Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627 |
Resumo: | Sometimes at Fridays, every fortnight, various areas come together for GECOM discussions at a classroom in the State University of Rio Grande do Norte (Brazil). Hosting a discussion on the uncountable diverse areas of knowledge, a new way of thinking, of being and of perceiving is coming there. This work comes as it’s objective, to bring thinking about education with an analysis of audio visual recordings, collected from the group itself. We want to: open an overview of polyphonic discussions; perform a rape configuration technique discussion about the discussions about education in the academic environment, while place in which discussions about science seems to separate each time more the areas of knowledge. To point out, we let contributions from the group to think about postmodernity, that demands and opening to plural thoughts, resulting in discussions about the society. |
id |
UECE-6_7c2f45547bc6d4ac13d57cdc6c655683 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/3627 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN)Sextas-Feiras Complexas: passeando por tardes de discussões do pensamento complexo no Gecom (UERN)SociedadePós-modernidadeEducaçãoSociologiaEducaçãoSocietyPost-ModernityEducationSometimes at Fridays, every fortnight, various areas come together for GECOM discussions at a classroom in the State University of Rio Grande do Norte (Brazil). Hosting a discussion on the uncountable diverse areas of knowledge, a new way of thinking, of being and of perceiving is coming there. This work comes as it’s objective, to bring thinking about education with an analysis of audio visual recordings, collected from the group itself. We want to: open an overview of polyphonic discussions; perform a rape configuration technique discussion about the discussions about education in the academic environment, while place in which discussions about science seems to separate each time more the areas of knowledge. To point out, we let contributions from the group to think about postmodernity, that demands and opening to plural thoughts, resulting in discussions about the society.Às sextas-feiras, quinzenalmente, se reúnem mentes de diferentes áreas para as discussões do GECOM na Universidade do Estado do Rio Grande do Norte. Abrigando discussões sobre as mais variadas áreas do saber, surge uma nova forma de pensar, ser e perceber o mundo ao redor. O trabalho traz como objetivo, a partir de análise audiovisual sobre gravações em áudio e em vídeo, colhidas no próprio grupo: 1- abrir um panorama sobre discussões polifônicas; 2- esmiuçar a técnica de estudo que se configura nas reuniões e; 3- trazer uma discussão sobre as discussões sobre a educação no ambiente acadêmico, enquanto local do qual se espera discussões acerca das ciências. Fundamentamo-nos em estudos de teorias pertinentes e auxiliares. Como resultados, deixamos algumas reflexões sobre um panorama do atual pensamento acadêmico. As conclusões nos apontam contribuições do grupo, pensando a pós-modernidade, que exige pensamentos abertos e plurais, resultado discussões sobre a sociedade.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2019-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/362710.47149/pemo.v1i2.3627Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 1 No. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 1 Núm. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 1 n. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-112675-519X10.47149/pemo.v1i2reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627/3180Copyright (c) 2019 Pedro Augusto de Queiroz Ferreira (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Pedro Augusto de Queiroz2021-05-19T22:18:22Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3627Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-05-19T22:18:22Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) Sextas-Feiras Complexas: passeando por tardes de discussões do pensamento complexo no Gecom (UERN) |
title |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) |
spellingShingle |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz Sociedade Pós-modernidade Educação Sociologia Educação Society Post-Modernity Education |
title_short |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) |
title_full |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) |
title_fullStr |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) |
title_full_unstemmed |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) |
title_sort |
Complex Fridays: travelling through afternoon discussions in GECOM (UERN) |
author |
Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz |
author_facet |
Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Pedro Augusto de Queiroz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sociedade Pós-modernidade Educação Sociologia Educação Society Post-Modernity Education |
topic |
Sociedade Pós-modernidade Educação Sociologia Educação Society Post-Modernity Education |
description |
Sometimes at Fridays, every fortnight, various areas come together for GECOM discussions at a classroom in the State University of Rio Grande do Norte (Brazil). Hosting a discussion on the uncountable diverse areas of knowledge, a new way of thinking, of being and of perceiving is coming there. This work comes as it’s objective, to bring thinking about education with an analysis of audio visual recordings, collected from the group itself. We want to: open an overview of polyphonic discussions; perform a rape configuration technique discussion about the discussions about education in the academic environment, while place in which discussions about science seems to separate each time more the areas of knowledge. To point out, we let contributions from the group to think about postmodernity, that demands and opening to plural thoughts, resulting in discussions about the society. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627 10.47149/pemo.v1i2.3627 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v1i2.3627 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3627/3180 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pedro Augusto de Queiroz Ferreira (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pedro Augusto de Queiroz Ferreira (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 1 No. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 1 Núm. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 1 n. 2 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-11 2675-519X 10.47149/pemo.v1i2 reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213152897007616 |