Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1986 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Semina. Ciências Agrárias (Online) |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307 |
Resumo: | University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted. |
id |
UEL-11_9577b70a64c47dbf9ea98a72cdc75101 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5307 |
network_acronym_str |
UEL-11 |
network_name_str |
Semina. Ciências Agrárias (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencialUniversidade centrada em aluno: um modelo contingencialUniversity educationProfessor AdviserHolistic formation of StudentUniversity departament studentFunctions of Staff.Educação UniversitáriaProfessor-OrientadorAluno-Formação HolísticaDepartamento Universitário-alunoDocentes-Funções. University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted. 0 ensino universitário não deve ser usado apenas como um meio para transmitir conhecimento. A preparação do aluno para a vida requer uma abordagem holística. Sugere-se que tal abordagem é possível, através da aplicação de um modelo contingencial, pelo qual o aluno é o centro de todo trabalho docente e do departamento. Segundo o modelo, o departamento deve distribuir seus membros em três conjuntos integrados de professores: instrutores, pesquisadores e orientadores. Discute-se e contrasta-se os papéis dos professores nesses conjuntos. UEL1986-01-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/530710.5433/1679-0359.1986v7n2p88Semina: Ciências Agrárias; Vol. 7 No. 2 (1986); 88-92Semina: Ciências Agrárias; v. 7 n. 2 (1986); 88-921679-03591676-546Xreponame:Semina. Ciências Agrárias (Online)instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307/4974Santo, Alexandre do Espíritoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-07-05T18:15:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5307Revistahttp://www.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrariasPUBhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/oaisemina.agrarias@uel.br1679-03591676-546Xopendoar:2010-07-05T18:15:42Semina. Ciências Agrárias (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
title |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
spellingShingle |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial Santo, Alexandre do Espírito University education Professor Adviser Holistic formation of Student University departament student Functions of Staff. Educação Universitária Professor-Orientador Aluno-Formação Holística Departamento Universitário-aluno Docentes-Funções. |
title_short |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
title_full |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
title_fullStr |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
title_full_unstemmed |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
title_sort |
Universidade centrada em aluno: um modelo contingencial |
author |
Santo, Alexandre do Espírito |
author_facet |
Santo, Alexandre do Espírito |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santo, Alexandre do Espírito |
dc.subject.por.fl_str_mv |
University education Professor Adviser Holistic formation of Student University departament student Functions of Staff. Educação Universitária Professor-Orientador Aluno-Formação Holística Departamento Universitário-aluno Docentes-Funções. |
topic |
University education Professor Adviser Holistic formation of Student University departament student Functions of Staff. Educação Universitária Professor-Orientador Aluno-Formação Holística Departamento Universitário-aluno Docentes-Funções. |
description |
University teaching should not be done as means to convey knowledge only. Student preparation for life requires a holistic approach. It is suggested that such approach is possible through the application of a contingency model by which the student is the center of all work performed by the professor and the department. Accordingly, the departament should distribute its members in three integrated sets of professors: instructors, researchers, and advisers. Roles of the professors in these sets are discussed and contrasted. |
publishDate |
1986 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1986-01-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307 10.5433/1679-0359.1986v7n2p88 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307 |
identifier_str_mv |
10.5433/1679-0359.1986v7n2p88 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/semagrarias/article/view/5307/4974 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Semina: Ciências Agrárias; Vol. 7 No. 2 (1986); 88-92 Semina: Ciências Agrárias; v. 7 n. 2 (1986); 88-92 1679-0359 1676-546X reponame:Semina. Ciências Agrárias (Online) instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Semina. Ciências Agrárias (Online) |
collection |
Semina. Ciências Agrárias (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Semina. Ciências Agrárias (Online) - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
semina.agrarias@uel.br |
_version_ |
1799306061960708096 |