Outsourcing in public administration
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista do Direito Público |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/article/view/11577 |
Resumo: | Delimits the historical moment in which the outsourcing institute was implantado.Conceitua broadly, highlighting its applicability in private epublic spheres. Deepens their study in the Public Administration , putting acomo way to increase efficiency in the provision of public services, comredução costs. Warns, however , to the legal limits and those estabelecidospor principles of public law , which must be observed in doadministrador decision to hire third parties for the achievement of activities públicas.Define the rules set forth in the Fiscal Responsibility Law about degastos limit with spending personnel, in accordance with art . 18 , § 1 . Concludes the analysis detodos the means that may be worth the administrator to achieve quemelhor result meets the public interest , before adopting the terceirizaçãoindiscriminadamente as an immediate solution to administrative problems. |
id |
UEL-2_988c5052b147a59d86af703bca2faa26 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11577 |
network_acronym_str |
UEL-2 |
network_name_str |
Revista do Direito Público |
repository_id_str |
|
spelling |
Outsourcing in public administrationTerceirização na administração públicaOutsourcingPublic administration.TerceirizaçãoAdministração Pública.Delimits the historical moment in which the outsourcing institute was implantado.Conceitua broadly, highlighting its applicability in private epublic spheres. Deepens their study in the Public Administration , putting acomo way to increase efficiency in the provision of public services, comredução costs. Warns, however , to the legal limits and those estabelecidospor principles of public law , which must be observed in doadministrador decision to hire third parties for the achievement of activities públicas.Define the rules set forth in the Fiscal Responsibility Law about degastos limit with spending personnel, in accordance with art . 18 , § 1 . Concludes the analysis detodos the means that may be worth the administrator to achieve quemelhor result meets the public interest , before adopting the terceirizaçãoindiscriminadamente as an immediate solution to administrative problems.Delimita o momento histórico em que o instituto da terceirização foi implantado.Conceitua em sentido amplo, destacando sua aplicabilidade, nas esferas privada epública. Aprofunda seu estudo no âmbito da Administração Pública, colocando-acomo forma de aumentar a eficiência na prestação dos serviços públicos, comredução de custos. Alerta, no entanto, para os limites legais e aqueles estabelecidospor princípios de direito público, que devem ser observados na decisão doadministrador em contratar terceiros para a consecução de atividades públicas.Define as regras dispostas na Lei de Responsabilidade Fiscal acerca do limite degastos com despesas de pessoal, nos termos do art. 18, § 1º. Conclui pela análise detodos os meios de que pode se valer o administrador para atingir o resultado quemelhor atenda o interesse público, antes de adotar a terceirizaçãoindiscriminadamente, como solução imediata aos problemas administrativos.Universidade Estadual de Londrina2006-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/article/view/1157710.5433/1980-511X.2006v1n2p227Revista do Direito Público; v. 1 n. 2 (2006); 227-2401980-511Xreponame:Revista do Direito Públicoinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/article/view/11577/10273Kian, Tatianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-16T16:44:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11577Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopubPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/oai||rdpubuel@uel.br1980-511X1980-511Xopendoar:2017-03-16T16:44:38Revista do Direito Público - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Outsourcing in public administration Terceirização na administração pública |
title |
Outsourcing in public administration |
spellingShingle |
Outsourcing in public administration Kian, Tatiana Outsourcing Public administration. Terceirização Administração Pública. |
title_short |
Outsourcing in public administration |
title_full |
Outsourcing in public administration |
title_fullStr |
Outsourcing in public administration |
title_full_unstemmed |
Outsourcing in public administration |
title_sort |
Outsourcing in public administration |
author |
Kian, Tatiana |
author_facet |
Kian, Tatiana |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kian, Tatiana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Outsourcing Public administration. Terceirização Administração Pública. |
topic |
Outsourcing Public administration. Terceirização Administração Pública. |
description |
Delimits the historical moment in which the outsourcing institute was implantado.Conceitua broadly, highlighting its applicability in private epublic spheres. Deepens their study in the Public Administration , putting acomo way to increase efficiency in the provision of public services, comredução costs. Warns, however , to the legal limits and those estabelecidospor principles of public law , which must be observed in doadministrador decision to hire third parties for the achievement of activities públicas.Define the rules set forth in the Fiscal Responsibility Law about degastos limit with spending personnel, in accordance with art . 18 , § 1 . Concludes the analysis detodos the means that may be worth the administrator to achieve quemelhor result meets the public interest , before adopting the terceirizaçãoindiscriminadamente as an immediate solution to administrative problems. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/article/view/11577 10.5433/1980-511X.2006v1n2p227 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/article/view/11577 |
identifier_str_mv |
10.5433/1980-511X.2006v1n2p227 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/direitopub/article/view/11577/10273 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista do Direito Público; v. 1 n. 2 (2006); 227-240 1980-511X reponame:Revista do Direito Público instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Revista do Direito Público |
collection |
Revista do Direito Público |
repository.name.fl_str_mv |
Revista do Direito Público - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rdpubuel@uel.br |
_version_ |
1799305930563649536 |