Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627
Resumo: Sometimes at Fridays, every fortnight, various areas come together for GECOM discussions at a classroom in the State University of Rio Grande do Norte (Brazil). Hosting a discussion on the uncountable diverse areas of knowledge, a new way of thinking, of being and of perceiving is coming there. This work comes as it’s objective, to bring thinking about education with an analysis of audio visual recordings, collected from the group itself. We want to: open an overview of polyphonic discussions; perform a rape configuration technique discussion about the discussions about education in the academic environment, while place in which discussions about science seems to separate each time more the areas of knowledge. To point out, we let contributions from the group to think about postmodernity, that demands and opening to plural thoughts, resulting in discussions about the society.
id UECE-6_7c2f45547bc6d4ac13d57cdc6c655683
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/3627
network_acronym_str UECE-6
network_name_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository_id_str
spelling Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)Sextas-Feiras Complexas: passeando por tardes de discussões do pensamento complexo no Gecom (UERN)SociedadePós-modernidadeEducaçãoSociologiaEducaçãoSocietyPost-ModernityEducationSometimes at Fridays, every fortnight, various areas come together for GECOM discussions at a classroom in the State University of Rio Grande do Norte (Brazil). Hosting a discussion on the uncountable diverse areas of knowledge, a new way of thinking, of being and of perceiving is coming there. This work comes as it’s objective, to bring thinking about education with an analysis of audio visual recordings, collected from the group itself. We want to: open an overview of polyphonic discussions; perform a rape configuration technique discussion about the discussions about education in the academic environment, while place in which discussions about science seems to separate each time more the areas of knowledge. To point out, we let contributions from the group to think about postmodernity, that demands and opening to plural thoughts, resulting in discussions about the society.Às sextas-feiras, quinzenalmente, se reúnem mentes de diferentes áreas para as discussões do GECOM na Universidade do Estado do Rio Grande do Norte. Abrigando discussões sobre as mais variadas áreas do saber, surge uma nova forma de pensar, ser e perceber o mundo ao redor. O trabalho traz como objetivo, a partir de análise audiovisual sobre gravações em áudio e em vídeo, colhidas no próprio grupo: 1- abrir um panorama sobre discussões polifônicas; 2- esmiuçar a técnica de estudo que se configura nas reuniões e; 3- trazer uma discussão sobre as discussões sobre a educação no ambiente acadêmico, enquanto local do qual se espera discussões acerca das ciências. Fundamentamo-nos em estudos de teorias pertinentes e auxiliares. Como resultados, deixamos algumas reflexões sobre um panorama do atual pensamento acadêmico. As conclusões nos apontam contribuições do grupo, pensando a pós-modernidade, que exige pensamentos abertos e plurais, resultado discussões sobre a sociedade.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2019-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/362710.47149/pemo.v1i2.3627Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 1 No. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 1 Núm. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 1 n. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-112675-519X10.47149/pemo.v1i2reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627/3180Copyright (c) 2019 Pedro Augusto de Queiroz Ferreira (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Pedro Augusto de Queiroz2021-05-19T22:18:22Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3627Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-05-19T22:18:22Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
Sextas-Feiras Complexas: passeando por tardes de discussões do pensamento complexo no Gecom (UERN)
title Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
spellingShingle Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz
Sociedade
Pós-modernidade
Educação
Sociologia
Educação
Society
Post-Modernity
Education
title_short Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
title_full Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
title_fullStr Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
title_full_unstemmed Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
title_sort Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
author Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz
author_facet Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz
dc.subject.por.fl_str_mv Sociedade
Pós-modernidade
Educação
Sociologia
Educação
Society
Post-Modernity
Education
topic Sociedade
Pós-modernidade
Educação
Sociologia
Educação
Society
Post-Modernity
Education
description Sometimes at Fridays, every fortnight, various areas come together for GECOM discussions at a classroom in the State University of Rio Grande do Norte (Brazil). Hosting a discussion on the uncountable diverse areas of knowledge, a new way of thinking, of being and of perceiving is coming there. This work comes as it’s objective, to bring thinking about education with an analysis of audio visual recordings, collected from the group itself. We want to: open an overview of polyphonic discussions; perform a rape configuration technique discussion about the discussions about education in the academic environment, while place in which discussions about science seems to separate each time more the areas of knowledge. To point out, we let contributions from the group to think about postmodernity, that demands and opening to plural thoughts, resulting in discussions about the society.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627
10.47149/pemo.v1i2.3627
url https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627
identifier_str_mv 10.47149/pemo.v1i2.3627
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627/3180
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Pedro Augusto de Queiroz Ferreira (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Pedro Augusto de Queiroz Ferreira (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 1 No. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 1 Núm. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 1 n. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11
2675-519X
10.47149/pemo.v1i2
reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
collection Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository.name.fl_str_mv Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv rev.pemo@uece.br
_version_ 1801213152897007616