Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santo, Alexandre do Espírito
Data de Publicação: 1986
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Semina. Ciências Agrárias (Online)
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307
Resumo: University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted.  
id UEL-11_9577b70a64c47dbf9ea98a72cdc75101
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5307
network_acronym_str UEL-11
network_name_str Semina. Ciências Agrárias (Online)
repository_id_str
spelling Universidade centrada em aluno: um modelo contingencialUniversidade centrada em aluno: um modelo contingencialUniversity educationProfessor AdviserHolistic formation of StudentUniversity departament studentFunctions of Staff.Educação UniversitáriaProfessor-OrientadorAluno-Formação HolísticaDepartamento Universitário-alunoDocentes-Funções. University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted.   0 ensino universitário não deve ser usado apenas como um meio para transmitir conhecimento. A preparação do aluno para a vida requer uma abordagem holística. Sugere-se que tal abordagem é possível, através da aplicação de um modelo contingencial, pelo qual o aluno é o centro de todo trabalho docente e do departamento. Segundo o modelo, o departamento deve distribuir seus membros em três conjuntos integrados de professores: instrutores, pesquisadores e orientadores. Discute-se e contrasta-se os papéis dos professores nesses conjuntos.    UEL1986-01-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/530710.5433/1679-0359.1986v7n2p88Semina: Ciências Agrárias; Vol. 7 No. 2 (1986); 88-92Semina: Ciências Agrárias; v. 7 n. 2 (1986); 88-921679-03591676-546Xreponame:Semina. Ciências Agrárias (Online)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307/4974Santo, Alexandre do Espíritoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-07-05T18:15:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5307Revistahttp://www.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrariasPUBhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/oaisemina.agrarias@uel.br1679-03591676-546Xopendoar:2010-07-05T18:15:42Semina. Ciências Agrárias (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
title Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
spellingShingle Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
Santo, Alexandre do Espírito
University education
Professor Adviser
Holistic formation of Student
University departament student
Functions of Staff.
Educação Universitária
Professor-Orientador
Aluno-Formação Holística
Departamento Universitário-aluno
Docentes-Funções.
title_short Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
title_full Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
title_fullStr Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
title_full_unstemmed Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
title_sort Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
author Santo, Alexandre do Espírito
author_facet Santo, Alexandre do Espírito
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santo, Alexandre do Espírito
dc.subject.por.fl_str_mv University education
Professor Adviser
Holistic formation of Student
University departament student
Functions of Staff.
Educação Universitária
Professor-Orientador
Aluno-Formação Holística
Departamento Universitário-aluno
Docentes-Funções.
topic University education
Professor Adviser
Holistic formation of Student
University departament student
Functions of Staff.
Educação Universitária
Professor-Orientador
Aluno-Formação Holística
Departamento Universitário-aluno
Docentes-Funções.
description University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted.  
publishDate 1986
dc.date.none.fl_str_mv 1986-01-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307
10.5433/1679-0359.1986v7n2p88
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307
identifier_str_mv 10.5433/1679-0359.1986v7n2p88
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307/4974
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Semina: Ciências Agrárias; Vol. 7 No. 2 (1986); 88-92
Semina: Ciências Agrárias; v. 7 n. 2 (1986); 88-92
1679-0359
1676-546X
reponame:Semina. Ciências Agrárias (Online)
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Semina. Ciências Agrárias (Online)
collection Semina. Ciências Agrárias (Online)
repository.name.fl_str_mv Semina. Ciências Agrárias (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv semina.agrarias@uel.br
_version_ 1799306061960708096