Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bins, Gabriela Nobre
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Gomes Farias, Leticia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859
Resumo: This is an experience report of the collective work carried out between the disciplines of physical education and art education in a municipal school in Porto Alegre. In an attempt to break with the Eurocentric structure of the school that isolates the subjects in their boxes, we seek to build experiences of a collective work that aims at a more humanizing education that makes sense for students. We sought to establish an education that reflects ethnic, racial and gender issues. In this perspective, the text presents the projects “Beautiful, modest and home - but not” and “Batucação”.
id UECE-7_e415f7a5df56d1b8f935171612130051
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/8859
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between Tramando vidas e conhecimentos – experiências de trabalho coletivo entre educação física e arte educaçãoEducação físicaArte educaçãoEducação das relações étnico raciaisGêneroTrabalho coletivoPhysical educationArt educationEducation of ethnic-racial relationsGenderCollective workThis is an experience report of the collective work carried out between the disciplines of physical education and art education in a municipal school in Porto Alegre. In an attempt to break with the Eurocentric structure of the school that isolates the subjects in their boxes, we seek to build experiences of a collective work that aims at a more humanizing education that makes sense for students. We sought to establish an education that reflects ethnic, racial and gender issues. In this perspective, the text presents the projects “Beautiful, modest and home - but not” and “Batucação”.Esse é um relato de experiencia do trabalho coletivo realizado entre as disciplinas de educação física e arte educação em uma escola municipal de Porto Alegre. Na tentativa de romper com a estrutura eurocêntrica da escola que isola as disciplinas em suas caixas, buscamos a construção de experiencias de um trabalho coletivo que tem como objetivo uma educação mais humanizadora e que faça sentido para as alunas e alunos. Procurou-se estabelecer uma educação que reflita as questões étnico raciais e de gênero. Nesta perspectiva o texto apresenta os projetos “Belas, recatadas e do lar - só que não” e “Batucação”.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-132675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859/7164Copyright (c) 2022 Gabriela Nobre Bins, Leticia Gomes Fariashttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBins, Gabriela NobreGomes Farias, Leticia2022-12-17T12:04:05Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8859Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:04:05Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
Tramando vidas e conhecimentos – experiências de trabalho coletivo entre educação física e arte educação
title Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
spellingShingle Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
Bins, Gabriela Nobre
Educação física
Arte educação
Educação das relações étnico raciais
Gênero
Trabalho coletivo
Physical education
Art education
Education of ethnic-racial relations
Gender
Collective work
title_short Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
title_full Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
title_fullStr Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
title_full_unstemmed Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
title_sort Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
author Bins, Gabriela Nobre
author_facet Bins, Gabriela Nobre
Gomes Farias, Leticia
author_role author
author2 Gomes Farias, Leticia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bins, Gabriela Nobre
Gomes Farias, Leticia
dc.subject.por.fl_str_mv Educação física
Arte educação
Educação das relações étnico raciais
Gênero
Trabalho coletivo
Physical education
Art education
Education of ethnic-racial relations
Gender
Collective work
topic Educação física
Arte educação
Educação das relações étnico raciais
Gênero
Trabalho coletivo
Physical education
Art education
Education of ethnic-racial relations
Gender
Collective work
description This is an experience report of the collective work carried out between the disciplines of physical education and art education in a municipal school in Porto Alegre. In an attempt to break with the Eurocentric structure of the school that isolates the subjects in their boxes, we seek to build experiences of a collective work that aims at a more humanizing education that makes sense for students. We sought to establish an education that reflects ethnic, racial and gender issues. In this perspective, the text presents the projects “Beautiful, modest and home - but not” and “Batucação”.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859/7164
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Gabriela Nobre Bins, Leticia Gomes Farias
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Gabriela Nobre Bins, Leticia Gomes Farias
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13
Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13
Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951908773888