The Brazilian Theater’s Attempts to Modernize its Scene
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literários |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/terraroxa/article/view/24894 |
Resumo: | The Brazilian theater’s modernization didn’t originated exclusively from the performance of Nelson Rodrigues’ Vestido de Noiva [Dress of a Bride] (1943), but was the result of several attempts to renewal the national scene. During the thirties, different writers experienced their pens in the dramaturgical field, based on European current ideas and philosophies. This paper’s purpose is to show how some of these writers were aware that the Brazilian theater needed a play that should be as modern and as good as the rest of the country’s literature; how they tried to write it; and how they failed. |
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The Brazilian Theater’s Attempts to Modernize its SceneO teatro brasileiro e a tentativa de modernizaçãoDrama’s crisesModern Brazilian theater1930s dramaturgyCrise do dramaTeatro brasileiro modernoDramaturgia da década de 1930The Brazilian theater’s modernization didn’t originated exclusively from the performance of Nelson Rodrigues’ Vestido de Noiva [Dress of a Bride] (1943), but was the result of several attempts to renewal the national scene. During the thirties, different writers experienced their pens in the dramaturgical field, based on European current ideas and philosophies. This paper’s purpose is to show how some of these writers were aware that the Brazilian theater needed a play that should be as modern and as good as the rest of the country’s literature; how they tried to write it; and how they failed.A modernização do teatro brasileiro não decorre unicamente da encenação de Vestido de Noiva (1943), de Nelson Rodrigues, mas foi o resultado de uma série de tentativas de renovar a cena nacional. Durante a década de 1930, autores diversos lançaram-se a várias experiências no campo dramatúrgico, embasados em correntes e filosofias que estavam em voga na cena européia. Este artigo pretende mostrar como alguns autores estavam conscientes de que o teatro brasileiro carecia de um texto moderno à altura do restante da literatura brasileira e tentaram escrevê-lo – e como eles fracassaram.Programa de Pós-graduação em Letras2016-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/terraroxa/article/view/2489410.5433/1678-2054.2008v14p36Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literários; Vol. 14: Literatura dramática moderna em perspectiva; 36-46Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literários; Vol. 14: Literatura dramática moderna em perspectiva; 36-46Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literários; v. 14: Literatura dramática moderna em perspectiva; 36-461678-2054reponame:Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literáriosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/terraroxa/article/view/24894/18242Copyright (c) 2008 Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literáriosinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros, Elen de2021-01-25T18:46:03Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24894Revistahttp://www.uel.br/revistas/uel/index.php/terraroxa/indexPUBhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/terraroxa/oaiterraroxa.uel@gmail.com1678-20541678-2054opendoar:2023-01-13T10:37:03.172107Terra Roxa e Outras Terras: Revista de Estudos Literários - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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