Public Policies, Education for Human Rights and Sexual Diversity
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5484 |
Resumo: | The aim of this study was to analyze Public Policies and education for human rights and sexual diversity. Given the above objectives, the question is: what is the role of Public Policies in ensuring the access and permanence of lesbians, gays, bisexuals, transvestites and transsexuals in the field of education? The methodology was the literature review through the collection of information in books, scientific journals, scientific articles, theses and dissertations published between 2011 and 2018. States must also carry out studies to collect statistical data on education, disaggregated by sexual orientation and gender identity, to inform policy Finally, States should develop sex education programs that provide students with comprehensive, accurate, and age-appropriate information about sexuality and diverse gender identities |
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Public Policies, Education for Human Rights and Sexual DiversityPolíticas Públicas, Educação para os Direitos Humanos e Diversidade SexualDireitos HumanosPolíticas PúblicasDiversidade SexualEducaçãoeducaçãogênerodireitos humanosHuman RightsSexual DiversityEducationPublic PolicyThe aim of this study was to analyze Public Policies and education for human rights and sexual diversity. Given the above objectives, the question is: what is the role of Public Policies in ensuring the access and permanence of lesbians, gays, bisexuals, transvestites and transsexuals in the field of education? The methodology was the literature review through the collection of information in books, scientific journals, scientific articles, theses and dissertations published between 2011 and 2018. States must also carry out studies to collect statistical data on education, disaggregated by sexual orientation and gender identity, to inform policy Finally, States should develop sex education programs that provide students with comprehensive, accurate, and age-appropriate information about sexuality and diverse gender identitiesO objetivo deste estudo foi analisar as Políticas Públicas e a educação para os direitos humanos e diversidade sexual. Diante dos objetivos expostos, pergunta-se: qual o papel das Políticas Públicas no sentido de assegurar o acesso e permanência de lésbicas, gays, bissexuais, travestis e transexuais no campo da educação? A metodologia foi a revisão bibliográfica por meio da coleta de informações em livros, revistas científicas, artigos científicos teses e dissertações divulgadas entre 2011 e 2018. Os Estados também devem realizar estudos coletar dados estatísticos sobre educação, desagregados por orientação sexual e identidade de gênero, para informar a política. Finalmente, os Estados devem desenvolver programas de educação sexual que forneçam aos alunos informações abrangentes, precisas e adequadas à idade sobre sexualidade e diversas identidades de gênero.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-07-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/548410.47149/pemo.v3i3.5484Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335484Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335484Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3354842675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5484/4699https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5484/8440https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5484/8077Copyright (c) 2021 Thiago Luiz Sartorihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSartori, Thiago Luiz2023-03-14T18:29:26Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5484Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2023-03-14T18:29:26Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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The aim of this study was to analyze Public Policies and education for human rights and sexual diversity. Given the above objectives, the question is: what is the role of Public Policies in ensuring the access and permanence of lesbians, gays, bisexuals, transvestites and transsexuals in the field of education? The methodology was the literature review through the collection of information in books, scientific journals, scientific articles, theses and dissertations published between 2011 and 2018. States must also carry out studies to collect statistical data on education, disaggregated by sexual orientation and gender identity, to inform policy Finally, States should develop sex education programs that provide students with comprehensive, accurate, and age-appropriate information about sexuality and diverse gender identities |
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