Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859 |
Resumo: | This is an experience report of the collective work carried out between the disciplines of physical education and art education in a municipal school in Porto Alegre. In an attempt to break with the Eurocentric structure of the school that isolates the subjects in their boxes, we seek to build experiences of a collective work that aims at a more humanizing education that makes sense for students. We sought to establish an education that reflects ethnic, racial and gender issues. In this perspective, the text presents the projects “Beautiful, modest and home - but not” and “Batucação”. |
id |
UECE-7_e415f7a5df56d1b8f935171612130051 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8859 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between Tramando vidas e conhecimentos – experiências de trabalho coletivo entre educação física e arte educaçãoEducação físicaArte educaçãoEducação das relações étnico raciaisGêneroTrabalho coletivoPhysical educationArt educationEducation of ethnic-racial relationsGenderCollective workThis is an experience report of the collective work carried out between the disciplines of physical education and art education in a municipal school in Porto Alegre. In an attempt to break with the Eurocentric structure of the school that isolates the subjects in their boxes, we seek to build experiences of a collective work that aims at a more humanizing education that makes sense for students. We sought to establish an education that reflects ethnic, racial and gender issues. In this perspective, the text presents the projects “Beautiful, modest and home - but not” and “Batucação”.Esse é um relato de experiencia do trabalho coletivo realizado entre as disciplinas de educação física e arte educação em uma escola municipal de Porto Alegre. Na tentativa de romper com a estrutura eurocêntrica da escola que isola as disciplinas em suas caixas, buscamos a construção de experiencias de um trabalho coletivo que tem como objetivo uma educação mais humanizadora e que faça sentido para as alunas e alunos. Procurou-se estabelecer uma educação que reflita as questões étnico raciais e de gênero. Nesta perspectiva o texto apresenta os projetos “Belas, recatadas e do lar - só que não” e “Batucação”.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-132675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859/7164Copyright (c) 2022 Gabriela Nobre Bins, Leticia Gomes Fariashttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBins, Gabriela NobreGomes Farias, Leticia2022-12-17T12:04:05Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8859Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:04:05Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between Tramando vidas e conhecimentos – experiências de trabalho coletivo entre educação física e arte educação |
title |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between |
spellingShingle |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between Bins, Gabriela Nobre Educação física Arte educação Educação das relações étnico raciais Gênero Trabalho coletivo Physical education Art education Education of ethnic-racial relations Gender Collective work |
title_short |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between |
title_full |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between |
title_fullStr |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between |
title_full_unstemmed |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between |
title_sort |
Weaving lives and knowledge - experiences of collective work between |
author |
Bins, Gabriela Nobre |
author_facet |
Bins, Gabriela Nobre Gomes Farias, Leticia |
author_role |
author |
author2 |
Gomes Farias, Leticia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bins, Gabriela Nobre Gomes Farias, Leticia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação física Arte educação Educação das relações étnico raciais Gênero Trabalho coletivo Physical education Art education Education of ethnic-racial relations Gender Collective work |
topic |
Educação física Arte educação Educação das relações étnico raciais Gênero Trabalho coletivo Physical education Art education Education of ethnic-racial relations Gender Collective work |
description |
This is an experience report of the collective work carried out between the disciplines of physical education and art education in a municipal school in Porto Alegre. In an attempt to break with the Eurocentric structure of the school that isolates the subjects in their boxes, we seek to build experiences of a collective work that aims at a more humanizing education that makes sense for students. We sought to establish an education that reflects ethnic, racial and gender issues. In this perspective, the text presents the projects “Beautiful, modest and home - but not” and “Batucação”. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8859/7164 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Gabriela Nobre Bins, Leticia Gomes Farias http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Gabriela Nobre Bins, Leticia Gomes Farias http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951908773888 |