Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3696 |
Resumo: | In this work, we carried out an analysis of how teachers in the early years of elementary school at “Escola Estadual Eliezer Porto” work in situations of racial discrimination. The methodological option fell on the qualitative approach. The data collection strategy would be with a semi-structured interview with five teachers. It is concluded that the lack of information and the cultural issues that are the main causes of discrimination. The approach to racial discrimination is of great importance so that students have more information on ethnic-racial issues and lessen prejudice. |
id |
UECE-6_a9d94067e5e45cda365faec085267200 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/3696 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at schoolRepresentações das professoras dos anos iniciais do ensino fundamental sobre a discriminação racial na escolaAlunosDiscriminação RacialEscolaProfessoresIn this work, we carried out an analysis of how teachers in the early years of elementary school at “Escola Estadual Eliezer Porto” work in situations of racial discrimination. The methodological option fell on the qualitative approach. The data collection strategy would be with a semi-structured interview with five teachers. It is concluded that the lack of information and the cultural issues that are the main causes of discrimination. The approach to racial discrimination is of great importance so that students have more information on ethnic-racial issues and lessen prejudice.Neste trabalho, realizamos uma análise acerca de como os professores dos anos iniciais do Ensino Fundamental da “Escola Estadual Eliezer Porto” trabalham as situações de discriminação racial. A opção metodológica recaiu sobre a abordagem qualitativa. A estratégia de coleta de dados seria com a entrevista semiestruturada com cinco docentes. Conclui-se que a falta de informação e as questões culturais que são as principais causas da discriminação. A abordagem da discriminação racial é de grande importância para que os alunos tenham mais informações sobre as questões étnicos-raciais e diminua o preconceito.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2020-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/369610.47149/pemo.v2i3.3696Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 2 No. 3 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e233696Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 2 Núm. 3 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e233696Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 2 n. 3 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e2336962675-519X10.47149/pemo.v2i3reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3696/3238Copyright (c) 2020 Rafaela da Silva Santos, Alfrancio Ferreira Dias (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Rafaela da SilvaDias, Alfrancio Ferreira2021-06-04T13:57:11Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3696Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-06-04T13:57:11Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school Representações das professoras dos anos iniciais do ensino fundamental sobre a discriminação racial na escola |
title |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school |
spellingShingle |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school Santos, Rafaela da Silva Alunos Discriminação Racial Escola Professores |
title_short |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school |
title_full |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school |
title_fullStr |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school |
title_full_unstemmed |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school |
title_sort |
Teachers' representations of early elementary school years about racial discrimination at school |
author |
Santos, Rafaela da Silva |
author_facet |
Santos, Rafaela da Silva Dias, Alfrancio Ferreira |
author_role |
author |
author2 |
Dias, Alfrancio Ferreira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Rafaela da Silva Dias, Alfrancio Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alunos Discriminação Racial Escola Professores |
topic |
Alunos Discriminação Racial Escola Professores |
description |
In this work, we carried out an analysis of how teachers in the early years of elementary school at “Escola Estadual Eliezer Porto” work in situations of racial discrimination. The methodological option fell on the qualitative approach. The data collection strategy would be with a semi-structured interview with five teachers. It is concluded that the lack of information and the cultural issues that are the main causes of discrimination. The approach to racial discrimination is of great importance so that students have more information on ethnic-racial issues and lessen prejudice. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3696 10.47149/pemo.v2i3.3696 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3696 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v2i3.3696 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3696/3238 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Rafaela da Silva Santos, Alfrancio Ferreira Dias (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Rafaela da Silva Santos, Alfrancio Ferreira Dias (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 2 No. 3 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e233696 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 2 Núm. 3 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e233696 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 2 n. 3 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e233696 2675-519X 10.47149/pemo.v2i3 reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213152939999232 |