Foreign language teaching and English teacher education in the present context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Diógenes Cândido de
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973
Resumo: This paper presents a brief historical retrospective on foreign language learning and teaching, especially English, in our country. The paper also discusses the importance -or not - of learning a foreign language. In addition, it discusses some challenges and perspectives that teaching training programs have to deal with in Brazil. Furthermore, the paper sheds light on some aspects related to the politics of foreign language teaching.
id UEL-3_131de13d5d5bd5935ecd33c4aaf145c2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3973
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Foreign language teaching and English teacher education in the present contextO ensino de língua estrangeira e a formação do professor de inglês no contexto atualForeign language learning and teachingteacher training programspolitics of foreign language learning and teaching.Ensino/aprendizagem de língua estrangeira.Formação de professores de língua estrangeiraPolítica sobre ensino de língua estrangeira.This paper presents a brief historical retrospective on foreign language learning and teaching, especially English, in our country. The paper also discusses the importance -or not - of learning a foreign language. In addition, it discusses some challenges and perspectives that teaching training programs have to deal with in Brazil. Furthermore, the paper sheds light on some aspects related to the politics of foreign language teaching.Este trabalho apresenta uma rápida retrospectiva histórica sobre o ensino e aprendizagem de língua estrangeira, principalmente da língua inglesa, em nosso país. O trabalho discute a importância - ou não - de se aprender uma língua estrangeira, ao tempo em que apresenta alguns desafios e perspectivas sobre os cursos de formação de professores de língua estrangeira. Ademais, o trabalho enfoca alguns aspectos relacionados com a política de ensino de língua estrangeira no Brasil.UEL2007-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/397310.5433/2237-4876.2007v10n1p143Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 10 No. 1 (2007): Formação de Professores; 143-154Signum: Estudos da Linguagem; v. 10 n. 1 (2007): Formação de Professores; 143-1542237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973/3173Lima, Diógenes Cândido deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:06:41Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3973Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:06:41Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Foreign language teaching and English teacher education in the present context
O ensino de língua estrangeira e a formação do professor de inglês no contexto atual
title Foreign language teaching and English teacher education in the present context
spellingShingle Foreign language teaching and English teacher education in the present context
Lima, Diógenes Cândido de
Foreign language learning and teaching
teacher training programs
politics of foreign language learning and teaching.
Ensino/aprendizagem de língua estrangeira.
Formação de professores de língua estrangeira
Política sobre ensino de língua estrangeira.
title_short Foreign language teaching and English teacher education in the present context
title_full Foreign language teaching and English teacher education in the present context
title_fullStr Foreign language teaching and English teacher education in the present context
title_full_unstemmed Foreign language teaching and English teacher education in the present context
title_sort Foreign language teaching and English teacher education in the present context
author Lima, Diógenes Cândido de
author_facet Lima, Diógenes Cândido de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Diógenes Cândido de
dc.subject.por.fl_str_mv Foreign language learning and teaching
teacher training programs
politics of foreign language learning and teaching.
Ensino/aprendizagem de língua estrangeira.
Formação de professores de língua estrangeira
Política sobre ensino de língua estrangeira.
topic Foreign language learning and teaching
teacher training programs
politics of foreign language learning and teaching.
Ensino/aprendizagem de língua estrangeira.
Formação de professores de língua estrangeira
Política sobre ensino de língua estrangeira.
description This paper presents a brief historical retrospective on foreign language learning and teaching, especially English, in our country. The paper also discusses the importance -or not - of learning a foreign language. In addition, it discusses some challenges and perspectives that teaching training programs have to deal with in Brazil. Furthermore, the paper sheds light on some aspects related to the politics of foreign language teaching.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973
10.5433/2237-4876.2007v10n1p143
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2007v10n1p143
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3973/3173
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 10 No. 1 (2007): Formação de Professores; 143-154
Signum: Estudos da Linguagem; v. 10 n. 1 (2007): Formação de Professores; 143-154
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961604644864