The Teaching of Mathematics in Distance Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Ana Angélica de Lima
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Souza, Luzia Clara Alves de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975
Resumo: This work aims to analyze, by means of a bibliographic study, the teaching-learning process of the subject of Mathematics in DE (Distance Education). The main purpose of this research is to discuss the relevant points present in the pedagogical approach used. Among the results found in the available literature on the subject, we can highlight the efficiency of remote teaching in encouraging autonomy and protagonism of the students, significantly reducing the relationship of dependence between student/teacher, as well as the real need for a review (updating) of the teaching strategies used, investment in the training of teachers and universal access to technologies.
id UECE-7_17cd1978d53f5c518b07b4696df1e782
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/8975
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling The Teaching of Mathematics in Distance EducationO Ensino da Matemática na modalidade EaDMatemática.Ensino-aprendizagem.Ensino à Distância.Mathematics.Teaching-learning.Distance Education.This work aims to analyze, by means of a bibliographic study, the teaching-learning process of the subject of Mathematics in DE (Distance Education). The main purpose of this research is to discuss the relevant points present in the pedagogical approach used. Among the results found in the available literature on the subject, we can highlight the efficiency of remote teaching in encouraging autonomy and protagonism of the students, significantly reducing the relationship of dependence between student/teacher, as well as the real need for a review (updating) of the teaching strategies used, investment in the training of teachers and universal access to technologies.Este trabalho tem como objetivo analisar, por meio de um estudo bibliográfico, o processo de Ensino-aprendizagem da disciplina de Matemática na modalidade EaD (Educação a Distância). O intuito principal desta pesquisa é discutir os pontos relevantes presentes na abordagem pedagógica utilizada. Dentre os resultados encontrados nos registros literários disponíveis acerca do tema, podemos destacar a eficiência do ensino remoto no incentivo à autonomia e protagonismo dos discentes, diminuindo significativamente a relação de dependência entre aluno/professor, bem como a real necessidade de uma revisão (atualização) das estratégias didáticas utilizadas, investimento na capacitação de professores e universalização do acesso às tecnologias.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-52675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975/7390Copyright (c) 2022 Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de Souzahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de 2022-12-17T12:04:09Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8975Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:04:09Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The Teaching of Mathematics in Distance Education
O Ensino da Matemática na modalidade EaD
title The Teaching of Mathematics in Distance Education
spellingShingle The Teaching of Mathematics in Distance Education
Souza, Ana Angélica de Lima
Matemática.
Ensino-aprendizagem.
Ensino à Distância.
Mathematics.
Teaching-learning.
Distance Education.
title_short The Teaching of Mathematics in Distance Education
title_full The Teaching of Mathematics in Distance Education
title_fullStr The Teaching of Mathematics in Distance Education
title_full_unstemmed The Teaching of Mathematics in Distance Education
title_sort The Teaching of Mathematics in Distance Education
author Souza, Ana Angélica de Lima
author_facet Souza, Ana Angélica de Lima
Souza, Luzia Clara Alves de
author_role author
author2 Souza, Luzia Clara Alves de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Ana Angélica de Lima
Souza, Luzia Clara Alves de
dc.subject.por.fl_str_mv Matemática.
Ensino-aprendizagem.
Ensino à Distância.
Mathematics.
Teaching-learning.
Distance Education.
topic Matemática.
Ensino-aprendizagem.
Ensino à Distância.
Mathematics.
Teaching-learning.
Distance Education.
description This work aims to analyze, by means of a bibliographic study, the teaching-learning process of the subject of Mathematics in DE (Distance Education). The main purpose of this research is to discuss the relevant points present in the pedagogical approach used. Among the results found in the available literature on the subject, we can highlight the efficiency of remote teaching in encouraging autonomy and protagonism of the students, significantly reducing the relationship of dependence between student/teacher, as well as the real need for a review (updating) of the teaching strategies used, investment in the training of teachers and universal access to technologies.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975/7390
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de Souza
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de Souza
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5
Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5
Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213952349175808