Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Projética Revista Científica de Design |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484 |
Resumo: | This article is dedicated to the investigation of packaging narratives through design. For this purpose, an analysis of wine labels was made, focusing on the interconnection of technical information and elements of visual communication. The research results directed reflection towards the dynamics of meaning that are related with the subjective notions of the experience, from the flavors to different traditions of the vitiviniculture. |
id |
UEL-10_58089139d10450948de31b6d5cd56c94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47484 |
network_acronym_str |
UEL-10 |
network_name_str |
Projética Revista Científica de Design |
repository_id_str |
|
spelling |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communicationJerarquía informativa: un análisis de las etiquetas de los vinos a través de la comunicación visualHierarquia informacional: Uma análise dos rótulos de vinho através da comunicação visualWine LabelsVisual CommunicationDesignTraditionDesignPackagingEtiquetas de VinoComunicación visualDiseñoTradiciónDesignEmbalajeRótulos de VinhoComunicação VisualDesignTradiçãoDesignembalagemThis article is dedicated to the investigation of packaging narratives through design. For this purpose, an analysis of wine labels was made, focusing on the interconnection of technical information and elements of visual communication. The research results directed reflection towards the dynamics of meaning that are related with the subjective notions of the experience, from the flavors to different traditions of the vitiviniculture.Este artículo está dedicado a la investigación de las narrativas de los envases a través del diseño. Para ello, se realizó un análisis de las etiquetas de los vinos, enfocándose en la interconexión de información técnica y elementos de comunicación visual. Los resultados de la investigación orientaron la reflexión hacia las dinámicas de significado que se relacionan con las nociones subjetivas de la experiencia, desde los sabores hasta las diferentes tradiciones de la vitivinicultura.O presente artigo se dedica à investigação das narrativas das embalagens através do design. Para tanto, buscou-se realizar uma análise dos rótulos de vinhos com foco na correlação das informações técnicas e dos elementos da comunicação visual. Os resultados da pesquisa direcionaram a reflexão para as dinâmicas de sentido do sistema informacional que se relacionam com as noções subjetivas da experiência, desde os sabores até diferentes tradições da vitivinicultura.Universidade Estadual de Londrina2023-11-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/4748410.5433/2236-2207.2023.v14.n2.47484Projetica; v. 14 n. 2 (2023); 242236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484/49585Copyright (c) 2023 Pedro Leite, Ana Carolina de Moraes Andrade Barbosahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLeite, Pedrode Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina2023-12-06T16:09:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47484Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2023-12-06T16:09:16Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication Jerarquía informativa: un análisis de las etiquetas de los vinos a través de la comunicación visual Hierarquia informacional: Uma análise dos rótulos de vinho através da comunicação visual |
title |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication |
spellingShingle |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication Leite, Pedro Wine Labels Visual Communication Design Tradition Design Packaging Etiquetas de Vino Comunicación visual Diseño Tradición Design Embalaje Rótulos de Vinho Comunicação Visual Design Tradição Design embalagem |
title_short |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication |
title_full |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication |
title_fullStr |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication |
title_full_unstemmed |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication |
title_sort |
Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication |
author |
Leite, Pedro |
author_facet |
Leite, Pedro de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina |
author_role |
author |
author2 |
de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leite, Pedro de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Wine Labels Visual Communication Design Tradition Design Packaging Etiquetas de Vino Comunicación visual Diseño Tradición Design Embalaje Rótulos de Vinho Comunicação Visual Design Tradição Design embalagem |
topic |
Wine Labels Visual Communication Design Tradition Design Packaging Etiquetas de Vino Comunicación visual Diseño Tradición Design Embalaje Rótulos de Vinho Comunicação Visual Design Tradição Design embalagem |
description |
This article is dedicated to the investigation of packaging narratives through design. For this purpose, an analysis of wine labels was made, focusing on the interconnection of technical information and elements of visual communication. The research results directed reflection towards the dynamics of meaning that are related with the subjective notions of the experience, from the flavors to different traditions of the vitiviniculture. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484 10.5433/2236-2207.2023.v14.n2.47484 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484 |
identifier_str_mv |
10.5433/2236-2207.2023.v14.n2.47484 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484/49585 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Pedro Leite, Ana Carolina de Moraes Andrade Barbosa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Pedro Leite, Ana Carolina de Moraes Andrade Barbosa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Projetica; v. 14 n. 2 (2023); 24 2236-2207 reponame:Projética Revista Científica de Design instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Projética Revista Científica de Design |
collection |
Projética Revista Científica de Design |
repository.name.fl_str_mv |
Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||projetica@uel.br |
_version_ |
1799315452227223552 |