A study on customer loyalty in the fashion retail segment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Projética Revista Científica de Design |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/33819 |
Resumo: | This paper aims to identify effective methods for customer loyalty in fashion retail companies. Specifically, we approach the concept of relationship marketing and existing implementation tools, selecting the most suitable for the fashion retail market. The research conducted is qualitative and exploratory, with a case study performed within a company in order to analyze the clients’ frequency rate. |
id |
UEL-10_05cd9bc43beae29a90eadb65905cbe5a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33819 |
network_acronym_str |
UEL-10 |
network_name_str |
Projética Revista Científica de Design |
repository_id_str |
|
spelling |
A study on customer loyalty in the fashion retail segmentUm estudo sobre a fidelização de clientes no segmento de varejo de modaLoyaltyRelationship marketingRetailFashionFidelizaçãoMarketing de RelacionamentoVarejoModaThis paper aims to identify effective methods for customer loyalty in fashion retail companies. Specifically, we approach the concept of relationship marketing and existing implementation tools, selecting the most suitable for the fashion retail market. The research conducted is qualitative and exploratory, with a case study performed within a company in order to analyze the clients’ frequency rate.Este artigo tem por objetivo expor métodos efetivos para fidelização de clientes em empresas de varejo de moda. Especificamente, abordou-se o conceito de marketing de relacionamento e foi feito um levantamento das ferramentas existentes, selecionando a mais adequada para se aplicar em um varejo de moda. Foi realizada uma pesquisa qualitativa, exploratória e elaborou-se um estudo de caso dentro de uma empresa da área afim para analisar a taxa de fidelidade dos clientes.Universidade Estadual de Londrina2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/3381910.5433/2236-2207.2019v10n3p143Projetica; v. 10 n. 3 (2019); 143-1582236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/33819/26527Copyright (c) 2019 Projeticainfo:eu-repo/semantics/openAccessPanchera, LucasOliveira, Aline Hilsendeger Pereira de2021-10-07T17:01:46Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33819Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2021-10-07T17:01:46Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment Um estudo sobre a fidelização de clientes no segmento de varejo de moda |
title |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment |
spellingShingle |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment Panchera, Lucas Loyalty Relationship marketing Retail Fashion Fidelização Marketing de Relacionamento Varejo Moda |
title_short |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment |
title_full |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment |
title_fullStr |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment |
title_full_unstemmed |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment |
title_sort |
A study on customer loyalty in the fashion retail segment |
author |
Panchera, Lucas |
author_facet |
Panchera, Lucas Oliveira, Aline Hilsendeger Pereira de |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Aline Hilsendeger Pereira de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Panchera, Lucas Oliveira, Aline Hilsendeger Pereira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Loyalty Relationship marketing Retail Fashion Fidelização Marketing de Relacionamento Varejo Moda |
topic |
Loyalty Relationship marketing Retail Fashion Fidelização Marketing de Relacionamento Varejo Moda |
description |
This paper aims to identify effective methods for customer loyalty in fashion retail companies. Specifically, we approach the concept of relationship marketing and existing implementation tools, selecting the most suitable for the fashion retail market. The research conducted is qualitative and exploratory, with a case study performed within a company in order to analyze the clients’ frequency rate. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/33819 10.5433/2236-2207.2019v10n3p143 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/33819 |
identifier_str_mv |
10.5433/2236-2207.2019v10n3p143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/33819/26527 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Projetica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Projetica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Projetica; v. 10 n. 3 (2019); 143-158 2236-2207 reponame:Projética Revista Científica de Design instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Projética Revista Científica de Design |
collection |
Projética Revista Científica de Design |
repository.name.fl_str_mv |
Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||projetica@uel.br |
_version_ |
1799315451441840128 |