Foreign language teaching and English teacher education in the present context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973 |
Resumo: | This paper presents a brief historical retrospective on foreign language learning and teaching, especially English, in our country. The paper also discusses the importance -or not - of learning a foreign language. In addition, it discusses some challenges and perspectives that teaching training programs have to deal with in Brazil. Furthermore, the paper sheds light on some aspects related to the politics of foreign language teaching. |
id |
UEL-3_131de13d5d5bd5935ecd33c4aaf145c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3973 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Foreign language teaching and English teacher education in the present contextO ensino de língua estrangeira e a formação do professor de inglês no contexto atualForeign language learning and teachingteacher training programspolitics of foreign language learning and teaching.Ensino/aprendizagem de língua estrangeira.Formação de professores de língua estrangeiraPolítica sobre ensino de língua estrangeira.This paper presents a brief historical retrospective on foreign language learning and teaching, especially English, in our country. The paper also discusses the importance -or not - of learning a foreign language. In addition, it discusses some challenges and perspectives that teaching training programs have to deal with in Brazil. Furthermore, the paper sheds light on some aspects related to the politics of foreign language teaching.Este trabalho apresenta uma rápida retrospectiva histórica sobre o ensino e aprendizagem de língua estrangeira, principalmente da língua inglesa, em nosso país. O trabalho discute a importância - ou não - de se aprender uma língua estrangeira, ao tempo em que apresenta alguns desafios e perspectivas sobre os cursos de formação de professores de língua estrangeira. Ademais, o trabalho enfoca alguns aspectos relacionados com a política de ensino de língua estrangeira no Brasil.UEL2007-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/397310.5433/2237-4876.2007v10n1p143Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 10 No. 1 (2007): Formação de Professores; 143-154Signum: Estudos da Linguagem; v. 10 n. 1 (2007): Formação de Professores; 143-1542237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973/3173Lima, Diógenes Cândido deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:06:41Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3973Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:06:41Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context O ensino de língua estrangeira e a formação do professor de inglês no contexto atual |
title |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context |
spellingShingle |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context Lima, Diógenes Cândido de Foreign language learning and teaching teacher training programs politics of foreign language learning and teaching. Ensino/aprendizagem de língua estrangeira. Formação de professores de língua estrangeira Política sobre ensino de língua estrangeira. |
title_short |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context |
title_full |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context |
title_fullStr |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context |
title_full_unstemmed |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context |
title_sort |
Foreign language teaching and English teacher education in the present context |
author |
Lima, Diógenes Cândido de |
author_facet |
Lima, Diógenes Cândido de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Diógenes Cândido de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Foreign language learning and teaching teacher training programs politics of foreign language learning and teaching. Ensino/aprendizagem de língua estrangeira. Formação de professores de língua estrangeira Política sobre ensino de língua estrangeira. |
topic |
Foreign language learning and teaching teacher training programs politics of foreign language learning and teaching. Ensino/aprendizagem de língua estrangeira. Formação de professores de língua estrangeira Política sobre ensino de língua estrangeira. |
description |
This paper presents a brief historical retrospective on foreign language learning and teaching, especially English, in our country. The paper also discusses the importance -or not - of learning a foreign language. In addition, it discusses some challenges and perspectives that teaching training programs have to deal with in Brazil. Furthermore, the paper sheds light on some aspects related to the politics of foreign language teaching. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973 10.5433/2237-4876.2007v10n1p143 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2007v10n1p143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973/3173 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 10 No. 1 (2007): Formação de Professores; 143-154 Signum: Estudos da Linguagem; v. 10 n. 1 (2007): Formação de Professores; 143-154 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305961604644864 |