Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/10319 |
Resumo: | Public policies aimed at Special Education are designed by the federal government and implemented by state and municipal governments. Since the beginning of its development, it has been influenced by social groups, which fight for egalitarian laws that promote inclusion. This article analyzed the achievement of Goal 4 of the National Education Plan in the municipality of São Francisco de Itabapoana. The objective was to analyze how the municipality of São Francisco de Itabapoana-RJ has organized itself to comply with the National Education Plan, and to contribute to the specificity of the inclusion policy adopted in the investigated municipality. It employs a qualitative methodology, of a bibliographical nature, with comparative documental analysis. The results found reveal that the municipality has a plan of actions for the development of the policy in question, although it does not contemplate all the strategies of Goal 4. It can be said that the municipality planned, but it was not possible to show transparency in the follow-up. |
id |
UECE-7_c6adae58fc58e906c0a985002e6a8842 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/10319 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJDiscutir el plan de educación municipal del municipio de São Francisco de itabapoana - RJDiscutindo o plano municipal de educação do município de São Francisco de Itabapoana - RJPlano Nacional de EducaçãoCumprimento da Meta 4 do PNESão Francisco de Itabapoana/RJNational Education PlanCompliance with PNE Goal 4São Francisco de Itabapoana/RJPublic policies aimed at Special Education are designed by the federal government and implemented by state and municipal governments. Since the beginning of its development, it has been influenced by social groups, which fight for egalitarian laws that promote inclusion. This article analyzed the achievement of Goal 4 of the National Education Plan in the municipality of São Francisco de Itabapoana. The objective was to analyze how the municipality of São Francisco de Itabapoana-RJ has organized itself to comply with the National Education Plan, and to contribute to the specificity of the inclusion policy adopted in the investigated municipality. It employs a qualitative methodology, of a bibliographical nature, with comparative documental analysis. The results found reveal that the municipality has a plan of actions for the development of the policy in question, although it does not contemplate all the strategies of Goal 4. It can be said that the municipality planned, but it was not possible to show transparency in the follow-up.Las políticas públicas dirigidas a la educación especial son idealizadas por el gobierno federal e implementadas por los gobiernos estatales y municipales. Desde el comienzo de su elaboración, ha sido influenciado por grupos sociales, que luchan por las leyes igualitarias que promueven la inclusión. Este artículo analizó el cumplimiento del Objetivo 4 del Plan Nacional de Educación en el Municipio de São Francisco de Itabapoana. El objetivo era analizar cómo se ha organizado el municipio de São Francisco de Itabapoana-RJ para cumplir con el Plan Educativo Nacional y contribuir a la especificidad de la política de inclusión adoptada en el municipio investigado. Se utiliza a la metodología cualitativa, bibliográfica, con análisis documental comparativo. Los resultados encontrados revelan que el municipio tiene una planificación de acciones para el desarrollo de la política en cuestión, ya que no contempla todas las estrategias de la meta 4. Se puede decir que el municipio fue planeado, pero no fue posible mostrar Transparencia en la transparencia de seguimiento.As políticas públicas voltadas à Educação Especial são idealizadas pelo governo federal e implementadas pelos governos estaduais e municipais. Desde os primórdios de sua elaboração, vem sofrendo influências de grupos sociais, os quais lutam por leis igualitárias que promovam a inclusão. Este artigo analisou o cumprimento da Meta 4 do Plano Nacional de Educação no município de São Francisco de Itabapoana. O objetivo foi analisar como o município de São Francisco de Itabapoana-RJ tem se organizado para o cumprimento do Plano Nacional de Educação e contribuir para especificidade da política de inclusão adotada no município investigado. Emprega-se à metodologia qualitativa, de cunho bibliográfico, com análise documental comparativa. Os resultados encontrados revelam que o município possui um planejamento das ações para o desenvolvimento da política em questão, conquanto não contemple todas as estratégias da Meta 4. Pode-se afirmar que o município se planejou, mas não foi possível evidenciar transparência no acompanhamento.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2023-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/10319Teaching in Perspectives; Vol. 4 No. 1 (2023): Ensino em Perspectivas; 1-19Enseñar en perspectivas; Vol. 4 Núm. 1 (2023): Ensino em Perspectivas; 1-19Ensino em Perspectivas; v. 4 n. 1 (2023): Ensino em Perspectivas; 1-192675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/10319/9028Copyright (c) 2023 Luiz Eduardo de Oliveira Neves, Janie Garcia da Silva, Ruth Maria Mariani Brazhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Luiz Eduardo de OliveiraSilva, Janie Garcia daBraz, Ruth Maria Mariani2024-03-10T22:56:24Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/10319Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2024-03-10T22:56:24Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ Discutir el plan de educación municipal del municipio de São Francisco de itabapoana - RJ Discutindo o plano municipal de educação do município de São Francisco de Itabapoana - RJ |
title |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ |
spellingShingle |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ Neves, Luiz Eduardo de Oliveira Plano Nacional de Educação Cumprimento da Meta 4 do PNE São Francisco de Itabapoana/RJ National Education Plan Compliance with PNE Goal 4 São Francisco de Itabapoana/RJ |
title_short |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ |
title_full |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ |
title_fullStr |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ |
title_full_unstemmed |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ |
title_sort |
Discussing the Municipal Education Plan of the Municipality from São Francisco de Itabapoana - RJ |
author |
Neves, Luiz Eduardo de Oliveira |
author_facet |
Neves, Luiz Eduardo de Oliveira Silva, Janie Garcia da Braz, Ruth Maria Mariani |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Janie Garcia da Braz, Ruth Maria Mariani |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves, Luiz Eduardo de Oliveira Silva, Janie Garcia da Braz, Ruth Maria Mariani |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Plano Nacional de Educação Cumprimento da Meta 4 do PNE São Francisco de Itabapoana/RJ National Education Plan Compliance with PNE Goal 4 São Francisco de Itabapoana/RJ |
topic |
Plano Nacional de Educação Cumprimento da Meta 4 do PNE São Francisco de Itabapoana/RJ National Education Plan Compliance with PNE Goal 4 São Francisco de Itabapoana/RJ |
description |
Public policies aimed at Special Education are designed by the federal government and implemented by state and municipal governments. Since the beginning of its development, it has been influenced by social groups, which fight for egalitarian laws that promote inclusion. This article analyzed the achievement of Goal 4 of the National Education Plan in the municipality of São Francisco de Itabapoana. The objective was to analyze how the municipality of São Francisco de Itabapoana-RJ has organized itself to comply with the National Education Plan, and to contribute to the specificity of the inclusion policy adopted in the investigated municipality. It employs a qualitative methodology, of a bibliographical nature, with comparative documental analysis. The results found reveal that the municipality has a plan of actions for the development of the policy in question, although it does not contemplate all the strategies of Goal 4. It can be said that the municipality planned, but it was not possible to show transparency in the follow-up. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-04-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/10319 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/10319 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/10319/9028 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Luiz Eduardo de Oliveira Neves, Janie Garcia da Silva, Ruth Maria Mariani Braz http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Luiz Eduardo de Oliveira Neves, Janie Garcia da Silva, Ruth Maria Mariani Braz http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 4 No. 1 (2023): Ensino em Perspectivas; 1-19 Enseñar en perspectivas; Vol. 4 Núm. 1 (2023): Ensino em Perspectivas; 1-19 Ensino em Perspectivas; v. 4 n. 1 (2023): Ensino em Perspectivas; 1-19 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213952727711744 |