Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leite, Pedro
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Projética Revista Científica de Design
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484
Resumo: This article is dedicated to the investigation of packaging narratives through design. For this purpose, an analysis of wine labels was made, focusing on the interconnection of technical information and elements of visual communication. The research results directed reflection towards the dynamics of meaning that are related with the subjective notions of the experience, from the flavors to different traditions of the vitiviniculture.
id UEL-10_58089139d10450948de31b6d5cd56c94
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47484
network_acronym_str UEL-10
network_name_str Projética Revista Científica de Design
repository_id_str
spelling Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communicationJerarquía informativa: un análisis de las etiquetas de los vinos a través de la comunicación visualHierarquia informacional: Uma análise dos rótulos de vinho através da comunicação visualWine LabelsVisual CommunicationDesignTraditionDesignPackagingEtiquetas de VinoComunicación visualDiseñoTradiciónDesignEmbalajeRótulos de VinhoComunicação VisualDesignTradiçãoDesignembalagemThis article is dedicated to the investigation of packaging narratives through design. For this purpose, an analysis of wine labels was made, focusing on the interconnection of technical information and elements of visual communication. The research results directed reflection towards the dynamics of meaning that are related with the subjective notions of the experience, from the flavors to different traditions of the vitiviniculture.Este artículo está dedicado a la investigación de las narrativas de los envases a través del diseño. Para ello, se realizó un análisis de las etiquetas de los vinos, enfocándose en la interconexión de información técnica y elementos de comunicación visual. Los resultados de la investigación orientaron la reflexión hacia las dinámicas de significado que se relacionan con las nociones subjetivas de la experiencia, desde los sabores hasta las diferentes tradiciones de la vitivinicultura.O presente artigo se dedica à investigação das narrativas das embalagens através do design. Para tanto, buscou-se realizar uma análise dos rótulos de vinhos com foco na correlação das informações técnicas e dos elementos da comunicação visual. Os resultados da pesquisa direcionaram a reflexão para as dinâmicas de sentido do sistema informacional que se relacionam com as noções subjetivas da experiência, desde os sabores até diferentes tradições da vitivinicultura.Universidade Estadual de Londrina2023-11-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/4748410.5433/2236-2207.2023.v14.n2.47484Projetica; v. 14 n. 2 (2023); 242236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484/49585Copyright (c) 2023 Pedro Leite, Ana Carolina de Moraes Andrade Barbosahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLeite, Pedrode Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina2023-12-06T16:09:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47484Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2023-12-06T16:09:16Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
Jerarquía informativa: un análisis de las etiquetas de los vinos a través de la comunicación visual
Hierarquia informacional: Uma análise dos rótulos de vinho através da comunicação visual
title Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
spellingShingle Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
Leite, Pedro
Wine Labels
Visual Communication
Design
Tradition
Design
Packaging
Etiquetas de Vino
Comunicación visual
Diseño
Tradición
Design
Embalaje
Rótulos de Vinho
Comunicação Visual
Design
Tradição
Design
embalagem
title_short Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
title_full Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
title_fullStr Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
title_full_unstemmed Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
title_sort Informational hierarchy: an analysis of wine labels through visual communication
author Leite, Pedro
author_facet Leite, Pedro
de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina
author_role author
author2 de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Leite, Pedro
de Moraes Andrade Barbosa, Ana Carolina
dc.subject.por.fl_str_mv Wine Labels
Visual Communication
Design
Tradition
Design
Packaging
Etiquetas de Vino
Comunicación visual
Diseño
Tradición
Design
Embalaje
Rótulos de Vinho
Comunicação Visual
Design
Tradição
Design
embalagem
topic Wine Labels
Visual Communication
Design
Tradition
Design
Packaging
Etiquetas de Vino
Comunicación visual
Diseño
Tradición
Design
Embalaje
Rótulos de Vinho
Comunicação Visual
Design
Tradição
Design
embalagem
description This article is dedicated to the investigation of packaging narratives through design. For this purpose, an analysis of wine labels was made, focusing on the interconnection of technical information and elements of visual communication. The research results directed reflection towards the dynamics of meaning that are related with the subjective notions of the experience, from the flavors to different traditions of the vitiviniculture.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484
10.5433/2236-2207.2023.v14.n2.47484
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484
identifier_str_mv 10.5433/2236-2207.2023.v14.n2.47484
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/47484/49585
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Pedro Leite, Ana Carolina de Moraes Andrade Barbosa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Pedro Leite, Ana Carolina de Moraes Andrade Barbosa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Projetica; v. 14 n. 2 (2023); 24
2236-2207
reponame:Projética Revista Científica de Design
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Projética Revista Científica de Design
collection Projética Revista Científica de Design
repository.name.fl_str_mv Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||projetica@uel.br
_version_ 1799315452227223552