The Teaching of Mathematics in Distance Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975 |
Resumo: | This work aims to analyze, by means of a bibliographic study, the teaching-learning process of the subject of Mathematics in DE (Distance Education). The main purpose of this research is to discuss the relevant points present in the pedagogical approach used. Among the results found in the available literature on the subject, we can highlight the efficiency of remote teaching in encouraging autonomy and protagonism of the students, significantly reducing the relationship of dependence between student/teacher, as well as the real need for a review (updating) of the teaching strategies used, investment in the training of teachers and universal access to technologies. |
id |
UECE-7_17cd1978d53f5c518b07b4696df1e782 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8975 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
The Teaching of Mathematics in Distance EducationO Ensino da Matemática na modalidade EaDMatemática.Ensino-aprendizagem.Ensino à Distância.Mathematics.Teaching-learning.Distance Education.This work aims to analyze, by means of a bibliographic study, the teaching-learning process of the subject of Mathematics in DE (Distance Education). The main purpose of this research is to discuss the relevant points present in the pedagogical approach used. Among the results found in the available literature on the subject, we can highlight the efficiency of remote teaching in encouraging autonomy and protagonism of the students, significantly reducing the relationship of dependence between student/teacher, as well as the real need for a review (updating) of the teaching strategies used, investment in the training of teachers and universal access to technologies.Este trabalho tem como objetivo analisar, por meio de um estudo bibliográfico, o processo de Ensino-aprendizagem da disciplina de Matemática na modalidade EaD (Educação a Distância). O intuito principal desta pesquisa é discutir os pontos relevantes presentes na abordagem pedagógica utilizada. Dentre os resultados encontrados nos registros literários disponíveis acerca do tema, podemos destacar a eficiência do ensino remoto no incentivo à autonomia e protagonismo dos discentes, diminuindo significativamente a relação de dependência entre aluno/professor, bem como a real necessidade de uma revisão (atualização) das estratégias didáticas utilizadas, investimento na capacitação de professores e universalização do acesso às tecnologias.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-52675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975/7390Copyright (c) 2022 Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de Souzahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de 2022-12-17T12:04:09Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8975Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:04:09Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Teaching of Mathematics in Distance Education O Ensino da Matemática na modalidade EaD |
title |
The Teaching of Mathematics in Distance Education |
spellingShingle |
The Teaching of Mathematics in Distance Education Souza, Ana Angélica de Lima Matemática. Ensino-aprendizagem. Ensino à Distância. Mathematics. Teaching-learning. Distance Education. |
title_short |
The Teaching of Mathematics in Distance Education |
title_full |
The Teaching of Mathematics in Distance Education |
title_fullStr |
The Teaching of Mathematics in Distance Education |
title_full_unstemmed |
The Teaching of Mathematics in Distance Education |
title_sort |
The Teaching of Mathematics in Distance Education |
author |
Souza, Ana Angélica de Lima |
author_facet |
Souza, Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de |
author_role |
author |
author2 |
Souza, Luzia Clara Alves de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Matemática. Ensino-aprendizagem. Ensino à Distância. Mathematics. Teaching-learning. Distance Education. |
topic |
Matemática. Ensino-aprendizagem. Ensino à Distância. Mathematics. Teaching-learning. Distance Education. |
description |
This work aims to analyze, by means of a bibliographic study, the teaching-learning process of the subject of Mathematics in DE (Distance Education). The main purpose of this research is to discuss the relevant points present in the pedagogical approach used. Among the results found in the available literature on the subject, we can highlight the efficiency of remote teaching in encouraging autonomy and protagonism of the students, significantly reducing the relationship of dependence between student/teacher, as well as the real need for a review (updating) of the teaching strategies used, investment in the training of teachers and universal access to technologies. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8975/7390 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de Souza http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ana Angélica de Lima Souza, Luzia Clara Alves de Souza http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213952349175808 |