Google Scholar h5 and i10 index: a case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Karla Angelica Silva do
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Fialho, Lia Machado Fiuza, Brandenburg, Cristine
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4204
Resumo: The article deals with the Google Scholar citation index, implemented as an evaluation criterion for humanities journals in the 2017-2020 quadrennium. The objective is to identify the h5 and i10 indices of the Educação & Formação journal, as well as strategies to expand these metrics. To achieve this scope, it carried out a quanti-qualitative research, of the case study type, which used the profile of the Educação & Formação journal on Google Scholar as a data collection platform. The results showed that the h5 and i10 indexes, on October 8, 2020, were 17 and 23, respectively, with the journal receiving 1,082 citations between the years 2016 to 2020. The analyzes allow us to infer that in order to be a young journal, its indexes in the Google are relatively good and that to increase these metrics it would be necessary not only to invest in the dissemination of the journal in general, but especially in articles that already have a higher number of citations.
id UECE-6_4276edceb7803a66252ffddaf6e9984e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/4204
network_acronym_str UECE-6
network_name_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository_id_str
spelling Google Scholar h5 and i10 index: a case studyÍndice h5 e i10 do Google Scholar: um estudo de casoGoogle ScholarRevista científicaEducação & FormaçãoÍndice de citaçãoEducaçãoAvaliação de periódicosMétricasGoogle ScholarCientific JournalEducation & TrainingCitation indexThe article deals with the Google Scholar citation index, implemented as an evaluation criterion for humanities journals in the 2017-2020 quadrennium. The objective is to identify the h5 and i10 indices of the Educação & Formação journal, as well as strategies to expand these metrics. To achieve this scope, it carried out a quanti-qualitative research, of the case study type, which used the profile of the Educação & Formação journal on Google Scholar as a data collection platform. The results showed that the h5 and i10 indexes, on October 8, 2020, were 17 and 23, respectively, with the journal receiving 1,082 citations between the years 2016 to 2020. The analyzes allow us to infer that in order to be a young journal, its indexes in the Google are relatively good and that to increase these metrics it would be necessary not only to invest in the dissemination of the journal in general, but especially in articles that already have a higher number of citations.O artigo trata acerca do índice de citação do Google Scholar, implementado como critério de avaliação para as revistas de humanidades no quadriênio 2017-2020. O objetivo é identificar os índices h5 e i10 da revista Educação & Formação, bem como estratégias para ampliar essas métricas. Para alcançar esse escopo realizou uma pesquisa quanti-qualitativa, do tipo estudo de caso, que utilizou o perfil da revista Educação & Formação no Google Scholar como plataforma de coleta de dados. Os resultados demonstraram que índices h5 e i10, em 08 de outubro de 2020, foram 17 e 23, respectivamente, tendo a revista recebido 1.082 citações entre os anos de 2016 a 2020.  As análises permitem inferir que para ser uma revista jovem seus índices no Google são relativamente bons e que para aumentar essas métricas seria necessário não apenas investir na divulgação da revista de uma maneira geral, mas, especialmente, nos artigos que já possuem maior número de citação.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2020-10-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/420410.47149/pemo.v3i1.4204Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314204Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314204Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3142042675-519X10.47149/pemo.v3i1reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4204/3537Copyright (c) 2020 Karla Angelica Silva do Nascimento, Lia Machado Fiuza Fialho, Cristine Brandenburg (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Karla Angelica Silva doFialho, Lia Machado FiuzaBrandenburg, Cristine2021-06-04T14:33:02Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4204Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-06-04T14:33:02Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Google Scholar h5 and i10 index: a case study
Índice h5 e i10 do Google Scholar: um estudo de caso
title Google Scholar h5 and i10 index: a case study
spellingShingle Google Scholar h5 and i10 index: a case study
Nascimento, Karla Angelica Silva do
Google Scholar
Revista científica
Educação & Formação
Índice de citação
Educação
Avaliação de periódicos
Métricas
Google Scholar
Cientific Journal
Education & Training
Citation index
title_short Google Scholar h5 and i10 index: a case study
title_full Google Scholar h5 and i10 index: a case study
title_fullStr Google Scholar h5 and i10 index: a case study
title_full_unstemmed Google Scholar h5 and i10 index: a case study
title_sort Google Scholar h5 and i10 index: a case study
author Nascimento, Karla Angelica Silva do
author_facet Nascimento, Karla Angelica Silva do
Fialho, Lia Machado Fiuza
Brandenburg, Cristine
author_role author
author2 Fialho, Lia Machado Fiuza
Brandenburg, Cristine
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Karla Angelica Silva do
Fialho, Lia Machado Fiuza
Brandenburg, Cristine
dc.subject.por.fl_str_mv Google Scholar
Revista científica
Educação & Formação
Índice de citação
Educação
Avaliação de periódicos
Métricas
Google Scholar
Cientific Journal
Education & Training
Citation index
topic Google Scholar
Revista científica
Educação & Formação
Índice de citação
Educação
Avaliação de periódicos
Métricas
Google Scholar
Cientific Journal
Education & Training
Citation index
description The article deals with the Google Scholar citation index, implemented as an evaluation criterion for humanities journals in the 2017-2020 quadrennium. The objective is to identify the h5 and i10 indices of the Educação & Formação journal, as well as strategies to expand these metrics. To achieve this scope, it carried out a quanti-qualitative research, of the case study type, which used the profile of the Educação & Formação journal on Google Scholar as a data collection platform. The results showed that the h5 and i10 indexes, on October 8, 2020, were 17 and 23, respectively, with the journal receiving 1,082 citations between the years 2016 to 2020. The analyzes allow us to infer that in order to be a young journal, its indexes in the Google are relatively good and that to increase these metrics it would be necessary not only to invest in the dissemination of the journal in general, but especially in articles that already have a higher number of citations.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4204
10.47149/pemo.v3i1.4204
url https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4204
identifier_str_mv 10.47149/pemo.v3i1.4204
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4204/3537
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314204
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314204
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314204
2675-519X
10.47149/pemo.v3i1
reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
collection Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository.name.fl_str_mv Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv rev.pemo@uece.br
_version_ 1801213153010253824