Português A reflection on education: curriculum
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5491 |
Resumo: | This work proposes to reflect on the approach to the school curriculum, considering the various debates in the educational sphere in Brazil. Students often come from various social contexts, and when it comes to education, the curriculum is not open to discussions such as: combating violence, ethnic-racial, gender and sexual orientation intolerance; not to mention when schools do not have the autonomy to deal with these different social frameworks. The quality of education in any country is related to the existence of institutions, whose basic pillars are what to teach (courses), who to teach (teachers), where and how to teach (school organization and management), assessment and motivation. Currently, I note that there is a worrying "wave of reform of curriculum education", which must be taken seriously and treated with caution, since education reform can be initiated at any time, but its effectiveness will depend on the functioning of all pillars of basic education, mentioned above. |
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Português A reflection on education: curriculumUma reflexão sobre educação: currículoCurrículoEducaçãoReforma curricularAnálise curricularcurrículoeducaçãoreformasanálise curricularCurriculumEducationReformsCurriculum analysisThis work proposes to reflect on the approach to the school curriculum, considering the various debates in the educational sphere in Brazil. Students often come from various social contexts, and when it comes to education, the curriculum is not open to discussions such as: combating violence, ethnic-racial, gender and sexual orientation intolerance; not to mention when schools do not have the autonomy to deal with these different social frameworks. The quality of education in any country is related to the existence of institutions, whose basic pillars are what to teach (courses), who to teach (teachers), where and how to teach (school organization and management), assessment and motivation. Currently, I note that there is a worrying "wave of reform of curriculum education", which must be taken seriously and treated with caution, since education reform can be initiated at any time, but its effectiveness will depend on the functioning of all pillars of basic education, mentioned above.Este trabalho se propõe a realizar uma reflexão sobre a abordagem do currículo escolar, pensando nos variados debates na esfera educacional no Brasil. Muitas vezes, os alunos são oriundos de vários contextos sociais, e se tratando de educação, o currículo não se abre para discussões como: combate a violência, intolerância étnico-racial, gênero e de orientação sexual; sem contar quando as escolas não têm autonomia para lidarem com esses diferentes enquadramentos sociais. A qualidade da educação em qualquer país está relacionada à existência de instituições, que têm como pilares básicos o que ensinar (cursos), quem ensinar (professores), onde e como ensinar (organização e gestão escolar), avaliação e motivação. Na atualidade, observo que existe uma preocupante “onda de reforma da educação curricular”, que deve ser levada a sério e tratada com cautela, pois, a reforma da educação pode ser iniciada a qualquer momento, mas sua eficácia dependerá do funcionamento de todos os pilares da educação básica, mencionados acima.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/549110.47149/pemo.v3i3.5491Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335491Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335491Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3354912675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5491/4545https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5491/8451https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5491/8100Copyright (c) 2021 Gabriella da Silva Mendeshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMendes, Gabriella da Silva2023-03-14T18:29:26Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5491Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2023-03-14T18:29:26Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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