Combinação entre Ensino de Embriologia Veterinária e Instagram Podem Contribuir para a Conservação de Espécies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva Santos, Pedro Henrique
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Duarte Vieira, André, Lima Menezes, Clara, Ketley Forneli, Iaritza, Mendes Fontes, Luiza, Andrade Faria, Samuel, Silva de Paula, Rayan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Conexão Comciência
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/conexaocomciencia/article/view/8228
Resumo: Historical, economics, social and cultural aspects have been significantly modified due to the COVID-19 pandemic. Among the affected sectors, the education section stands out, which was adjusted in order to meet its demands. When adopting a totally remote learning system, UFMG provided virtual resources to offer its disciplines. That way, during an elaboration of a schoolwork for Veterinary Embryology subject, an Instagram profile was created with a science outreach strategy, presenting how embryology can be used in species conservation. During this pandemic time, social media emerged as powerful instruments to give continuity in several activities, showing itselves as broadcast channels for scientific contents for its users heterogeneity. Due to availability, interactivity and easy access, social media became a content creation space which helps breaking the university-society barrier and getting these two sides closer. This approximation between university and society is very desired, especially for university extension activities.
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spelling Combinação entre Ensino de Embriologia Veterinária e Instagram Podem Contribuir para a Conservação de EspéciesEnsino remotoDivulgação científicaRedes sociaisInstagramConservação da biodiversidadeHistorical, economics, social and cultural aspects have been significantly modified due to the COVID-19 pandemic. Among the affected sectors, the education section stands out, which was adjusted in order to meet its demands. When adopting a totally remote learning system, UFMG provided virtual resources to offer its disciplines. That way, during an elaboration of a schoolwork for Veterinary Embryology subject, an Instagram profile was created with a science outreach strategy, presenting how embryology can be used in species conservation. During this pandemic time, social media emerged as powerful instruments to give continuity in several activities, showing itselves as broadcast channels for scientific contents for its users heterogeneity. Due to availability, interactivity and easy access, social media became a content creation space which helps breaking the university-society barrier and getting these two sides closer. This approximation between university and society is very desired, especially for university extension activities.Aspectos históricos, econômicos e socioculturais sofreram modificações significativas devido à pandemia de Covid-19. Dentre setores afetados, destaca-se a educação, que foi (re)ajustada para atendimento de suas demandas. Ao adotar um ensino totalmente remoto, a UFMG disponibilizou recursos virtuais para oferta de suas disciplinas. Dessa forma, durante a elaboração de um trabalho para a disciplina Embriologia Veterinária, foi criado um perfil no Instagram, à luz da divulgação científica, para apresentar como a embriologia é empregada para conservação de espécies. Durante a pandemia, as redes sociais emergiram como poderosas ferramentas para dar continuidade em variados setores, podendo apresentar-se também como canais veiculadores de conteúdos científicos, dada a heterogeneidade de seus usuários. Devido sua disponibilidade, interatividade e facilidade de acesso, as redes sociais tornaram-se espaço para a criação de conteúdo, que auxilia na quebra da barreira universidade-sociedade, aproximando essas duas esferas, que é tão almejada, especialmente, por atividades de extensão universitária.EdUECE2022-10-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/conexaocomciencia/article/view/8228Conexão ComCiência; v. 2 n. 3 (2022): Conexão ComCiências (2022)2763-5848reponame:Revista Conexão Comciênciainstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/conexaocomciencia/article/view/8228/7278Copyright (c) 2022 Pedro Henrique da Silva Santos, André Duarte Vieira, Clara Lima Menezes, Iaritza Ketley Forneli, Luiza Mendes Fontes, Samuel Andrade Faria, Rayan Silva de Paulahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess da Silva Santos, Pedro HenriqueDuarte Vieira, André Lima Menezes, ClaraKetley Forneli, IaritzaMendes Fontes, LuizaAndrade Faria, SamuelSilva de Paula, Rayan2023-05-04T13:32:45Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8228Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/conexaocomciencia/PUBhttps://revistas.uece.br/index.php/conexaocomciencia/oaiconexao.comciencia@uece.br2763-58482763-5848opendoar:2023-05-04T13:32:45Revista Conexão Comciência - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
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