-04-22T18:19:26Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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