The "embolada" in Macunaíma
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9356 |
Resumo: | Brazilian modernist intellectuals were concerned with the redefinition of Brazilian culture, taking Brazilian popular culture and folklore as a starting point. In Macunaíma, Mário de Andrade takes advantage of the most varied elements of popular culture, giving them an erudite configuration. Among these elements we highlight the use of embolada, which, as a way of singing, has a strong poetic structure, which can be used in fiction prose, preserving its rhythm and form. |
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The "embolada" in MacunaímaA "embolada" em MacunaímaBrazilian culturePopular cultureLiteratureOral literatureBrazilian modernismCultura brasileiraCultura popularLiteraturaLiteratura oralModernismo brasileiroBrazilian modernist intellectuals were concerned with the redefinition of Brazilian culture, taking Brazilian popular culture and folklore as a starting point. In Macunaíma, Mário de Andrade takes advantage of the most varied elements of popular culture, giving them an erudite configuration. Among these elements we highlight the use of embolada, which, as a way of singing, has a strong poetic structure, which can be used in fiction prose, preserving its rhythm and form.Os intelectuais do modernismo brasileiro tiveram como preocupação a redefinição da cultura brasileira tomando como ponto de partida a cultura popular e o folclore brasileiros. Em Macunaíma, Mário de Andrade aproveita os mais variados elementos da cultura popular, dando-lhes uma configuração erudita. Entre esses elementos destacamos o aproveitamento da embolada que, enquanto modo de cantar, possui uma forte estrutura poética, podendo ser aproveitada na prosa de ficção, conservando o seu ritmo e forma.Universidade Estadual de Londrina1997-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literaturaapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/935610.5433/2176-6665.1997v2n2p57Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 2 No. 2 (1997); 57-61Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 2 Núm. 2 (1997); 57-61Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 2 n. 2 (1997); 57-612176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9356/8072Copyright (c) 1997 Raimunda B. Batistainfo:eu-repo/semantics/openAccessBatista, Raimunda de Brito2022-07-07T12:45:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9356Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:37:51.085978Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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Brazilian modernist intellectuals were concerned with the redefinition of Brazilian culture, taking Brazilian popular culture and folklore as a starting point. In Macunaíma, Mário de Andrade takes advantage of the most varied elements of popular culture, giving them an erudite configuration. Among these elements we highlight the use of embolada, which, as a way of singing, has a strong poetic structure, which can be used in fiction prose, preserving its rhythm and form. |
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